Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Tack allihop vad ni är söta!

Jodå, han är ett underverk min minste, eller ja, alla mina barn som blivit till efter 34 års ålder och för att inte tala om att barnproduceringen började med 6 års ofrivillig barnlöshet...
    Men jag har kanske tur att ha en kropp som inte har fattat hur gammal den egentligen är än Önskar lycka till, till alla damer som är i sina bästa år och som jobbar bebis, må ni få fullträff!

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Teskedsmamman
    Mamsie skrev 2010-11-02 22:34:42 följande:
    Försöker desperat lägga in ett foto, men det bara strular.
    Kolla i mitt galleri under "Julklappen 2010".
    Vilken mage Fiiiin!!!

----------------------------------------------

Lite kul, nu duggar bebisarna tätt i bekantskapen en i fredags och en i lördags, båda två för tidigt men de verkar klara sig fint. Den ena i vecka 36+ och den andra i vecka 35+5... den sista är en pojke och får ligga kvar på neo pga lungomognad, men jag är sååå glad för de nyblivna mammorna!
    Pojken kom som första barn och flickan (den i vecka 36+) var femte barnet
  • Teskedsmamman
    Alicia 72 skrev 2010-11-03 20:44:21 följande:
    Din killes killar är ju värsta Ian Thorpe!
    Beror nog också på när den skarpa smärtan infaller (det kanske är före/under/efter ägget släpper för olika tjejer). De gånger jag blivit gravid har vi enbart haft sex dag 12 när äl varit dag 15.
    De gånger vi precis på dagen prickat äl, vilket är många, har inget hänt.

Alicia
    och vi MÅSTE ha sex när jag har som ondast vid äl, annars blir det ingenting! Anledningen till att Hannes blev till var att jag hade stegring på ältest OCH ont 8 dagar innan.... När vi väl var färdiga så kände jag att jag nog var lite öm, gick genast och tog ältest - tokpositivt... så jag vart egentligen inte SÅ förvånad när det blev positivt på stickan 10 dagar senare...
  • Teskedsmamman

Jag tog svininfluensasprutan förra åter, 2 dagar innan ägglossningen som jag blev gravid på. Jag vet inte om det om det har samband men Hannes har inte varit direkt förkyld/sjuk på samma sätt som de andra tre har varit i början...
    Vid 2 mån ålder så har de andra haft 2-3 seriösa förkylningar i alla fall, vi har inte ens köpt nezerilpipetter än och han är snart 2½ månad. Förkylningar och sjukdomar har vi inte saknat här, så tillfälle att bli sjuk har funnits en hel del av...
    Kanske har jag gett honom bra antikroppar av farten eller så har vaccinationen ett finger med i spelet.

Masie: Skönt med besiktningen, så att ni inte upptäckte det efteråt... Hoppas ni får en prissänkning motsvarande kostnaden det tar att åtgärda eller så att ni får häva köpet... Hus finns det gott om.
    Vi hade tur när vi köpte vårt, det var en funktskada i duschen på ovanvåningen (har en nere också) samt en läcka i grunden + tak som skulle läggas om. Det gjorde att vi fick huset för 450' när alla hus i området gick på det dubbla. Taket kostade 20' att lägga om och dräneringen av grunden 10', badrummet har vi inte åtgärdat än men det ska vi starta med när som helst.... när vi fått rensat bland alla saker.. Container kommer på måndag

• Teskedsmamman

Blä

Just nu är det tungt att vara mamma... har ca 3 timmars skrikande bakom mig ikväll och jag är ensam hemma som vanligt på helgerna....

Då sömnen var minimal pga livliga kattungar inatt så skulle jag behöva sova ordentligt... men det skiter sig... Hannes? Tja, jag tar en paus, han skriker lika mycket i min famn som i vagnen, så där ligger han just nu och jag funderar på om dubbla öronproppar är bättre än enkla?!

• Teskedsmamman
    Schäfer skrev 2010-11-07 10:32:39 följande:

Åh vet vad sömnbrist kan ställa till med... *styrke kramar*

Stäng in katterna i ett annat rum så långt borta som möjligt! Dom klarar sig!

Kanske bära i sjal? Klä av dig naken på överkroppen och bär med sjal så det blir kroppskontakt.

Katterna fick rumsförvisning på toaletten inatt

Och bära gjorde varken till ellerifrån, jagförsökte... vagnen - nä, sjalen - nä... däremot lugnade han ner sig när vi kom upp i sängen, då sov han inom 30 min och sov sedan 5 timmar på raken!
  • Teskedsmamman

*läser*

Beklagar och skickar en kram till de som behöver det. En uppskattande kram till de som har flyt för tillfället och så en koskälla till Mamsie Snart dags att vara mjölkko... Mu på dig gumman!

Från en mjölkko...

• Teskedsmamman
    mamma Linder skrev 2010-11-14 18:51:33 följande:
    Fru HH, styrke kramar till dej att du orkar komma igen och göra oss sällskapHjärta
    Själv är jag på Äl+5 idag, lång väntan på Bim. Är det någon av er som har kännt när ägget har fäst och hur lång efter Äl?
    Inte KÄNT men jag fick nidblödning på äl+10 med tvåan. Med trean fick jag näsblod på äl+6 och det tog jag som gravtecken jag blödde 2 kvällar i rad och jag var typ 5 år när jag hade näsblod sist
  • Teskedsmamman
    Alicia 72 skrev 2010-11-14 20:12:09 följande:
    Hej Tesked!
    Hur lång tid efter nidisen testade du första gången och var det då, första testet, positivt eller negativt? Om neg, när kom det positiva?

Alicia
    på äl+13 testade jag positivt. Niden kom på äl+10
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5