Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
mammastitch skrev 2010-05-14 15:49:29 följande:
Hej alla härliga kvinnor! Jag tittar ju in här lite då och då för att få ta del av era bra tips och råd. Bla äter jag numera RR . Har följt diskussionen kring ägglossningstest och blir matt. Om jag har förstått det hela rätt så visar de endast en stegring av hormonet. Inte att ägget släpper. Så därför skall man sexa varannan dag fram tills mensen. Ok så långt. Sen fins det alternativet att man inte får någon ägglossning alls, fast det har gett utslag på stickan. Men då är min undran kan man kolla om man har fått ägglossning med hjälp av fretilitetsmonitorn? Eller den här temp. kurvan som Mamsie skriver om? Jag fick barn 2007, blev gravid på första försöket . Vi startade bebisverkstad i oktober 2009 och blev återigen gravida på första försöket men tyvärr slutade det i MA i v5. Blev skrapad i början av januari och fick tillbaka mensen exekt 28 dagar senare men nu är det som förgjort. Det tar inte igen . Jag fyllde 41 i april. vad tror ni kloka kvinnor att jag skall göra, förutomatt förföra min samboAnnars kan man ju ta hjälp av sjukvården och kolla hormonnivåer och ul, men det kan vara svårare att få till.
Fertilitetstips mer än regelbunden sex och rosenrot: sluta röka, ät vettigt, sov ordentligt, få dagsljus och motion, minska koffeinintaget till högst 300mg/dag, låt bli vardagsdrickande av alkohol (nån fylla då och då skadar inte) .
Nån som kommer på nåt mer?
Håller tummarna för er!