Inlägg från: Sokkerkakan |Visa alla inlägg
  • Sokkerkakan

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Oj, redan en ny tråd! Vad fort tiden går.. och vilka fina magar alla har!!!

Min mage känns lite störe nu faktiskt även om jag inte tycker att magbilderna visar så mkt.. i helgen har jag varit på en 30-årsfest och ett 25-årskalas och det var faktiskt två personer som vågade sig på att fråga vilken vecka jag är i, så nog måste jag se liite gravid ut allt!

• Sokkerkakan

Hörrni tjejer nu har jag fått ett jobb och det är verkligen en lättnad! Har ju varit nervös över det faktum att jag är gravid.. är nyutbildad lärare och har sökt jobb på förskola.

Jag ringde en ombudsman på lärarförbundet för att fråga hur jag skulle göra med graviditeten - säga eller inte säga? Hon rådde mig att inte vara för snabb med att informera att jag va gravid så jag höll tyst under intervjun.. sen fick jag komma till ett ställe för en andra intervju och träffa personal m.m. och bara nån timme senare blev jag uppringd av chefen som meddelade att de gärna ville anställa mig! Jag tog en dags betänketid och ringde sen upp och tackade ja.. chefen och personalen jublade av mitt besked!

Ville dock vara ärlig så då informerade jag om min graviditet innan vi skrev papper. Tror han blev chockad och kanske inte överlycklig men anställningen blev av ändå. När vi skrev papper sa han att det såklart är dubbla känslor för dem eftersom de helst vill ha nån som kan jobba längre än så, men att de ju inte får diskriminera mig och att man har rätt att vara gravid och att ett avtal är ett avtal.. han poängterade dock att föräldrarna på förskolan antagligen kommer sura över det faktum att de har anställt en gravid, men va fasiken.. gladast är jag över att det inte ens är nån provanställning utan jag fick en tills vidare-anställning direkt!

• Sokkerkakan

Angående magen.. många av er skriver att den växer så det knakar och att den växer som mest mellan 14-16.. det gör mig så orolig. Trots att jag ändå blivit tillfrågad två ggr om jag är gravid så tycker jag inte att magen är så jättestor och jag ser ingen hård kula på magen om morgonen när jag vaknar.. det får mig att tänka hemska tankar. Väx nu mage så jag får ett tecken på att bebis lever!!

• Sokkerkakan
    Ecorelle skrev 2010-01-27 12:17:34 följande:
    Men det är väl ditt första barn? Så himla stor brukar man ju inte bli direkt, och det är barnet som växer mycket, inte alltid mamman, .   Min mage började väl komma sådär smått i v. 14 med första barnet, sedan tog det fart. Men det är ju många som inte har några problem att dölja magen fram till v. 20.
    Japp första barnet..
  • Sokkerkakan
    Anelan skrev 2010-01-27 13:07:18 följande:
    Grattis, vad roligt!! Vilken ålder är det på barnen du ska jobba med? Jag ska ut på VFU snart och hoppas på att få en bra KLU:are som är lite flexibel så att att det kommer att kännas okej att berätta om graviditeten och att de veckor som blir av blir bra. Det börjar bli lite nervöst, men det är alltid kul att vara ute i verksamheterna!
    Tack! Det är blandade åldrar så det är 20 st barn mellan 1 och 5 år. Flest småttingar just nu.. Haha trots att jag precis gått ut lärarurtbildningen så har jag ingen aning om vad en KLU;are är? Handledaren på VFU eller?
  • Sokkerkakan
    Anelan; Vilka fina bilder på lilla pyret! Vad skönt att ha varit på rul..jag vill ha en tid till rul nu!!! Men av nån anledning kunde jag inte se magbilden i stort format men jag såg den lilla den börjar växa nu!
  • Sokkerkakan
    Mifuna skrev 2010-01-27 14:27:17 följande:
    Min mage varierar verkligen. Vissa gånger när jag ligger i sängen känns den jättetydligt men andra gånger känner jag den i stort sett inte alls. Jag går i v.18 imorgon och det är tredje gången jag är gravid. Det beror helt enkelt på hur den lille ligger i magen. Men du kanske har en bakåtlutad livmoder precis som mig, och då tar det ganska lång tid innan det syns och känns ordentligt
    Tack för dina lugnande ord.. jag får hoppas att det är så..
  • Sokkerkakan

Tack alla!

Malten; Jag ska tänka på dig och hålla tummarna imorgon, allt kommer nog gå fint!

• Sokkerkakan
    MrsCharlotte skrev 2010-01-27 19:28:08 följande:
    Nej magen växer inte som mest då utan det är fostrets vikt som fördubblas, men den blir ju inte så många cm längre på två veckor. Oroa dig inte! Är det ditt första barn? När jag var gravid första gången så dröjde det ganska länge för mig också innan det syntes ordentligt och magen växte inte så fort på mig då som den gör nu. Kram!
    Japp det är ju mitt första barn och egentligen vet jag ju att förstagångsföderskor brukar va senare med mage och sånt.. men oroar sig gör man för det mesta..
  • Sokkerkakan

Men ni som säger att man känner livmodern bäst under en orgasm.. ska man känna efter den samtidigt som man får orgasm eller efteråt? :-P

Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2