• milk and honey

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html

Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • Lilla Hjärtat

Får man skutta in till er?

Är 41 år, och gravid igen.

Lite chockartat för våra två första barn kom till med IVF, men nu har jag blivit gravid på "egen" hand (ja lite manlig hjälp fick jag ju i o f s, hihi...;) tre gånger på mindre än ett ett år. Fast de båda förra gångerna fick jag missfall, det ena rätt sent, i v12.

Så nu är jag rätt säker på att det kommer att hända igen, går bara och väntar på blod.
    Fast jag hoppas ju på att det går vägen, så otroligt....känns som absolut sista chansen...kommer att vara nästan 42 när (om) bebisen kommer i början av oktober.

• Brådis
    Lilla Hjärtat skrev 2010-02-11 11:44:33 följande:
    Får man skutta in till er?Är 41 år, och gravid igen.Lite chockartat för våra två första barn kom till med IVF, men nu har jag blivit gravid på "egen" hand (ja lite manlig hjälp fick jag ju i o f s, hihi...;) tre gånger på mindre än ett ett år. Fast de båda förra gångerna fick jag missfall, det ena rätt sent, i v12.Så nu är jag rätt säker på att det kommer att hända igen, går bara och väntar på blod.Fast jag hoppas ju på att det går vägen, så otroligt....känns som absolut sista chansen...kommer att vara nästan 42 när (om) bebisen kommer i början av oktober.
    Hej och välkommen!

Hoppas att det lilla pyret stannar denna gång!!
    Det är inte alls sista chansen! Jag sa att jag ALDRIG skulle ha barn efter 40 men nu sitter jag här med två små tjejer som kom vid nästan 41 och 43 och trean kommer kommer i maj, 2 veckor innan min 45 års dag...
  • Brådis
    Eriam skrev 2010-02-11 11:11:14 följande:
    Åh - jag satte just kaffet i vrångstrupen vilket resulterade i en kraftig värk  får hoppas att de fortsätter nu då med jämna mellanrum, man kan ju inte sitta här å svälja fel "bara för att"
    Joooo, fortsätt med det!!! Skulle vara så mysigt med en liten bebis i tråden igen!!
    Lycka till om, eller ska kanske säga när..., det sätter igång
  • Bossan1967

Välkommen Lilla hjärtat!

Är ganska ny själv i detta super trevliga gäng!
    Vill gärna ha en liten femma.

• VildVittra

Hej

liten uppdatering:

har mega mycket sammandragningar och ont ont ont.
    Har tid på östra sjukhuset i eftermiddag för koll.

de funderar på om jag fått uvi eller vad som kan felas.
    orolig men tösen sparkar och buffar på så det är nog alldeles bra med henne.

hoppas det "bara" är uvi som jag kan få medicin emot så det lugnar sig lite, har inte sovit på två nätter nu.

skriver mer sen när jag kommer hem.

kram

Nicholas född 11 juli -05, bebis BF 13 april -10
  • Floppan67

Jag vågade inte riktigt ordna med något baby-bestyr tills för någon vecka sen... men nu har jag handlat en del kläder och annat som ska inhandlas. Min 13-åring har skrivit en lång lista på allt vi behöver och hon bockar av efter hand. De senaste två veckorna har jag svällt upp som bara den {#lang_emotions_gravid}, känner mig plötsligt väldigt mycket mer gravid nu. Hur ska detta sluta? Får väl tillsägning av BM imorgon för att jag ökat 2 kg på 3 veckor, men det är smällar man får ta ibland. (Tyvärr är det inte bara bebyn som gjort att jag ökat, sockersuget är enormt just nu och skulle behöva tyglas {#lang_emotions_undecided}) Imorgon är det min tur att gå in i v 30!! Det känns verkligen som en milstolpe!!

♥♥♥ Maja -94 ♥♥♥ Ida -96 ♥♥♥ Lillebror April 2010 ♥♥♥
  • Smytt

Lyfter fram listan är ju spännande nu, både här och där
    Å välkommen hit Lilla hjärtat, skriv in dig vetja

HOPPAS PÅ PLUS ===

WEC018 42 år 2 barn 1 ma, Mens 11/1 ÄL ca 25-27/1, BIM 8-10/2
    Hemulan, 42 år, 2 barn, mens 15/1, 28/1, 
    BIM 11/2
    Tjatte, 38 år, 2 barn, 3 
    MA, mens 15/1, ÄL 28/1, BIM 11/2
    Isabell05 40 år, 2 barn, mens 14/1 äl 29/1 
    BIM 13/2 försök nr 16
    Anyah 41 år. 3 barn. 
    MA 27/8. Mens 16/1, äl 30/1, BIM 13/2. Försök 5
    Nymåne 44 år, 2 barn. Mens 18/1, ingen ÄL, BIM 14/2. Väntar på försök 2
    Anna65, 44 år, 2 barn i livet, 1 barn i himlen, Mens 20/1, ÄL 3/2, 
    BIM 17/2
    Amoremio, 45 år 2 barn, 2 
    MA, mens 21/1, äl 3/2, BIM 17/2. Försök 7 efter MA
    Mamsie, 45 år. 3 levande, 1 df. | Mens 25/1, äl 9-11 feb? 
    gemigsinnesro 39 år, 2 barn, 2MF. ÄL 22/2. 
    BIM 8/3. Försök 3 efter MF i november

ChippiChoppi 43 år 2 barn, väntar på att mensen ska komma tillbaks...
    Bossan1967 42 år 4 barn, väntar på mens efter h.spiral...

{#lang_emotions_gravid}=== ÄR GRAVIDA ===

Eriam, 40 år, 
    BF 12/2 (3:e DI-försöket, 2:a barnet) - V.40 (troligtvis en pojke till)
    Glimman2010, 40 år, 
    BF 6/3 ( tredje försöket, 4 barnet) -V. 37
    Smytt, 37 år, 
    BF 5/4 (3:e barnet)- V.33
    NicholasMamma, 40 år, 
    BF 13/4 (andra barnet) - v.32 (väntar en flicka enl. K-ul)
    Loppan, 40 år, 
    BF 25/4 - v. 30
    Hopp i livet, 38 år, 
    BF 25/4 (femte försöket, 3:e pojken) - v. 30
    Floppan67, 42 år, 
    BF 29/4 (sjunde försöket efter MA, 3:e barnet) - v.29 (pojke)
    Milk 40 år 
    BF 2/5 4:e barnet (försök nr 15 efter ma) - v 29
    Brådis 44 år, 
    BF 16/5 (3:e barnet på 5 försöket) - v 26
    Pia69, 40 år 
    BF 18/5 (5:e ivf, efter över 6 års försök-inga barn sedan tidigare) v.21
    Golden2 38 år, barn, 
    bf 23/5 v 25
    Talamod, 44 år. 4 barn, 5:e på gång 
    BF 30/5-10, v23
    Harley, 39 år, 1 dotter, 2:a barnet (pojke) vecka 22. 
    BF 7/6 -10 (2,5 års försök)
    Mallon, 39 år, 3:e barnet, 
    BF 100610 
    Dynah, 39 år, 3 flickor, vecka 11+1, 
    BF 27/8-10
    Teskedsmamman, 40 år, 3 killar + 2 bonus, 
    BF 100814 (en hoppsan)

{#lang_emotions_baby}=== FÖDDA ===

Mammaat , 39 år 
    BF 31/12 (1000:e försöket, 3:e barnet tjej) - Isabell 17/12-09
    Helges älskling, 41 år, 
    BF 27/12. 3:e barnet - Pojke 3/1-10
    annbom, 46 år 6:e barnet Flicka Pi 7 januari -10
    Xanni, 43 år 
    BF 11/1 2:a barnet - Jesper 7/1-10
    Barnsäng, 40 år 3+4:e barnet Tvillingar flicka Luna och pojke Leo 8/1-10
    Evie, 44 år 
    BF, 3:e barnet - Noel 12/1 2010

Olivia -03, Linnea - 05, BF 5/4 2010
  • glimman2012

Hej på er!!
    Humöret åker kana upp och ner. Idag mår jag bra, var på jobbet i tisdags och det tog hårt på mina krafter.
     idag känns det bra, sambon var på begravningbyrån igår och begravnings datum är satt. begravningen kommer ske den 5/3 dvs dagen före BF datum. Ska träffa BM imorgon och då får vi se till att få tid till någon som kan hjälpa oss att få igång allt före. Vill ju gärna vara hemma en vecka innan begravningen så inte alla känslor åker kana.

Här har jag fixat det mesta även om det är lite rörigt. Vagnen står i sovrummet en begagnad Emmaljunga Nitro med allt till. bilbarnstolen tvättad fick köpa den av en kollega och korgen som även jag låg i är nerhämtad från föräldrarnas vind och nybäddad för pyret. Gjorde det med bonusdottern så hon får vara med i ett hörn inör hennes småsyskons ankomst.

När jag och gubben flyttade ihop slängde jag de flesta kläderna men jag hade kvar ett basföråd och lite minneskläder från killarn, så jag har bara köpt hem ett sett att åka hem i, min sambo har hållt hårt i mig och sett till att jag inte handlat pga skrock.  Idag är jag lite glad över det med tanke på all tragik som finns runt omkring oss. Men jag har vänner som har förberett mig på att jag inte kommer gå lottlös. Fick en mini vinteroverall i helgen som hon choppat i förväg till mig, undrar om jag kommer få ha mitt lilla pyre ifred?? {#lang_emotions_smile} är så glad för mina vänner i denna stund.....

Eriram lycka till hoppas ditt pyre finns hos dig snart.....

EN kram till er alla andra och välkommen lilla hjärtat till vår tråd!!!

• annbom

Du är ju bara 41 så inte är det sista chansen än inte. Jag fick nyss mitt 6:e barn och jag är 46

Lilla Hjärtat skrev 2010-02-11 11:44:33 följande:
    Får man skutta in till er?Är 41 år, och gravid igen.Lite chockartat för våra två första barn kom till med IVF, men nu har jag blivit gravid på "egen" hand (ja lite manlig hjälp fick jag ju i o f s, hihi...;) tre gånger på mindre än ett ett år. Fast de båda förra gångerna fick jag missfall, det ena rätt sent, i v12.Så nu är jag rätt säker på att det kommer att hända igen, går bara och väntar på blod.Fast jag hoppas ju på att det går vägen, så otroligt....känns som absolut sista chansen...kommer att vara nästan 42 när (om) bebisen kommer i början av oktober.
    När jag fick mitt första barn vid 19 så sa jag att jag aldrig skulle få några barn efter 30 för då var man för gammal. Jag fick 4 st innan 30, men nu har jag fått två efter 40. Att få barn efter 40 fanns inte ens med i min värld då, trodde nog inte att man kunde få barn då heller
    Brådis skrev 2010-02-11 12:13:21 följande:
    Hej och välkommen!Hoppas att det lilla pyret stannar denna gång!!Det är inte alls sista chansen! Jag sa att jag ALDRIG skulle ha barn efter 40 men nu sitter jag här med två små tjejer som kom vid nästan 41 och 43 och trean kommer kommer i maj, 2 veckor innan min 45 års dag...
  • Lilla Hjärtat
    Brådis skrev 2010-02-11 12:13:21 följande:
    Hej och välkommen! Hoppas att det lilla pyret stannar denna gång!! Det är inte alls sista chansen! Jag sa att jag ALDRIG skulle ha barn efter 40 men nu sitter jag här med två små tjejer som kom vid nästan 41 och 43 och trean kommer kommer i maj, 2 veckor innan min 45 års dag...
    Tack så mycket! Och grattis till dina barn, och magen! Jag har också två flickor :)
    Vad häftigt att du fått dina barn så sent, du ger mig hopp om att det kan gå.
     Att jag är så negativ är väl rena självbevarelsedriften för att inte bli för besviken...
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5