Inlägg från: sportiz79 |Visa alla inlägg
  • sportiz79

Ingaredspappor snackar

Välkommen till Ingaredstråden som bara är till för oss pappor

Nu är det dags för oss pappor att ta revansch på våra kvinnor och starta upp en tråd motsvarande Ingaredsmammor snackar.

Här kan vi pappor träffas och snacka om allt möjligt.

och vem vet..det kanske blir fikaträffar för oss också!

du är välkommen till tråden om du bor i Ingared med omnejd och väntar barn eller har barn och bara vill snacka lite.

• Svar på tråden Ingaredspappor snackar
  • sportiz79

tjena alla pappor

nu är det dags att ha våran egna lilla tråd. kommer länka våran adress till mammornas tråd så de kan föra budskapet om att tråden finns vidare

• sportiz79

Hallå ja...nu va denna sida lite ny för mig men får väl skärpa till mig och besöka lite oftare.
    Får också göra en liten kort presentation av mig när jag nu har startat upp detta. Är 31 år bor i Ingared med mina två barn (dotter på 4 mån och en grabb på 15 mån) och självklart min underbara fru.
    Jobbar i Göteborg som teamledare på Volvo Logistics så det blir några timmar i bil varje vecka men det är det värt.
    På fritiden så blir det inte så mycket över till nåt annat än att umgås med familjen.

Jo Calle det du skrev ang att starta nåt litet band hade vart en kul grej men problemet är att jag inte spelar nåt instrument. Sjunger karaoke gör man väl men alla flyr när jag skall sjunga så vet inte vad problemet är haha. Närmaste gitarr jag kommer är väl när jag går lös på mitt Guitar Hero..haha.

• sportiz79

Japp det är Arendal som jag befinner mig varje kväll i veckan till 23.42.
    OK va nice...kör world tour och aerosmith på min xbox360. har tyvärr blivit bannad på nätet så kan inte köra live längre. får väl se senare om jag köper ett nytt eller så blir det en ps3.
    själv? va kör du

• sportiz79

Vi börjar 15.24 varje dag så den där sprängfyllda kompbanken syns inte till tyvärr.

OK nä jag hann tyvärr aldrig prova köra det på nätet heller innan dom porta mig. Men som du sa man har inte så mycket tid numera att leka me sånt.

Ja jag har väl också haft dessa tankar och även jessica men gäller ju att hitta det där rätta sen att ha tid och ork att pyssla med det också.
    Hörde det skulle bli mer kyla och snö nu..fan va trist. Nu får det räcka. Kul för grabben här hemma men mamma och pappa orkar inte mer nu.

Verkar vara ont om Ingaredspappor på den här sidan. Jaja dom hittar väl hit framöver. Får ta bort den där stämpeln bara att denna sida bara är för mammor. Lyckades själv med det är därför jag är här nu. Trodde inte pappor va inne här.

• sportiz79

Nu får han ge sig där uppe me allt snö. va har vi gjort för att förtjäna detta. Ok ungarna gillar det men vi föräldrar börjar tröttna nu. Ja hör av dig när du skaffat en sån så kan du komma och skotta här nere hos oss me. Bonden som kör här vaknar på eftermiddan så man får skotta ut sig själv på morgonen tyvbärr.

Idag har man vart me på öppna förskolan och det är vart fullt ös medvetslös verkligen. Men grabben verkar älska detta så jag skall allt hänga med dig fler gånger. Kan va kul att komma ut och träffa lite nytt folk. Sen att han får leka av sig lite tror han behöver det. han blir så rastlös här hemma annars.

Nä nu är det snart dags att dra sig till jobbet igen...väntar på att matlådan skall bli färdig. Höres!

PS Dåligt med pappaintresse från Ingared och runt omkring på den här sidan men det kommer väl framöver kanske. Vi får väl skicka ut reklam haha

• sportiz79
    sanderspappa skrev 2010-02-06 21:14:40 följande:
    Nu har även jag hittat hit, är gabys man och pappa till alexander o jonathan. Kul initiativ med den här tråden.Liten presentation utav mig själv då , Mikael heter jag och är 26 år, avslutar snart min cncutbildning och är på praktik just nu. Intressen är familjen, bilar, fiske och båtar.
    Tjena Mikael, Kul att du hitta hit me. Vi försöker få ihop ett gäng pappor här nu me när alla mammor samlas här och tjötar. Så du är så välkommen så.
    Själv sitter man ju i snödrivorna på Hultebackavägen...ungarna sover så nu får man sin lilla egna tid som behövs ibland. Frugan är på gymmet så det är tyst o lungt haha skoja bara.
    Är också fiske intresserad en del..är ju uppvuxen vidhavet på Hisingen så man har ju det i blodet en del. Men har inte vart så mycke nu dom senaste åren. Man får väl testa om man kan jaga upp gammelgäddan här i sommar haha
  • sportiz79

Nja inte så mycket havsöring utan mer makrill och rödspätta. Finns väl ingen godare fisk,har man då fångat den själv så smakar den ännu bättre.
    Nä nu vart det helg igen....men kommer vara fullt ös medvetslös denna helgen me. Planering inför dop nästa helg..umgås med frugan som jag knappt sett på hela veckan och leka med dom små förstås. Sen är det ju OS på tv me vlket gör att man kan sitta uppe nån extra timme ikväll.

• sportiz79
    fraz skrev 2010-02-18 14:38:33 följande:
    Jaha, då har även jag hittat hit. Blev tipsad om denna tråden och forumet av en bekant. Har halkat in på furumet några gånger när man googlat men alldrig fattat var de varit... Men nu e jag här och kanske kan man hitta lite info och få spännande läsning.Hursom nu är jag här som sagt och jag bor i Ingared´s city ha ha!..Köpte hus här för ca 2årsedan och flyttade in sommaren -08 efter att ha renoverat nästan hela insidan, nu är det bara utsidan kvar..Bor här med min sambo och våra två barn flicka på 20mån, och pojk på 2veckor.Vi trivs mycke bra och uppskatar närheten till A-sås och GBG.Är inte främande för att ta en fika med Ingareds "pappa grupp" längre fram i vår.Ha de så gott alla......./Fraz
    Tjena Fraz och välkommen. Trevligt att du hitta hit.
    Själv har man runt omkring sig nu så jag har inte tid att sitta här så mycket.
    Grabben blev sjuk i helgen när vi skulle ha dop för våran dotter + att det va lite kaos ute för övrigt haha. Så nu har man käkat tårta för ett helt år framåt. Men hälsan går ju före och det hade ju alla förståelse för. Nu är han under utredning så vi får väl se vad provsvaren säger i slutet av veckan.

Självklart får vi ta en fika framåt våren när alla kan hade vart trevligt.
  • sportiz79

Så nu drar familjen krantz till värmen och kanarieholmarna en vecka. gött att slippa kylan och snön ett tag. ha de gött gubbar

Svar på tråden Ingaredspappor snackar