hopp i livet skrev 2010-04-11 12:00:40 följande:
Känner igen mig i det där med en rygg som inte pallar för långa stunder. Jag knådar, halsbrännan och sammandragningarna härjar och ryggen klagar. Men jag kan inte låta bli att känna en viss tillfredsställelse i det. Det känns liksom att dagen då lilleman vill ut närmar sig! Nåja, första plåten är ute ur ugnen, så om någon vill smaka en rykande het bulle är det bara att svänga förbi lilla Fjugesta pronto!
Härligt med hembakat. Jag hoppas jag orkar baka lite i veckan och lägga i frysen, kan vara bra att ha ifall någon kommer och hälsar på de närmaste veckorna. Jag får flörta med mina barn om de kan hjälpa till lite - annat var det förr när de flockades i köket så fort man öppnade skafferiet. Nu är det annat som spökar i deras tonårshjärnor
....
Annars har jag det mesta under kontroll här hemma nu, vaggan är klar, skötbordet är på plats och de minsta kläderna är tvättade. Bara väskan som ska packas... Men det märks att vi hållt på hela helgen och fixat och donat - fick ta en alvedon innan och gå och lägga mig, sammandragningarna gjorde riktigt ont och jag vill verkligen inte att förlossningen ska starta i förväg. Inte en dag innan den 19:e
.
Kram alla!!