Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
houseboatman skrev 2010-03-05 18:10:43 följande:
Jag måste fråga lite.... Jag är alltså kille och jag min blivande sambo har en situation nu.... där vi inte riktigt vet hur det står till..... Hennes mens har genom åren varit klockren plus minus någon dag, hon har ett barn med sin man som hon separarerar från nu. Det kom till via provrörsbefruktning osv.....5 år sedan. Hon är 43 år och vi har inte använt skydd då vi kännt att chansen är minimal och skulle den inträffa så är den välkommen. Dvs, inga p-piller eller något dom senaste 4 åren. Nu är hon, BIM + 8 dagar, inte så mycket gravid symptomer dock, trött framförallt. Hon är dock lugn och inte stressad i sitt liv. Vi hade extremt mycket sex kring ÄL i Februari. Nu är mensen helt borta, ingen förvarning i kroppen just nu , det är tyst som graven kring kramper och annat. Jag vet att den kan skjutas upp ibland men det har inte hänt henne dom senaste 12 åren.Normalt får hon 2-3 dagar innan kramp osv... nu är det lugnt..... Vi planerar att testa på Måndag om mensen inte dyker upp i helgen. Vad tror ni med lite mer erfarenhet ? Är det läge att börja förbereda sig på att det kan "vara något" ? Mvh Jonas