hej hej!
finskaflikkan, vad jobbigt för dig....hur mår du nu? men förmodligen så är allt som det ska, och du kommer absolut inte att dö, läkarna hade inte skickat hem dig om de var minsta lilla oroade.....försök att släppa oron, det är ofta den som gör att våra hjärtan spelar spratt
lillapinglan, verkligen jätteglad för din skull att hjärtat verkar sköta sig när du skriver att dina problem går via magen så kan jag känna igen mig till viss del.....ALLTID när jag får tillbaka mina problem så känner jag av uppstötningar och halsbränna....kanske har ngt samband? eller åtminstone att det förvärrar mina problem? kan du inte berätta lite mer om vad du har fått för tips och förklaringar kring hjärta och mage? dock så vet jag att mitt hjärta har en stor koppling till stress och dålig sömn oxå....men jag känner verkligen sambandet mage och hjärta. magen kanske är som en trigger på mig?
allasväl, hur mår du, allt väl? är såååå nyfiken på vad din man sa....
själv har jag haft en jobbig vecka med hjärtat, dock börjar jag hitta en del verktyg som hjälper litegrann. det var psykologen på danderyd som sa till mig att jag måste "dra i handbromsen" flera ggr om dagen....så i 3 dagar nu har jag lagt mig på spikmattan (ngr ggr/dag) och andas djupa yogiska andetag(bukandning) i ca 10 min, har därefter legat kvar på spikmattan en stund till....och faktiskt så försvinner arytmin sen är det lugnt i ngr timmar osv.
jätteskönt och avkopplande!!!
men nu ska jag berätta ngt roligt....jag är nu inskriven på danderyds stressrehad, tjohoo men vilken bedömningsprocess innan man kom med. först var ju min läkare tvungen att godkänna min önskan, en massa journaler, tester, utlåtande och blodprover skulle skickas. därefter fick jag träffa en läkare ena veckan för bedömning, sen en psykolog veckan därefter för hennes bedömning och till sist gick hela teamet (8 pers) igenom mig vid ytterligare ett bedömningsmöte....
men nu är jag äntligen med och har fått ett helt individuellt program som bygger kring min arytmi. de dem hade kommit fram till var att mina problem centreras kring mitt hjärta och därför måste vi utgå därifrån. den viktigaste rehabiliteringen blir basal kroppskontroll, där de ska försöka hitta sambandet hjärta hjärna typ, sen var det annan rehab oxå, vet inte så mycket än, får info hemskickat snart.....låter spännande hur som, något jag ser mycket fram emot
jag känner mig just nu oerhört glad att ÄNTLIGEN är det någon/några som tar mig på allvar och förstår mina problem. Och även kan se hur socialt handikappad man har blivit genom hela den här hjärtresan....
nä nu hinner jag inte skriva mer, måste hjälpa min 16-åring med en inlämningsuppgift.....men ni får må så gott och ta hand om er!
varm kram från hjärtefröken