Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Mamsie skrev 2010-11-22 22:04:47 följande:
    Max gillar lego, tåg, bilar, dockor/nallar/familjelek (pappa - barn), matlagning och bakning, butik och säkert nåt mer som jag har glömt. Så tyvärr räcker det inte med typiska "kill-leksaker" till honom. På gott och ont Foten i munnen...
    Kanske han är något störd av att våra könsroller är något oklara här hemma med en mamma som gör så lite som möjligt och pappa gör det mesta?
    Glömde ju docksängen, med docka, sängkläder och kläder, leksakssprisen med alla virkade matvaror och alla jävla hello kittysaker.... fast vi ligger långt efter brorsan och kompisarna ändå
    Gladabarnensmamma skrev 2010-11-23 03:29:04 följande:

Har gar allt vidare i samma rasande fart som oppnandet av bebisfabriken & sen plusset; idag pa menyn star det MF

Näeh, så tråkigt!!!!!!!
    Primrose skrev 2010-11-23 08:51:11 följande:
    Är du själv lockhårig? Det är nämligen jag - och är inte det minsta sentimental då det gäller min pojkes hår.  Jag plattar mitt eget hår. Långt, tjockt, lockigt och utsläppt hår är ingen hit då man är 35+, tycker jag.
    Jag hade långt och platt innan barnen, dessutom gick det inte att färga för färgen rann av det bara... Numera är jag lockig och har inte sett min riktiga hårfärg på 4 år Sist var det väldigt grått så jag gissar väl på att det är gråare nu Däremot kör jag 40 år, långt, lockigt och utsläppt emellanåt, men för det mesta uppsatt. Jag får för det mesta höra att jag ser ut som Ronja Rövardotter när håret hänger...

Mamsie: Ser ut som att Hjelmska familjen intar Liseberg den 11/12...
    4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    Primrose skrev 2010-11-24 03:34:52 följande:
    Ja, det är luggen som gör att det blir Ronja.
    Hårfärgen, ja ... min "egen" har inte synts till på de senaste 20 åren, minst. Sedan fem år är den kolsvart, vilket börjar bli ett litet problem eftersom den grå utväxten syns snabbt. Men ännu måste jag inte byta till annan färg.
    Min dröm, när jag var liten lockhårig brunett, var att ha långt svart och RAKT hår. För fem år sedan fixade jag det, med färg och plattång. Många färger och längder har det varit innan dess. Det är kul med variation! Jag ville också ha gröna ögon (hmmm ... kanske färgade linser Drömmer).
    Och jag ville alltid ha lockigt hår när jag var liten... nu har jag det och vill ha rakt igen för det finns inte ett hårspänne/klämma som klarar av mina kvantiteter av hår... Just nu håller jag på att ta mig från kopparrött (bilden här jämte) till lite mer ljusrött, den färgen var alldeles för mörk för min grisrosa hud...
    Jag håller med, utväxten syns alldeles för snabbt
    Jag vill ha bruna ögon... och slippa glasögonen, kanske ska göra 2 flugor på smällen?
  • Teskedsmamman
    Bossan skrev 2010-11-24 08:45:00 följande:

Gomorron damer!
    Äntligen!
    men jag är dö nervös, bim i morgon!!!
    MEN GRATTIS SÅ IN I HELSIKE!!!! *kan man inte få större bokstäver?*
  • Teskedsmamman
    mamma Linder skrev 2010-11-25 11:25:25 följande:
    hörre ni gamla tanterCool ang detta med Fvp och mkp, vad är skillnaden? vad har ni gjort+ är det nån som har avstätt helt från det?
    Jag har inte gjort nått av det... jag gjorde trippeltest, fick bra siffror och stannade där...
  • Teskedsmamman
    MariaBCN skrev 2010-11-27 14:45:50 följande:
    Grattis!!!
    Clearblue Digitalt Graviditetstest med veckoindikator: Mer än 99 procent exakt från den dag du väntar din mens. Det enda testet som också visar antalet veckor sedan befruktning skedde. Klara och tydliga resultat. Så känsligt att du kan testa upp till fyra dagar tidigare1. Lätt att använda med den unika timglassymbolen som visar att testet fungerar.
    Mer info finns på hemsidan: www.clearblue.com/se/nytt-digital t-graviditetstest-med-veckoindikator.php

LYCKA TILL!!! 
    Jag tog mitt digitala på bim-4
    Schäfer skrev 2010-11-27 11:52:23 följande:
    Ego: känner mig jätte nere för tillfället... Dottern är mega trotsig och igår brast det för mig och jag höjde rösten (läs skrek) för första gången på hennes 2½-åriga liv... Sedan grät jag för jag skämdes Gråter Jag vill inte vara en sån mamma som tappar humöret och skriker till mina barn... Det ger ju liksom ingenting!  Om tålamodet inte räcker till nu till ETT  barn, hur ska jag då klara av två barn?
    Känns som jag bara vill ge upp...vill inte ligga här mer ... Har legat i över 9 veckor och har ungefär lika lång tid kvar *suck* Förstår inte hur jag ska klara det!? Vill bara gråta... Gråter 
    Jag skulle säga grattis att du kom så långt utan att skrika på henne!

Du är människa och ingen robot, barnen måste även få lära sig att alla människor tappar humöret och TROTS det så kan man bli vänner igen, Jag tror inte det minsta på att allting blir bäst med att vara superpedagogisk osv, jag har sett barn bli konflikträdda pga att de aldrig fått lära sig hur man angriper en konflikt samt att de inte vet hur de ska reagera.
    Jag gapar på ungarna emellanåt, jag och maken har diskussioner framför dem och de ser att trots att vi är arga på varandra så blir vi vänner igen och älskar varandra ändå. Nu händer det kanske 1 gång om året men ändå
    Jag har en kompis som bröt ihop på jobbet för att chefen kom med kritik till ett dåligt genomfört jobb, hon hade ingen aning om hur hon reagerade när hon fick kritik, framförallt inte burdus kritik... henens föräldrar är superduperpedagogiska, så där som man ibland önskar att man var.....
  • Teskedsmamman
    Mysmamma70 skrev 2010-11-27 20:21:26 följande:

Fast det låter ju inte som om de har lyckats stärka hennes självkänsla med sin pedagogik eftersom hon tacklade det så dåligt Tungan ute

Självkänsla är skitsamma om man inte vet hur man ens reagerar på en situation... anser jag då.... Min självkänsla är stark, jag har själv jobbat fram den, men däremot så blir jag ju osäker när jag hamnar i nya situationer... men med erfarenhet så vet jag ju hur jag reagerar, men får man bara självkänsla men inte erfarenhet med i bagaget så blir vuxenlivet fullt av alldeles onödiga överraskningar.... anser jag
  • Teskedsmamman
    gemigsinnesro skrev 2010-11-28 16:52:57 följande:
    Aj mina stackars fogar värker som bara den nu....inte bra att skotta massor snö när man har foglossning märker jag...
    Den iakttagelsen har jag också gjort under 2 graviditeter... och inte sjutton lärde jag mig heller
  • Teskedsmamman
    Novelli skrev 2010-12-01 09:08:10 följande:
    Ett tillägg: Det vanligaste är kanske att den ena tvillingen tillbakabildas enl det jag läst och vad läkare sagt till mig.
    Jag såg en siffra en gång att så många som 10-11% av alla graviditeter är tvillinggraviditeter men att bara 1-2% är tvilling även i slutet. Jag är tvillinggraviditet men är enlig efter missfall i 3:e månaden... Mamma trodde ju att hon hade fått helt missfall och blev förvånad när undersökning visade att jag var kvar...
  • Teskedsmamman
    Schäfer skrev 2010-12-05 11:07:08 följande:
    Menar du att man kan var tjänsteledig eller föräldraledig utan att plocka ut ersättning och ändå behålla sin SGI efter att barnet fyllt 1 år?
    Det vore ju underbart i så fall, men aldrig hört någon som lyckats med....
    Man ska ha 100% sysselsättning utan glapp, då kan man upprätthålla SGI... Sedan blandar många ihop SGI med det faktum att ma nskyddar sin SGI om man är föräldraledig/arbetslös utan glapp.

Jag har varit arbetslös i 5½ år och har ändå samma föräldrapeng nu som de beräknade till mig när jag fick 2:an...
  • Teskedsmamman
    mariatösen skrev 2010-12-05 20:02:41 följande:
    Hej Tesked, hur går det med bebis?
    Just idag tänker jag,... gud va skönt att inte ha jobbat i yrkeslivet på 5,5 år.. när allt bara snurrar, mellan jobb, övertid, köra hit och dit, barn, handla, ensamstående.... Men jag kan förstå att det inte är kul för självkänslan om man VILL jobba. Men nu har du bebis och fullt upp!
    Den tidne jag pluggade och jobbade medan jag var gravid med Hannes så vardet faktiskt lugnare än att gå hemma hela dagarna... När man är hemma så är det fullfart på ungarna och de är sura och griniga för att de är understimulerade... när jag jobbade så var de lagom trötta när man kom hem från jobbet och det blev mer kvalitetstid av det än vad det blir idag. Nu vill jag bara att klockan ska bli läggdags så att jag får lite lugn och ro....
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5