VäntanochLängtan skrev 2011-02-23 12:08:52 följande:
Imorgon ska jag iväg och göra ett VUL för att konstatera att det verkligen är ett foster därinne förstod jag det som. Är lite nervös, men längtar så efter att få se :) Blir nog lättare att stå ut med detta illamående när man får se vad det är som gör att man måste stå ut med det :)
Brukar man få en bild från det ultraljudet att ta med hem? Är i v.8. Vet inte om det hade varit okej att ta med sambon till undersökningen, nu kan han ändå inte följa med pga en grej på jobbet, men vill ju att han också ska få se, så hoppas på att få en bild. Och vad ser de egentligen? Jag har förstått det som att de kollar efter hjärtaktivitet... Kollar de efter avvikelser redan nu?
Har pappan förresten rätt att få ledigt från jobbet för att följa med på ultraljudsundersökning/andra undersökningar? Kommer va så nervös inför alla koller då de ska undersöka om eventuella missbildningar finns osv så hade varit skönt att ha honom med...
Bilder kan man säkert få .. om inte annat fråga om de kan skriva ut
De är jättefina när de är så små .. mysigt.
Min make är med mig på alla mina UL och TUL och ja allt för att vi vill ha det så .. mysigt att dela
så vi har anpassat alla tider efter honom, för jag är sjukskriven.