Inlägg från: Ecorelle |Visa alla inlägg
  • Ecorelle

För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2

Anelan skrev 2010-05-28 00:16:12 följande:
    Ecorelle: Vad trist att läkaren är en jobbig prick. Stöttar hon er åtminstone i era tankar och beslut? Hoppas verkligen att du får en förlossning som utgår från era önskemål! Vad bra ändå att ni får lägga upp ett kontrakt så att du får vara med och bestämma och att de vet hur du vill ha det.
    Nej, hon stöttar inte mig för fem öre. Hon sa fyra gånger med mycket dramatisk röst att jag och mina barn förmodligen kommer att dö om vi ens tänker tanken på att föda hemma. Och jämförde det med barnadödligheten i övriga världen? Det går ju liksom inte att jämföra svenska förhållanden med tex undernärda kvinnor i Afrika som inte ens har tillgång till rent vatten...
      Det är därför jag drar mig för att träffa den hemska kvinnan igen.
  • Ecorelle
    Fru Landström; vad härligt att moderkakan flyttat på sig så att du kan föda vaginalt!
      Förstår att det måste vara lite lustigt att bara få en bild på könet, .

Här får jag jämt frågan om vi inte vet vad det är för kön på barnen, tycker folk är extra nyfikna för att det är två. Och alla blir lika besvikna när vi säger att vi inte vill veta i förväg, .
  • Ecorelle

Nu finns det en ny magbild i mitt galleri, .

• Ecorelle

Tack alla för de fina kommentarerna om min mage och om den hemska läkaren!
    Ni är guld värda!

Jag tror fortfarande att det är sådär 2 månader kvar tills jag ska ha barn, men idag är det faktiskt 1 juni och jag kom på att om bebisarna stannar inne till den 20 juni som är det första datumet jag har "tillåtit" dem att komma ( v. 37+0 ) så är det ju bara tre veckor dit! Och stannar de tiden ut är det 5 veckor... det är ju ingenting! Hjälp!

• Ecorelle
    Viktoria5 skrev 2010-06-01 14:14:20 följande:
    Länge sedan jag skrev ngt här inne. Men hoppas allt är bra med alla.

Scapula: Det där med att det hörs när han/hon sparkar känner jag igen. Det var ett tag sedan nu, när han förmodligen hade mer plats. Men jag hörde det vid 2 tillfällen, trodde dock det var inbillning. Men så satt jag och mannen min i soffan så kände jag en spark och hörde ljud samtidigt, kan inte förklara det riktigt. Så frågade jag min man om han också hörde det och det gjorde han... =)

Min lile knodd har hicka typ 1-2 ggr/dag. Någon som också har hickande pyre i sin mage?

KramKram
    Hoppas allt är bra med dig också!

Min ena bebis hickar flera gånger varje dag, men inte den andra. Undrar om den hickande krabaten är lite för snabb med att svälja fostervatten, ?
  • Ecorelle
    Sussna skrev 2010-06-01 17:04:13 följande:
    Nu är ett till besök hos bm avklarat, blodtryck 115/75, hb 135, hjärtljud 140, sf måttet hade bara gått upp 2 cm från 26 till 28 på 3 veckor, så kurvan har avvikit lite neråt,hon sa att det inte var nått att oroa sig för ännu,men ja hade inte heller gått upp så mycket i vikt sen sist heller,så hon tyckte ja skulle införa lite mellanmål. Sen sa hon att han verka ligga ganska långt ner i bäckenet, de kunde oxå göra att kurvan sjönk lite...

Men ja blev orolig om inte sf måttet ha stigit som hon tyckte och inte vikten heller då betyder de ju att lill killen inte heller ha gått upp så mycket i vikt,kan de ha skadat honom på nått sätt?  Tur att ja ska på ett extra UL nästa vecka för att kolla moderkakans läge,ja hoppas att allt är ok då.
    Ett avvikande värde är inte mycket att hänga upp sig på, inte heller att vikten står still en period. Det har oftast ingenting med barnet att göra, det brukar växa fint ändå. Jag har haft en period på slutet alla mina graviditeter som vikten inte har rört sig så mycket uppåt, och när barnen har sjunkit ner har SF-måttet inte blivit riktigt så stort som man förväntade sig.
      Det viktiga är ju att det inte blir en trend.
  • Ecorelle

V. 35+0 idag! Vart tog den här tiden vägen? Känns ju helt knäppt att småttingarna kan dyka upp om två veckor redan! Jag har inget färdigt alls, hur har ni andra det?

• Ecorelle
    Jojsie skrev 2010-06-07 09:14:04 följande:
    oj så skoj. har du fått planerat snitt el?
    jag har verkl inte fixat iordning, men det är 5 veckor till mitt snitt så jag skjuter på det hela tiden ;) har tvättat upp lite babykläder, men det är allt.
    Nej, usch! Snitt är det sista jag vill ha! Men jag har sagt till mina små att de inte får komma innan den 20 juni ( 37+0 ) men det är ju bara två veckor dit! Och bara fnuttiga 4 till BF! Känns hur skumt som helst, .
  • Ecorelle

Nu har jag varit på mitt sista TUL, v. 35+1 idag. Småttingarna växer på fint i alla fall.

1:an väger 2797 g och ligger på +9%
    2:an väger 2887 g och ligger på +13 %.

Allt annat såg fint ut också, lagom med fostervatten hos båda, 1:an med huvudet ner i bäckenet och 2:an i säte.
      Jag kan inte förstå att det får plats två pluttar som snart väger 3 kg var!
  • Ecorelle
    Sussna skrev 2010-06-08 14:46:52 följande:
    Nu har jag precis kommit hem från mitt extra UL,moderkakan låg på rätt plats så inget är i vägen för lill killens framfartGlad och allt annat såg bra ut med,läkaren beräkna han till 1500 gr (v. 33) och sa att de var helt normalt. Så de va skönt att höra.

Ecorelle: Dina twins växer på bra verkar det som, oj att du har nästan 6 kg barn i magenGlad vi har bara lite småsaker kvar att köpa...men i stället har ja ganska mýcket saker att fixa upp, vagga,spjälsängen och barnkammaren.
    Härligt att allt såg fint ut!
      Ja, mycket barn är det här. Inte konstigt att det känns som att de skall bryta sig ut ur magen på kvällstid,
Svar på tråden För oss med ma/mf i bagaget - BF vår/sommar 2010. Tråd nr 2