Med två små skrev 2011-05-05 19:13:52 följande:
Hmm, nej, jag behövde knappt be om det, men jag nämnde tidigt för min bm att jag var väldigt rädd för förlossningen. Hon skickade en remiss till Auroramottagningen men jag fick inte komma dit utan istället fick jag prata med läkaren direkt och hon sa på en gång att snitt var helt ok för min del så länge inte bebisen vill födas för tidigt. Vi pratade lite om de tidigare förlossningarna också, men jag behövde nästan inte ens nämna själv att jag ville ha snitt.
Det later ju som om det gick till precis som det ska. Jag hoppas pa samma sak har. Tyvarr stangde mitt gamla sjukhus sitt BB precis innan jag fick min lilla kille och dar var varden underbar och jag hade stort fortroende for all oersonal jag hade kontakt med. Tyvarr var det inte riktigt lika dant pa mitt nya sjukhus dar jag tillslut fodde min son. Pga av det som hande mig sa har de infort nya rutiner men jag vet fortfarande inte riktigt hur de staller sig till snitt mm. Jag tog kopia pa mina forlossningspapper sa jag kan ha de som underlag till mitt samtal nar det val ar sa langt.
Idag ska jag pa runtinkontroll angaende diabetesen pa mitt gamla sjukhus, de har fortfarande diabetesavdelningen kvar, sa jag ska fraga lite dar.
Kan ju vara sa att jag borde valja ett annat sjukhus om jag blir gravid igen. men a andra sidan kanske ar det 'better the devil you know'.