Mamsie skrev 2010-08-26 21:28:11 följande:
Sorry... ibland (ofta) är jag rakt på
.
Ang Preventivmedel
Du har rätt; varför ska DU utsätta din kropp för någon av de preventivmetoder som finns idag?
Spiral är infektionsrisk och ger ofta smärtor och rikliga blödningar. P-piller, P-stav och P-spruta är hormoner som kan ge allt från migrän och minskad sexlust till depression och viktuppgång. Minipiller, pessar mm är inte säkert som preventivmedel.
Näpp, vill han inte ha barn så får han välja på avhållsamhet, sterilisering eller kondom
Men asch, varför tjata om det hela? Ta det lugnt, pippa (ja, han borde ju veta ev konsekvenser vid det här laget) och blir det nåt så blir det. Och om han vill backa vid en ev ny graviditet så kan du klara dig själv med ett eventuellt barn, eller hur?
...
Kan någon klok människa förklara för mig varför en manlig sterilisering (som är ett yttepytteingrepp och dessutom är reversibelt) ska vara så jäkla svårt? Varför ska vi kvinnor utsätta oss för antingen större ingrepp eller kemikalier eller främmande föremål i oss?
'muttrar surt'
Nu är läget helt annorlunda för min och makens del:
Han är 32 och väntar sitt andra barn. Jag skulle inte gå med på att han steriliserar sig, för vem vet hur hans liv ser ut om 10-20 år? Det är inte säkert jag är kvar eller att vi är tillsammans då. Om han då skulle vilja bilda familj igen så unnar jag honom det från hela mitt hjärta ♥
Jag är 46 och väntar mitt femte barn. Jag vet att jag inte vill ha fler barn efter den här, oavsett om han finns med i bilden eller inte.
Jag har fört sterilisering på tal, men konstigt nog så vill han inte att jag gör det
Så jag sätter nog in en hormospiral efter förlossningen igen - det blir i så fall min 5:e hormonspiral! Och jag älskar den - den enda biverkningen jag har av hormonspiralen är att mensen blir knapp, smärtfri och knappt märks!
Efter vår lillkille föddes så bestämde vi att vi inte ska ha fler kids, vi har ju redan sex stycken tillsammans och min gubbe är sex år äldre än jag , men han sa direkt när jag förde preventivmedel efter födseln på tal att såklart så steriliserar jag mig, nu har du haft en massa jox i kroppen under alla år så nu är de min tur, kändes så jäkla skönt att höra och när Ville inte ens var två veckor gammal så gjorde han det, ett enkelt ingrepp som bara yttrades sig med att han fick en väldigt lila färg på området runtikring
så nu kan vi nöjespippa för glatta livet
när vi har ork och lust och inga vakna tonåringar eller små spädisar
väldigt ofta alltså eller inte