Inlägg från: calle kabo |Visa alla inlägg
  • calle kabo

Ingaredspappor snackar

Gôtt, jag är för! :D

• calle kabo
    Amora Branca Sylvestre skrev 2010-01-18 16:15:12 följande:
    Måste man vara från Alingsås?
    Nej det räcker att du bor i Ingared med omnejd nu. Jag är från Luleå från början.
    Eller menar du att du inte bor här? I såna fall är det väl bara att starta en egen pappatråd för alla pappor.
  • calle kabo

Man kanske skulle presentera sej.

Jag heter då Calle Kabo, är 26 år och har en grabb på 9 månader nu. Jobbar inne i Göteborg som web-/mjukvaru-utvecklare på KVD Kvarndammens IT-avdelning. Gillar datorer, bilar, motorcyklar, jakt, spela el-gitarr, fotografi, politik/ideologi/filosofi. Grejar mycket med huset.
    Jag kom på en rolig idé:
    Om vi är några pappor som spelar instrument skulle vi kunna starta ett pappa-band och sjunga underfundiga texter. Snacka om att pinsamma pappor :D
    Håhåjaja, varför får man såna där knäppa idéer...
  • calle kabo
    Volvo, är det arendal du åker till då?
    Guitar hero spelar jag också :)
    Vad har du för konsol?
  • calle kabo

23:42? Börjar du kl 14 eller har du ett sjukt övertrasserat övertidskonto?

Jag kör några olika GH. 3an, 4an och aerosmith oftast, på Nintendo Wii. Har aldrig provat spela GH på nätet. Men det blir rätt sällan ändå, finns så mycket annat man kan göra som är mer produktivt.
    Frida o jag har som liten hobby att försöka komma på någon bra webbtjänst/hemsida vi kan bygga och tjäna någon tusenlapp extra i månaden. Men det är jäkligt svårt att komma på ngt som inte någon annan redan gjort, och som fler än vi själva skulle tycka vore användbart.
  • calle kabo

Nu snöar det igen!

Jag har inte skottat en enda gång i vinter och tänker banne mej inte börja nu! Suck...
  • calle kabo

Ohh, en sån här ska jag skaffa:

Ska bara köpa en pickup först. Yeah! :D
  • calle kabo

Välkommen!

CNC-utbildning, är det CNC-fräsning alltså? Det är ju häftigt :) När du är klar kan du börja göra egna bildelar och styla bilen :)
    Fiske, det höll jag på med när jag var yngre. Vad finns det för bra fiskeställen här i närheten, har du någon google maps med punkter eller så? Jag vet att vissa dyk-siter har så man kan lägga upp på en karta var man dykt.
  • calle kabo
    sanderspappa skrev 2010-02-07 09:11:07 följande:
    Aldrig funderat på fyrhjuling då? min farbror har en sån och plogar med, verkar skitsmidigt..
    Handlar mer om att jag sugen på att skaffa pickup :)
    Man skulle iofs kunna ha en pickup med en fyrhjuling och en plog på flaket. I like :)
  • calle kabo

Tjena Fraz och välkommen! Kul att du hittat hit. En till som är i renoveringstagen, trevligt :)

Var bodde ni innan ni flyttade hit?
  • calle kabo

Var det gôtt på kanarieöarna? Ni hann hem innan hela den här vulkangrejen hände va?

Svar på tråden Ingaredspappor snackar