• Mamsie

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Gomårrån!
    Koffeinfri {#lang_emotions_coffee}-latte serveras.
    Usch så risigt jag har sovit inatt; vaknat varm o svettig varje timme och irriterande huvudvärk. Men inte går man upp och tar värktablett för det inte! Näh, man är för trött och ligger kvar med förhoppningen att det går över

Igår packade jag upp Ullaredsfynden. Oj vad många toppar jag hittade! Nu borde man klara sig gott o väl över graviditeten. Byxor och kjolar behöver kompletteras dock.
     Två av topparna är inte från mamma-avdelningen så de ska funka med "lite svullen mage".
    Mamma-baddräkten i svart kostade bara 119kr - som hittat! 

Nu frukost! Ha en bra dag
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 | + Julklapp i magen! ~
  • Mamsie

Tack för boktipset Tesked!

Jag fastnade i AF Wendela och läste med ett leende på läpparna:

Thyri, 40, har 22 år mellan sitt äldsta och yngsta barn

Hon fick sitt första barn vid 18 – och sitt fjärde vid 40.

Mellan yngst och äldst i syskonskaran skiljer 22 år.

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6275793.ab

• Mamsie
    Happiness skrev 2010-05-23 22:01:19 följande:
    Godkväll mina damer!!!! Nu har jag ett litet embryo i magen. Tog bild på den. 5 st bubblor var det. Så nu kan ni kalla mig ruvare PUSS!!!
    Härligt! Nu är du gravid tills motsatsen har bevisats
    Försökte kolla in ditt album men möttes av en "portvakt"...

Hej alla tjejjor!
    Idag har jag varit hos väninnan och röjt o rensat i deras trädgård. Jättkul och underbart väder Men nu är man minst sagt mör... {#lang_emotions_dreamer}.

Välkommen kroppknopp! Jag känner igen ditt nick - kanske vi träffats i nån annan tråd? Kul att du vill knö dig in här

Åh, vad roligt det är att vi har ivf-mammor-to-be i tråden! Jag är ju så gruvligt nyfiken på hur sånt går till och tycker tekniken är så spännande! Jag vill veta ALLA detaljer! Vem vet när jag råkar på det i livet, antingen för egen del eller för någon när & kär.

Nu är det nattidags - vi ses imorrn!
    *drar ner rullgardien*
  • Mamsie
    milk-honey,

nollsexans läkare sa att bara han får i sig ett mål bröstmjölk om dagen så får han antikroppar som skyddar delvis i upp till ett år efteråt!
    Det verkade stämma på honom; han fick fler infektioner när han fyllt 2 fast han började på dagis vid 13 månaders ålder - jag ammade honom i 1 år.

Gonatt var det va?
    *gone*
  • Mamsie
    Gomorron tjejjer!

kroppknopp
    "Du fick nog missfall för att du är för gammal"
    Det var det värsta!
    Lika smart tröst som min syster kom med när mitt första barn dog i 28:e veckan. Hon sa att "Det var bäst det som skedde; ni var ju ändå inte gifta"
    {#lang_emotions_yell} PUCKO!!! 

Jag tror att de där idiotiska tröstkommentarerna mest är för att få DEM att känna sig bättre - inte för vår skull.

Alicia,
    Vilken skillnad det kan vara!
    Jag ringde förra sommaren och ville ha en tid för att ev få prova Pergotime el nåt. När jag kom till läkaren och visade mina tempkurvor med kort lutealfas så sa han att det är klimakteriet och rekommenderade äggdonation.
    Efter mycket tjat och frågor från min sida sa han att "man kan ju alltid ta ett AMH-prov för att se äggreserven, men det är lite dyrt". (600kr)
    Jag tog provet som gav värdet 4,9. Läkaren sa att vi ska ha regelbunden sex och lycka till

Så himla glad jag blir när jag hör att inte alla blir behandlade på samma sätt. Jag håller tummarna för att ni blir nöjda med utredningen
  • Mamsie
    Modesty,
    tack för att du hänger här och kommenterar ibland. Du ska veta att vi uppskattar det!
    Du är en varm och skön människa och jag vet att lyckan ler mot dig även om det kanske är i en annan form än i blöjor och kräks

Alicia,
    Jag läste på nätet tills ögonen gick i kors, men kom i alla fall fram till att värdet 2 är dåligt och värdet 6 är bra. Men jag blev ändå inte klok på om 4,9 är bra eller dåligt!
    Läkaren ansåg att den korta lutealfasen var ett klimakterietecken, trots att jag berättade att jag "alltid" haft ägglossningsvärk drygt en vecka före mensen, men eftersom jag inte kollat med äl-stickor har jag inte fattat att det var ägglossningsvärk - jag trodde det var extremt tidig mensvärk!
    Men ändå stod han på sig om att det var ett klimakterietecken...

Ang syrrans kommentar; när hon och killen förlovade sig så blev hon en {#lang_emotions_innocent} skenhelig kossa som fördömde alla som inte var ordentliga och stadgade som hon. Att hon själv pippat runt som ett luder före maken-to-be har hon totalt förträngt...
    Herrejisses - vi festade ju tillsammans i tonåren!!!

Jag hade jättesvårt för att ha med henne att göra efter det, men så blev vi gravida samtidigt och jag bad henne att hålla inne med kommentarerna och låta kusinerna få vara kusiner utan att vår dåliga relation skulle påverka.

Så efter att jag hade hållt god min i 20 år så råkade hon ut för kriser i livet och ramlade ner från sin höga häst. *skrattar skadeglatt*
    Det är annat ljud i skällan nu. Tex är det ok att ha sex utanför äktenskapet eftersom hon knullade runt efter sin skilsmässa för ett par å år sedan 
    Fy fan för skenheliga kossor säger jag bara! {#lang_emotions_demon}
  • Mamsie
    Chippi,
    jistanes en sån chef
    *skakar på huvet*

Anyah,
    hoppas det är tredje gången gillt
    Hemulan skrev 2010-05-24 13:14:21 följande:
    Mamsie - kan man göra det fula utan att vara gift????!!! Hahahahahahahaha<jajävlarhahaha
    Noupp, jag gör som hon i bibeln, den där oskulden med unge... hmm, Majja el nåt... {#lang_emotions_innocent}
  • Mamsie
    Gomorrn tjejjer!
    Ute är det molnigt och ljuset har en "regn-ton".
    Det känns nästan skönt som omväxling och jag unnar verkligen växterna den svalkan och drycken.

Strax ska jag till MVC på inskrivning Tänka sig!

{#lang_emotions_flower} Ha en skön dag! {#lang_emotions_flower}
  • Mamsie

Hej å håh tjejjor!

Jag blev godkänd vid inskrivningen

Vikt nu 61, mot normala 54.
    Det kom en påsk och en födelsedag emellan mig o vågen... sen blev jag gravid, illamående och hungrig. Nåja, det är som det brukar vara med mig o graviditeter {#lang_emotions_dreamer}

Hb 114 (köpte hem lever och apelsiner)
    Bltr 140/80 - ganska ok med tanke på att jag dragit ner på medicinen.
    Blodsocker 6,1 - hmm lite högre än normalt men helt ok i alla fall.

Det blir remiss till spec-MVC pga hypertoni (kroniskt högt blodtryck) och då kan de göra tillväxt-UL också så jag slipper nojja om tillväxthämmad döende bebis. Tung ryggsäck!
    Fick tid till MVC-läkaren på måndag,  RUL 23 Juli, får kallelse till FVP på posten, återbesök till BM i augusti.

Det var det det!

• Mamsie

Nu ska vi se vad ni klottrat...

Alicia,
    "är jag den enda som inte BARA längtar efter en till bebis utan också känner oro för hur man egentligen ska orka? "
    Eeeh.. hmmh... njaoohh... Hur stavar man till AMBIVALENT ?
    Jag är 46 år, är förtidspensionerad pga kronisk smärta, har en 4-åring och satsat med vett o vilje på en skrikande skitande allergiker till! Hur ska jag orka utan att bli knäckt, och hur ska min man klara jobb, barn och hem medan tanten gnäller över värk???
    Men vafan, någon måste ju vara lite galen

Anyah,
    Floating är jag oerhört nyfiken på. Men jobbar man inte så är ekonomin mycket begränsad... Njut för mig med (när du vant dig och kan slappna av ordentligt).

Sassa,
    Whoaaaah, {#lang_emotions_plus} på G minsann!

tålamod,
    nu får du leva upp till ditt nick. Hoppas det händer nåt snart!

Nicholasmamma,
    Amning är definitivt inte någon garanti för avsaknad av ägglossning eller mens, vilket min många fått erfara när de blivit på tjocken igen nån månad efter förlossningen. Men kolla upp blödningen för säkerhets skull - man vet ju aldrig!

Tesked,
    "upp med järnet-tips" emottaget tacksamt!

Anyah,
    Snacka om service! Skönt

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5