Mimmi 71 skrev 2011-01-21 15:52:04 följande:
Det var väldigt länge sedan jag var här inne, har försökt med "förträngningsmetoden" - "det blir bra utan ett barn till".
En liten uppdatering. Jag har ett barn sedan tidigare, sambon har fyra. Jag vill ha ytterligare en liten men inte sambon.
Som sagt "förträngninsmetoden" fungerar inte inser jag nu, när verkligeheten börjar hinna ikapp mig. Jag gråter störtfloder när jag inser att det snart är dags för styvsonens lille att titta ut, 22 mars är datumet. Jag förstår inte hur jag skall klara av att visa glädje över detta lilla liv, leka "farmor" när det känns som detta är det faktum som gör att jag inte får min sambo att gå med på min högsta önskan - att skaffa ytterligare ett barn med mig.
Många tankar svävar förbi i huvudet och förhållandet är ju inte det bästa. Så många gånger har jag funderat på om vi verkligen skall leva ihop. Kan kärleken överleva detta. Jag älskar honom, men känner mig bedrövlig sviken.
Många kramar till dig...kan bara försöka tänka mig in i hur det skulle vara att bli nekad sin högsta önskan. Måste vara väldigt svårt. Har du försökt ta upp det med honom igen??? Är han fortfarande orubblig?