• sportiz79

Ingaredspappor snackar

Välkommen till Ingaredstråden som bara är till för oss pappor

Nu är det dags för oss pappor att ta revansch på våra kvinnor och starta upp en tråd motsvarande Ingaredsmammor snackar.

Här kan vi pappor träffas och snacka om allt möjligt.

och vem vet..det kanske blir fikaträffar för oss också!

du är välkommen till tråden om du bor i Ingared med omnejd och väntar barn eller har barn och bara vill snacka lite.

• Svar på tråden Ingaredspappor snackar
  • sportiz79

tjena alla pappor

nu är det dags att ha våran egna lilla tråd. kommer länka våran adress till mammornas tråd så de kan föra budskapet om att tråden finns vidare

• calle kabo

Gôtt, jag är för! :D

• Amora Branca Sylvestre

Måste man vara från Alingsås?

• calle kabo
    Amora Branca Sylvestre skrev 2010-01-18 16:15:12 följande:
    Måste man vara från Alingsås?
    Nej det räcker att du bor i Ingared med omnejd nu. Jag är från Luleå från början.
    Eller menar du att du inte bor här? I såna fall är det väl bara att starta en egen pappatråd för alla pappor.
  • calle kabo

Man kanske skulle presentera sej.

Jag heter då Calle Kabo, är 26 år och har en grabb på 9 månader nu. Jobbar inne i Göteborg som web-/mjukvaru-utvecklare på KVD Kvarndammens IT-avdelning. Gillar datorer, bilar, motorcyklar, jakt, spela el-gitarr, fotografi, politik/ideologi/filosofi. Grejar mycket med huset.
    Jag kom på en rolig idé:
    Om vi är några pappor som spelar instrument skulle vi kunna starta ett pappa-band och sjunga underfundiga texter. Snacka om att pinsamma pappor :D
    Håhåjaja, varför får man såna där knäppa idéer...
  • sportiz79

Hallå ja...nu va denna sida lite ny för mig men får väl skärpa till mig och besöka lite oftare.
    Får också göra en liten kort presentation av mig när jag nu har startat upp detta. Är 31 år bor i Ingared med mina två barn (dotter på 4 mån och en grabb på 15 mån) och självklart min underbara fru.
    Jobbar i Göteborg som teamledare på Volvo Logistics så det blir några timmar i bil varje vecka men det är det värt.
    På fritiden så blir det inte så mycket över till nåt annat än att umgås med familjen.

Jo Calle det du skrev ang att starta nåt litet band hade vart en kul grej men problemet är att jag inte spelar nåt instrument. Sjunger karaoke gör man väl men alla flyr när jag skall sjunga så vet inte vad problemet är haha. Närmaste gitarr jag kommer är väl när jag går lös på mitt Guitar Hero..haha.

• calle kabo
    Volvo, är det arendal du åker till då?
    Guitar hero spelar jag också :)
    Vad har du för konsol?
  • sportiz79

Japp det är Arendal som jag befinner mig varje kväll i veckan till 23.42.
    OK va nice...kör world tour och aerosmith på min xbox360. har tyvärr blivit bannad på nätet så kan inte köra live längre. får väl se senare om jag köper ett nytt eller så blir det en ps3.
    själv? va kör du

• calle kabo

23:42? Börjar du kl 14 eller har du ett sjukt övertrasserat övertidskonto?

Jag kör några olika GH. 3an, 4an och aerosmith oftast, på Nintendo Wii. Har aldrig provat spela GH på nätet. Men det blir rätt sällan ändå, finns så mycket annat man kan göra som är mer produktivt.
    Frida o jag har som liten hobby att försöka komma på någon bra webbtjänst/hemsida vi kan bygga och tjäna någon tusenlapp extra i månaden. Men det är jäkligt svårt att komma på ngt som inte någon annan redan gjort, och som fler än vi själva skulle tycka vore användbart.
  • sportiz79

Vi börjar 15.24 varje dag så den där sprängfyllda kompbanken syns inte till tyvärr.

OK nä jag hann tyvärr aldrig prova köra det på nätet heller innan dom porta mig. Men som du sa man har inte så mycket tid numera att leka me sånt.

Ja jag har väl också haft dessa tankar och även jessica men gäller ju att hitta det där rätta sen att ha tid och ork att pyssla med det också.
    Hörde det skulle bli mer kyla och snö nu..fan va trist. Nu får det räcka. Kul för grabben här hemma men mamma och pappa orkar inte mer nu.

Verkar vara ont om Ingaredspappor på den här sidan. Jaja dom hittar väl hit framöver. Får ta bort den där stämpeln bara att denna sida bara är för mammor. Lyckades själv med det är därför jag är här nu. Trodde inte pappor va inne här.

Svar på tråden Ingaredspappor snackar