milk and honey skrev 2010-02-24 11:35:36 följande:
Skit i helvete.. Nyss ringde de från jobbet.. Butiken jag jobbar i läggs ner sista mars så nu står jag utan jobb, höggravid.. jippi.. NOT.. Och hur lätt är de att få ett jobb efter mammaledigheten? 41 år och med en liten i famnen.. Får väl trösta mig med att jag får vara hemma längre då eller något.. suck.. såhär blev de för tjugo år sen oxå, bägge hade fasta jobb och vi körde igång bebisverkstaden, När den äldste var ett par månader så vips blev bägge av med jobbet.. repris.. eller.. fast vi får hålla tummarna att min man får behålla sitt annars sitter vi verkligen i skiten..
Men gumman, fy vad trist, vet precis hur det är att vara mammaledig och arbetslös... När jag väntade L blev jag uppsagd i oktober -04 pga LAS-listan, mitt företag skulle slås ihop med ett annat i en annan stad och på sikt flyttas dit. lyckades hänga mig kvar fram till mammaledigheten på olika vik... (gjorde exakt samma jobb som innan fast inte längre som fastanställd utan som vikarie för en kollega
) Gick hem på mammaledighet... men hela tiden gnagde det i bakhuvet att jag inte hade nåt jobb att gå tebax till.
Var surt som f-n, är lite trygghets-junkie sådär så...
När L var 6 månade ringde en av mina kollegor från tidigare jobbet, då hade han bytt jobb och på hans nya företag skulle de ha in en till, så han tyckte jag skulle söka, och hade snackat halsen ur led för min sak
Om det var därför eller pga min otroliga kompetens
det kan ju vara osagt, men det är iaf där jag jobbar idag. Fick dock lov att börja jobba lite tidigare än jag tänkt mig... men det är en annan historia.
Så vad jag vill säga är att det löser sig säkert, du har ju hela mammaledigheten på dig att söka nytt, och vi har ju en konjunktur som är på väg uppåt även om det går sakta, så jag tror att vi kommer tebax till ett arbetsliv där vi har alla möjligheter på vår sida. (Mitt jobb försvinner oxå iom att jag går hem även denna gång, *suck* dock är jag lovad en "likvärdig tjänst" på annan avdelning, men det är jag INTE så sugen på, ingen avd jag vill vara på, även om det är bättre än inget.)
Stor kram, vi fixar detta, nu skall vi vara hemma o njuta av våra bebbar, resten löser sig alltid.