Inlägg från: Floppan67 |Visa alla inlägg
  • Floppan67

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

VildVittra skrev 2010-03-22 17:06:14 följande:
    Har så ont typ mensvärks ont hela tiden....Hur mycket Alvedon är egentiligen "bra" för bebis?Orkar inte laga nån mat i dag (heller) så det fick blir hemkörd pizza.22 dagar kvar enligt beräkningen här på FL.Hon får gärna komma ut NU om hon vill.Känner mig vig som ett kassaskåp och har ju bara värk hela tiden.Nicco är lite hängig men ingen feber...varit hemma från dagis i dag igen. Ska se om han kan gå i morrn, hoppas det.Min sambo är ju arbetslös och fick i dag veta att sommarjobbet kanske ev börjar redan i nästa vecka....kanon bra men ehhh usch då blir jag ensam med Nicco.Alltså det är ju toppen med jobb och pengar men men usch känner mig så gnällig....jobb är ju toppen!!! resten får lösa sig.Smytt > jisses vad nära du är nu. Jag ska också packa BB väskan...i morrn tror jag.Har köpt allt jag vill ha i den och morgonrocken är nytvättad.Floppan> Toppen nyheter tycker jag. Den 19de så smäller det. Snart har vi våra bebbar här. Och våren är runt hörnet också.Kram
    Ja, snart är dom här!! Hoppas allt löser sig för er också! Förstår din oro med att bli ensam hemma just nu....men visst är det bra med jobb, men det hade kanske varit ännu bättre om nån månad eller så! Dags att packa väskan för din del nu, spännande. Hur blir det med din förlossning? Är du överens med sjukvården hur det kommer att bli? Du har väl också dålig erfarenhet med sugklocka mm.
    Kram från ett vårig Skåne där snödropparna lyser upp tillvaron och påskliljorna är på väg upp.
    ♥♥♥ Maja -94 ♥♥♥ Ida -96 ♥♥♥ Lillebror April 2010 ♥♥♥
  • Floppan67
    Hemulan skrev 2010-03-23 17:06:17 följande:
    Här utanför Stockholm är det in i dimman. Herregud, man ser ingenting och luften är så tjock att den kan ätas med sked.Jag funderar lite på mitt snart stundande 1-års jubileum. Ett år i bebisverkstan. Jag - som alltid blivit med barn så lätt, på 3 graviditeter har fått vänta högst en månad, 2 gånger tog det sig direkt. Jag är äldre. Jag känner att min mens har ändrat sig. Enligt stickor, prov och VUL får jag ägglossning nästan varje månad, men ändå - ingen bebis.Ibland glömmer jag min bebislängtan. Ibland slår den till med full kraft, nästan nockar mig.Fast jag har nog resignerat.
    Skickar en STOR kram till dig, men plötsligt händer det.... eller är det bara i reklamen??
    Vi fick kämpa i 1½ år innan det tog sig ordentligt, jag har också haft jättelätt för att bli gravid förr. Detta kom som en mindre chock att inte kunna bli gravid på beställning, men det är väl så livet är. {#lang_emotions_heart} 
  • Floppan67
    milk and honey skrev 2010-03-23 17:37:44 följande:
    Var föresten hos bm idag.. Lilla plupp har bestämt sig att vara besvärlig och ligger så fint vid mina högra revben .. Vaddå.. ska man ligga med huvet ner i vecka 35??? nä nä inte jag heller, jag är lik min pappa, lika envis Jag har tänkt på detta med ks och blir mer och mer positiv till det.. mår så dåligt av min anfåddhet och sover en timme i taget hela nätterna, varje timme måste jag upp för då har hela jäkla bäckenet låst sig.. att de kanske inte är så farligt ändå och så får jag dessutom ut bebbo tidigare på de sättet..Bm ville att jag skulle komma på undersökning den 6 april för då har de en student som utbildar sig till bm som ska få känna på mig och de vill se om hon märker att huvudet inte ligger där de ska ) Så nu fick man bli försöksdjur oxå Fast fast än finns de tid till att vända sig rätt så vi får väl se var de blir..Må så gott alla tjejjor..Smytt och Nicco: De börjar banne mig näääärma sig med stormsteg, inte avis alls kram kram och en extra till bossan.. och hemulan
    Vi får hoppas att Lilla plupp blir en lugn och nöjd liten bebis när h*n kommer ut, så du ta igen dig en aning. Det där med studenten lät ju inte så kul, att vara försökskanin är ju inte det roligaste, fast de måste väl lära sig de också. Förhoppningsvis ligger lilla plupp på "rätt håll" den 6 april.
    Kram!! {#lang_emotions_flower}
  • Floppan67
    milk and honey skrev 2010-03-24 13:16:06 följande:
    Hej alla..Niccosmamma: Börjar det bli nervöst? Snacka om nära nu Happyme: Hur mår du och hur går de för dig, länge sen du var inne igen.. Många bimmare: Nu borde de plussas här i tråden.. Smytt: Så ingen bebis förrän annandag påsk alltså? så du hinner med de du ska göra Några känningar?Esther: Kram på digEn fråga: Igår när min bm tog alla prover på mig så tog hon även urinprov och sa att jag hade protein i urinen men att hon inte tänkte bry sig om det och jag fick lixom inget svar på varför och såklart åkte jag hem och googlade på det och blev mer orolig, jag kan både ha urinvägsinfektion eller på väg att få havandeskapsförgiftning, sånt ska man väl i alla fall bryr sig om.. hon mumlade något om att jag skulle känt de isåfall, VADDÅ känt de??? Snälla någon.. lugna mig nu usch de räcker nu tycker jag..kram kram
    Tror som de andra att du behöver nog inte vara orolig om det "bara" är protein i urinen. Havandeskapsförgiftning brukar de inte ignorera så jag hoppas att din bm är observant om hon ser några tecken.
    Jag har också fått lite mer protein än tidigare, men inget att oroa sig för har jag fått höra, så då får jag väl tro på det. Kram till dig och kram till alla er andra som behöver en.

Esther; skönt att höra från dig! Hoppas du slipper ha ont snart!

Håller tummarna för lite {#lang_emotions_plus} i tråden snart!!
  • Floppan67
    HOPPAS PÅ PLUS {#lang_emotions_plus}

Amoremio, 45 år 2 barn, mens 20/2, äl 11/3, BIM 25/3. Försök 8 
    ChippiChoppi, 43 år 2 barn, mens 26/2, ÄL 12/3, BIM 26/3
    Michia 36 år, 1 barn, mens 22/2. ÄL 12/3, BIM 26/3
    Happiness, 39 år, 1 barn +2 bonus barn, ÄL 14/3, BIM ca 26/3
    SusanneN, 44 år, 4 barn, mens 28/2 ÄL ca 15/3, BIM ca 29/3
    Nymåne 44 år, 2 barn, mens 6/3 ÄL ca 17/3, BIM 3/4. 
    gemigsinnesro 39 år, 2 barn, 2MF. ÄL 26-28/3. BIM runt 10/4. Försök 4 efter MF.
    Kaakis 38år, 2barn, Försök 5 Äl 26/3 Bim 11/4 
    Isabell05 40 år, 2 barn, mens 11/3 äl 24/3 BIM 7/4 försök nr 18
    Anyah 42 år. 3 barn. MA 27/8. Mens 13/2, äl 27/3, BIM 10/4. Försök 7
    Hemulan, 42 år, 2 barn, mens 17/3, äl 27/3, BIM 9/4
    Mamsie, 45 år. 3 levande, 1 df. | Mens 18/3.
    Bossan1967 42 år, 4 barn, BIM 20/4 

ÄR GRAVIDA {#lang_emotions_gravid}

Smytt
    , 37 år, BF 5/4 (3:e barnet)- V.39
    Nicholasmamma, 40 år, BF 13/4 (2:a barnet) v: 38 (En flicka enl. Köns-ul)
    Floppan67, 42 år, Snitt 19/4 (sjunde försöket efter MA, 3:e barnet) - v.36 (pojke)
    Hopp i livet, 38 år, BF 25/4 (femte försöket, 3:e pojken) - v. 36
    Milk 41 år BF 2/5 4:e barnet (försök nr 15 efter ma) - v 35
    Brådis 44 år, BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - v 33
    Talamod, 44 år. 4 barn, 5:e på gång BF 30/5-10, v29
    Teskedsmamman, 40 år, 3 killar + 2 bonus, BF 100814 (en hoppsan)
    Dynah, 39 år, 3 flickor, BF 27/8-10 (väntar en pojke)
    Uvalisa 39 år, 3:e barnet BF 100930
    Charlotta 43, 3:e barnet BF 101020

Ni som ej uppdaterat er.. Hur mår ni? {#lang_emotions_smile}

Golden2 38 år, barn, bf 23/5 v 25
    Harley, 39 år, 1 dotter, 2:a barnet (pojke) vecka 22. BF 7/6 -10 (2,5 års försök)
    Mallon, 39 år, 3:e barnet, BF 100610

FÖDDA {#lang_emotions_baby}

Mammaat , 39 år BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 44 år BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke Leo 8/1-10
    Evie, 44 år BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010
    Eriam, 40 år, 3:e DI-försöket, 2:a barnet - pojke, Nilas 20/2 -10
    Glimman2010, 40 år, BF 6/3, 4 barnet, en flicka Alma 25/2 -10

Hopp; jag körde om dig på listan, hoppas det är OK! {#lang_emotions_wink} 
  • Floppan67
    esther123 skrev 2010-03-25 21:32:28 följande:
    Finaste tråden! Tack Mamsie, Teskedsgumman, Hemulan, Milk, Brådis, Floppan och Önskeglittra. Å, Glittra - det kommer att går bra! Anna65: Klart att vi tänker på våra bebisar! I går efter återbesöket på Thorax/Karolinska sjukhuset och det goda beskedet om att förändringen i lungan hade varit ett ofarligt hamartom, så skrev jag ett brev/mejl till mina vänner. Bland annat det här stod:Vad kan jag berätta om denna erfarenhet?Att ögonblicket då jag vaknade upp på intensiven/uppvaket och K. (min man) berättade för mig att förändringen i lungan till 99 % var godartad kommer tillhöra de stora stunderna i mitt liv.Att jag aldrig kommer att glömma de kvinnor jag delade rum med kvällen jag skrevs in. Jag hade just sagt hej till K. och mamma och var orolig och ledsen. De var så fina och tröstade och uppmuntrade mig på det mest omtänksamma sätt.Och inte kommer jag heller någonsin glömma syrrorna på Thorax som tog hand om mig efter operation. Med dränageslang och ryggbedövning och kateter och smärtor som fullständigt tog över kroppen emellanåt var man helt beroende av bra sköterskor. Eller mannen som gjort en hjärtoperation och som jag åt frukost med varje morgon på Saltsjöbaden. Sista dagen vi gjorde sällskap i matsalen berättade han om när hans son dog 16 år gammal  i inbördeskriget i Libanon. Sedan lämnade han sitt land, flyttade hit med sin fru och deras andra fyra barn.- Man glömmer  aldrig. Man glömmer aldrig, sa han och vi kramade om varandra.
    Du skriver så vackert och klokt att jag blir alldeles tårögd! Kram {#lang_emotions_heart}
  • Floppan67
    VildVittra skrev 2010-03-29 11:40:06 följande:
    HejHar haft en mardömmsnatt. Trodde allt började nu...var helt slut hela dagen i går och bara sov eller vilade. Sen i gårkväll svullnade magen upp och började öma.Lilleman och jag låg i dubbelsängen och han ville "klappa magen och lillasyster"....alltså han smekte den lite och det gjorde så ont.Han somnade starx efter i allafall.Jag nästan kröp upp och blande en alvedon.Den hjälpte inte alls.vid midnatt började det på riktigt. Kramper, värkar, öm i magen....och en hyperaktiv bebis. I timmar...sammandragning på sammandragning. Jag var HELT övertygad om att nu är det dags. Kunde inte ligga på nån sida eller på rygg...värmedynan hjälpte inget alls. Bara väntade på att vattnet skulle gå eller at det skulle bli ännu värre.3 min mellan värkarna (i bland kom det på varandra). T min sambo sov som en stock bredvid mig. Vid 6 i morse kände jag att det började avta och somnade mitt i alltihopa. 7.20 ringer dagisklockan och jag ville bara sooooova. Men hade fortfarande ont. Upp med Nicco och på med hans kläder. T tog Nicco till dagis.Jag tog en ny Alvedon och gick och la mig igen. Kunde inte somna om. T kom hem och kom och la sig, jag kunde då ligga på värmedynan. Jag hade svårt att slappna av men fick huvudmassage så sen sov jag till 11. Har en del kvar att packa till BB väskan så låg och oroade mig för det att den inte var klar så nu ska jag packa färdigt den.Ska inte röra en fena eller nån "nytta" i dag, bara vila.15 dagar kvar till BF....nån mer än jag som tror hon kommer lite tidigt?Tack för att jag fick gnälla av mig. Tycker bara att det är jobbigt.Önskar det var över att hon var här.Kram
    Det låter som om något stort är på gång!! Spännande! Håll oss informerade för vi är jättenyfikna och det är helt OK att gnälla här inne, det vet du! Kram!
  • Floppan67

Vilka fina magar vi får se idag!! Tror ni kvasten orkar lyfta med oss på torsdag?? Imorgon har jag min sista arbetsdag, ska jobba 7-12 sen är det bara hasta la vista... ska bli sååå skönt att få vila och slippa köra iväg på morgonen och stressa på jobb. Bjöd på morotskaka på jobb idag, det blev lite kvar så jag ställer in en bricka till kvällsfikat! 

De närmaste veckorna kan jag fixa färdigt med det sista här hemma och bara vänta in storken. Riktig lyx!

Kram alla!

• Floppan67
    esther123 skrev 2010-03-31 13:32:29 följande:
    Hej alla!Alldeles nyss vann vi en budgivning av en gård nära Enköping. Det känns overkligt! Tänk att något äntligen börjar förändra sig för oss.
    Grattis! Härligt att få planera framåt nu!!
  • Floppan67

Gomorron! Frukosten är serverad!
    Har varit uppe en timme redan på min första lediga dag{#lang_emotions_frown}. Sen igår em har jag haft sammandragningar som inte är roliga. Natten har varit pest och ingen sovställning har varit bekväm. Vad är det som händer? Jag har inga planer på nåt ska vara på gång redan nu, det är alldeles för tidigt. Var hos BM i tisdags och då ville hon skicka mig för kontroll till förlossningen för bebben hade höga hjärtljud och hon var rädd att han var stressad. Men efter en stunds vila så sjönk hans hjärtljud till de normala och jag slapp kontroll på förlossningen. Vi var överens om att han bara haft lite morgongympa och hade hög puls pga det.
    Men nu blir jag lite orolig... är han stressad och har andra planer än att få bli utsläppt med hjälp av kejsarsnitt den 19:e?
    Förhoppningsvis är han bara på skämthumör så här på 1 april!
    Slänger mig i soffan ett tag och hoppas på att allt lugnar ner sig.
    Kram där ute i vårt avlånga land!

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5