gemigsinnesro skrev 2010-10-17 13:04:46 följande:
Usch vilken dag det var igår förresten och idag börjar sanningen sakta komma ikapp. Stora gammelhunden här hemma gick från pigg 11-åring till jättedålig på ett par timmar för att slutligen dra sitt sista andetag kl 00.00. Som tur var dog han inte ensam utan jag och barnen satt och klappade honom och pratade med honom precis när han dog men sambon (det är från början hans hund) befann sig tyvärr på resande fot 45 mil hemifrån. Han dog lika stillsamt som en gammal människa som bara somnar in och det känns ju ändå skönt mitt i alltihop men fy vad tomt huset känns idag trots 2 katter och 1 liten hund som ändå finns kvar.
Uscha, det var tråkiga nyheter. Kram till er alla.
milk and honey skrev 2010-10-17 13:32:52 följande:
Innanna : Grattis till pluss
Tjatte: Linfrö i en tallrik fil eller youghurt varje morgon körde jag och de funkade utmärkt för jag hade väldiga problem sist.. en matsked räckte för mig
schäfer: Min läkare skrev ut rinexin åt mig som jag tog morgon och kväll samt rihnocort aqua. de funkade skapligt utom i slutet då jag blev fast i nässprayträsket
.. men de var tvunget tuvärr.. hade väldiga problem med andningen ändå och täppan hjälpte ju inte upp de precis..
Efter förlossningen tog de väl en vecka sen var jag fri från täppan..
gemigsinnesro: en älskad vän som försvinner är så sorgligt, kommer ihåg när vi var tvungna att ta bort vår cocker, jag hörde henne långt efteråt fast hon var borta
kram till er
Tack för tipset. Jag har lite svårt för att få i mig fil och yoghurt, men man kan ju strö linfrön på mackan eller maten. Det smakar ju just inget. Ska testa det. Undrar varför jag inte tänkt på det...
Rhinocort Aqua kan vara ett tips vid nästäppa, men med viss försiktighet. Det finns inte tillräckligt med underlag för att säga bu eller bä, även om det lutar åt att det är ofarligt för gravida. Kruxet med alla läkemedel är ju att man inte får testa dem på gravida, så hur ska man veta om de är ofarliga eller ej? Rhinocort Aqua finns även receptfritt på Apt i en lägre styrka än den läkare förskriver. Rinexin däremot är ju ofarligt, synd att det är receptbelagt. Tänk om fler tog det istället för att bli beroende av nässprayer som bara orsakar elände. Inte bara att man blir beroende av det - det orsakar nästäppa om man använt det för länge!