Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
Alicia 72 skrev 2010-07-28 10:31:51 följande:
God morgon! Måste fråga er som vet, om ni som gjort KUB/NUPP hade velat gå vidare med MKP eller FVP trots fina resultat, hade ni då fått det?
Fick precis tid för inskrivning på ett statligt MVC och de meddelade att vi måste bestämma oss innan hur vi vill göra. De vill inte att man gör KUB/NUPP och sedan MKP/FVP om risken bedöms som låg.
Men vad som bedöms som låg risk kanske inte är låg risk för oss? Självklart skulle jag inte gå vidare om jag fått jättefina nuffror men har för mig att gränsen för låg risk går vid 1/400 (rätta mig om jag har fel) och det kanske vi tycker är risk nog att gå vidare. Men då får vi alltså inte det utan då ska vi ta MKP/FVP utan att gå igenom KUB/NUPP. Vi vill ju ha möjlighet att kunna ta beslutet om MKP/FVP när vi har KUB/NUPP-resultatet i handen.
Näe man får nog ställa mig privat i alla fall.... Där är det vad jag förstår inga problem att göra både och.
Alicia
Jag resonerar precis som du i fallet. Får jag super fina siffror går jag inte vidare. Men ligger dom på 1/400 ja då kanske jag skulle känna mig tryggare att få veta. Men det kan man ju inte svara på nu. Vilka dumheter! Man blir ju matt. Men som sagt har i GBG kan dom inte neka FVP. Tycker det borde vara samma överallt..men ja vet ju att ibland kan det ju diffa från ställe till ställe. Sen funderar jag på en om du nu får nej på tex ett FVP där du bor. Har du då inte rätt att söka denna vård där den finns?
Tycker absolut du ska göra KUB. Den är 90 procents säker och den funkade jätte fint för mig. Men som sagt får man siffror som säger 1:10 000 så klart man inte utsätter sig för ett MKP/FVP då. KRAM