VildVittra skrev 2010-06-18 16:07:30 följande:
Halloj
Skulle vilja be om lite råd...
Min Isabella blir ju 10 veckor i dag och jag har aldrig haft mycket mjölk i tuttarna åt henne.
Hon har fått tillägg från dag 1.
MEN jag har i allafall kunnat amma henne en gång på morgonen och en gång sent på kvällen i 10 veckor MEN nu i morse var det liksom nästan tomt redan från början.
Hon ÄLSKAR förstås att ligga och tutta.....
Hur ska jag göra....ska jag fortsätta försöka med att dricka mer än 2 liter vatten om dagen eller ska jag ge mig och erkänna att det inte blir mer.
Jag vet att ersättningen är bra mat för hon ligger perfekt i sin kurva enl. BVC.
De tycker hon äter jättebra och att jag ska försöka del-amma så länge det går....
MEN nu känns det som det är mer eller mindre slut och att ligga där och känna att det inte finns nått i tuttarna tycker jag är JÄTTEJOBBIG. Får mycket ångest och tycker synd om både Bella och mig....Hon blir så besviken ju.
Ska försöka nu i kväll som vanligt igen men OM det känns "slut" fårn början blir det jobbigt.
Kluvet det här tycker jag....
Det är bättre att du ammar lite och ofta och det kan finnas mer mjölk än vad du kan tro. Sedan så kan du ju försöka strunta i om det kommer mjölk eller inte, mat får hon ju i alla fall så hon svälter ju inte. Hon älskar ju att ligga och snutta så hon blir ju nöjd oavsett om det finns mjölk eller inte. Om du kan släppa ångesten för att det kanske inte finns så mycket mjölk så kanska det rinner till lite också. Ammningste har jag också bra erfarenhet av.