• milk and honey

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html

Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • Mamsie
    onskeglittra skrev 2010-02-10 13:13:22 följande:
    bossan; åh, jag hoppas verkligen att det är så. Men jag är lite luttrad efter tre ma,ma under 2009. Det senaste i v. 18..... så jag slappnar inte av ännu. Just nu är det Fredagen som är hägrande. Jag ser mig inte som gravid innan jag vet att det lever fortfarande... usch, vad pessimistisk jag låter... mamsie; tack för tummar o tå-hållande! Det behövs. Håller tummarna för dig med, vet du! *kram* Ha en fin dag,allihopa!
    glittra,
    att få missfall i v 18 är inte kul - så det är därför jag inte är kompis med "han däruppe". Efter att min dotter dog i v28 kapade jag telefonlinjen upp och tackade för mig.
    Min alldeles bestämda åsikt är att missfall ska ske tidigt om de ska ske alls.

Just missfallsrisken gör mig lite skrajsen för OM jag skulle bli gravid nu som gammal kossa... Är det nån som har statistik på risken för det?
    Men å andra sidan - jag vill ju ha en knodd till så man får väl ta det onda med det goda...
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • Teskedsmamman

Mina ungar är också hårt ställda på middag-bajsa.... men det får nog vara så för det går tydligen i släkten... pappa och farbror är likadana...

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Mamsie
    Teskedsmamman skrev 2010-02-10 19:12:24 följande:
    Jag kör Kelly Howells kundalinimeditation och brainsync www.brainsync.com/ När jag låg på uppvaket efter mitt första missfall så "lekte" jag med pulsmätaren, man är ju uppkopplad till både det ena och andra, jag var klarvaken men de ville ändå att jag skulle ligga där i fem timmar! Så jag roade mig på egen hand Jag fick pulsen att vandra mellan 59 sl/m till 83 sl/m bara genom fokusering Jag håller också på med mumbojumbo och tänkte utbilda mig inom reiki när tiden passar, min reikimaster bor typ 70 mil härifrån *fnys*. Lägger tarot, healar och mental träning är min bit, älskar att hjälpa människor att vända tankebanor och lyckas uppenbarligen även på mig själv.
    *ler*  Tyckte väl du verkade härligt vrickad. Me likes! {#lang_emotions_heart}
    Klart du ska plugga vidare om du kan o orkar. Jag drar igång igen när livet lugnar ner sig lite = jag minskar ner på andra aktiviteter och engagemang.
  • Mamsie
    Teskedsmamman skrev 2010-02-10 19:13:52 följande:
    Mina ungar är också hårt ställda på middag-bajsa.... men det får nog vara så för det går tydligen i släkten... pappa och farbror är likadana...
    Typiskt exempel på det sociala arvet
  • onskeglittra
    mamsie, missfall borde alltid ske tidigt... Håller med där... Jag märker att för varje dag som går blir jag mer o mer orolig o mår sämre.  Jag vet ju att det inte blir bättre av att oroa sig men kroppen gör som den vill märker jag....

V. 28.. huuu... tufft....  Men när du blir på smällen igen då SKA allt gå super. Det är bara så.

Näää, nu ska jag vältra mig i soffan och njuta av tystnad. Barnen hos pappan o älsklingen jobbar. Fast det är svårt o ligga ner. Har haft en nästäppa utan like sedan 2 veckor tillbaka. Bläääää... Visst kan man göra koksaltlösning själv? Ska nog testa det...
  • Teskedsmamman
    Mamsie skrev 2010-02-10 19:16:40 följande:
    *ler*  Tyckte väl du verkade härligt vrickad. Me likes! Klart du ska plugga vidare om du kan o orkar. Jag drar igång igen när livet lugnar ner sig lite = jag minskar ner på andra aktiviteter och engagemang.
    It takes one to know one
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Mamsie
    Tesked,
    Brainsync - 17 album. Found it!
    Ska man orka lyssna igenom det också?
  • Tjatte

Nu är det idiotreklam på tv. "Have a happy period - Always". Hell no! Ska jag ha min period tänker jag inte vara happy.

FML
  • Hemulan

Hallå i ottan

Ingen mens, inge känsla av att mensen är på väg. Vet ju att jag hade äl, eftersom doktorn såg 22 mm ägg på vul, men jag började ju blöda 2-3 dar efter det och blödde måttligt i 3 dagar, dvs precis som mens, så i min värld har jag ju haft mens redan Testade neg för 2 dagar sedan, Nu blir nästa test på fredag.

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5