Inlägg från: Floppan67 |Visa alla inlägg
  • Floppan67

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower} Grattis Nicholasmamma!!! {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}

Måste vara skönt att ha förlossningen bakom sig nu och att få snusa bebis!
    Underbart!!

Nu Milk är det din tur, du tar över stafettpinnen om ingen tränger sig i kön {#lang_emotions_wink}

Själv har jag bara några stygn kvar på vaggan som jag håller på att klä om, ryggen håller på att gå av så man får pausa ofta (och kolla läget på FL och FB)
    Kram alla från ett {#lang_emotions_sunny}-igt och vårigt Skåne!

♥♥♥ Maja -94 ♥♥♥ Ida -96 ♥♥♥ Lillebror April 2010 ♥♥♥
  • Floppan67
    hopp i livet skrev 2010-04-11 12:00:40 följande:
    Känner igen mig i det där med en rygg som inte pallar för långa stunder. Jag knådar, halsbrännan och sammandragningarna härjar och ryggen klagar. Men jag kan inte låta bli att känna en viss tillfredsställelse i det. Det känns liksom att dagen då lilleman vill ut närmar sig! Nåja, första plåten är ute ur ugnen, så om någon vill smaka en rykande het bulle är det bara att svänga förbi lilla Fjugesta pronto!
    Härligt med hembakat. Jag hoppas jag orkar baka lite i veckan och lägga i frysen, kan vara bra att ha ifall någon kommer och hälsar på de närmaste veckorna. Jag får flörta med mina barn om de kan hjälpa till lite - annat var det förr när de flockades i köket så fort man öppnade skafferiet. Nu är det annat som spökar i deras tonårshjärnor {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_heart}....

Annars har jag det mesta under kontroll här hemma nu, vaggan är klar, skötbordet är på plats och de minsta kläderna är tvättade. Bara väskan som ska packas... Men det märks att vi hållt på hela helgen och fixat och donat - fick ta en alvedon innan och gå och lägga mig, sammandragningarna gjorde riktigt ont och jag vill verkligen inte att förlossningen ska starta i förväg. Inte en dag innan den 19:e {#lang_emotions_dreamer}.

Kram alla!!
  • Floppan67
    Tjatte skrev 2010-04-11 20:07:00 följande:
    Hej tjejer - long time, no see!När jag tog bort mig från listan var inte min intention att försvinna från tråden, men det liksom bara blev så. Och det har varit rätt skönt . Inte att vara ifrån er alla goingar förstås. Men skönt att vara bortkopplad från alla tankar på bebis och verkstad. Jag har inte varit inne och läst en enda gång, så jag har verkligen ingen koll. Hoppas jag inte missat alltför många bebisar. Ser iaf att Nicholas Mamma fått en liten tösabit, så roligt . Jättegrattis. Och så vet jag ju en som får sin guldklimp på tisdag!På vår front intet nytt. Verkstaden har inte haft öppet på två månader, men nu känner jag mig lite sugen igen. Vi får väl se om den öppnar på nytt.Kram till alla och hoppas ni mår bra .
    Kul att höra av dig!!! Titta gärna in då och då om du orkar och vill!! Kram
  • Floppan67
    talamod skrev 2010-04-12 09:56:57 följande:
    Godmorgon alla, sitter på jobbet med en mage som "bråkar" runt. Svårt att koncentera sig .Vill helst bara såsa och ta det lugnt, men har en massa saker som måste bli klara innna bebisen kommer. Fattar inte hur jag ska få ihop allt.Hemulan, Mamsie: klart ni är gravida- inget annat bevis ännu!Glittra: skönt att du kan börja glädja dig.Josie: kalrt du snacka här också. Milk: wow wow, snart snart snartHelgen som var hade vi kalas för dottern som fyllde 16. Första gången sen separation kalas med "alla", farmor farfar, mormor morfar + deras resp och lite andra släktingar, plus exxet med ny. Ja det var en jobbig dag, men nödvändig och dottern tyckte allt gick jättebra och kramade mig sen och sa det var en bra födelsedag.
    Skönt att ha brutit isen med släkten och mina och dina + alla ex. Då är ju så våra familjer ser ut nu för tiden. Din dotter verkar ju vara nöjd och det måste kännas jätteskönt! Kram
  • Floppan67

Smytt: Kram och alla tankar till dig och lille Oscar!!

• Floppan67
    xanni skrev 2010-04-12 22:22:59 följande:
    Men gud, här har jag en lyxig kväll, ensam, barnen sover sedan 20... Och vad gör jag? Jo, går med i FB och försöker lura ur vad f-n man ska ha det till? Ja, tills jag upptäcker att den där människan har jag inte sett på 20 år och den DÄR människan hade jag alldeles glömt..och så rasade den dyrbara tiden iväg... Som om jag inte har annat att göra än att sitta vid laptopen!Fast lite kul var det... Men jag vetefasen hur det funkar. Finns det några schyssta grupper och folk man kan "vänfråga"? (GU va fånigt det låter... )Gonatt!
    Visst är det kul, men tidsödande med facebook (och alla andra sajter som lockar). Jag har också en förmåga att inte kunna slita mig och allt det där som man borde gjort sköts på framtiden. Men det blir väl andra tider snart kan jag tro, den lyxiga ensamtiden är väl snart ett minne blott {#lang_emotions_wink}.

OM någon här inne vill ha en "vänfråga" från mig på FB så inboxa mig med ditt namn så letar jag upp dig. Det är kul att följas åt och lära känna varandra lite mer ute i cybervärlden.
  • Floppan67

Sätter fram {#lang_emotions_coffee} och mackor till dem som vill ha, förutom till Milk, du måste vara fastande {#lang_emotions_laughing} .....

Det känns lite trist att inte kunna sova när man faktiskt har chansen, men ryggen tar död på mig. Trots ny fin säng så går det inte att sova {#lang_emotions_yell} - de sista timmarna tillbringade jag sittande i soffan, inte mycket till skönhetssömn...  

Hoppas ni får en skön dag, det ska bli upp mot 15 grader i Skåne idag {#lang_emotions_sunny}

• Floppan67

Jag har inte haft kontakt med Milk, men efter lite efterforskning på FB så ser jag på hennes sons sida att han blivit storebror idag - och fått en lillebror. Storebror verkade riktigt lycklig. Hoppas allt är bra med Milk också, jag meddelar er alla om hon hör av sig på sms under kvällen. Fortsättning följer....

• Floppan67

Kortfattat sms från Milk, hon skulle höra av sig igen när hon mådde bättre. Hon har i alla fall fått en pojke idag på 4 150 g och som var 56 cm lång, en riktig baddare!! 

{#lang_emotions_heart} {#lang_emotions_baby} {#lang_emotions_heart}

• Floppan67
    Mamsie skrev 2010-04-14 08:16:48 följande:
    världens svagaste tillstymmelse till spökstreck på gravid-testet! Hur i h**?  Vad...? Eeeh JajaJA, jag VET att spökstreck är .Och spökstrecket är dessutom så svagt att man får kisa med ena ögat och hålla stickan i exakt rätt vinkel för att se det. Så det är definitivt ett . Men i alla fall...  Tur jag har patientutbildning idag så jag måste vara skärpt i några timmar. Lika bra att ha binda på sig om rödtotten skulle börja gala mitt i kursen!
    Hoppas hoppas!!!!!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5