Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
Mamsie skrev 2010-02-04 16:10:09 följande:
Före 37 hela veckor sätter de inte igång om det inte finns risk för barnet så de bör kunna sätta igång dig ganska snart. När jag väntade mitt tredje barn dog min vänninna som bodde då 50 mil bort. Jag blev igångsatt tidigare för att kunna vara med på begraviningen, men tyvärr så orkade jag det inte i alla fall. Ett alternativ, om det är 2 veckor kvar till BF är att ta med allt som behövs och föda där om det mot förmodan skulle sätta igång. Mycket svår balansgång. Man är ju inte alltid så pigg direkt efter en förlossning och mår man dåligt redan innan är risken för komplikationer tyvärr lite större. Kram
När är begravningen? Försök att prata med någon läkare på spec mödravärden redan i morgon för att planera förlossningen. Hur längt gången skulle du vara på begravningsdagen?
Jag tycker att du ska ta kontakt med spec vården själv och berätta din situation. Det är ju trots allt din bonusson som ska begravavas och det är inte på hemma plan heller. Jag har bra erfarenhet av spec vården och läkarna där. I värsta fall så åker du in på förlossningen och ser till att få träffa en läkare där.
Mamsie. Om du är häxa så kanske du kan se om mina problem kommer att lösa sig innom det närmaste året? Kommer det inte alls att lösa sig så vill jag inte veta.
Skönt att du får hjälp i alla fall och att de kan sätta igång på en gång
Det är helt okej tt känna så. Jag hinner inte svara på alla utan endast några få och ska ag vara riktigt ärlig så har jag kännt lika som dig. Men då ransakade jag mig själv och insåg att jag inte heller svarade på alla svåra och jobbiga inlägg. Ibland kan ett inlägg röra upp alldeles för mycket i en själv för att klara av att svara. Kram