Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

Mamsie eller någon annan allmänbildad och kunnig...Kan man överhuvudtaget testa graviditet med Äl-stickor? Jag menar om nu LH och hCG är så lika och dom har samma känslighet som CB. Då borde det ju gå..eller? Frågan är bara hur starkt strecket ska vara eftersom jag tex alltid får lite LH-utslag hela månaden.
    För att man då ska var gravid med stickorna måste ju strecket visa lika starkt men kan det överhuvudtaget göra det med hCG?
    Haha jag kanske svarade på min egen fråga omedvetandes...nääääää.

• Happiness

Usch vilken tråkig fråga men jag känner att detta måste redas ut ordentligt.*spaming-time*

• Happiness

Shit vilket snökaos det är här i GBG...jag är helst skakig. Hämtade sonen från skolan. Deyt luktade lite bränt om motorn. Sen skramlade till och sen kom det massor av rök ur bilen. Fan vad läskigt. Jag har någon exlosions fobi av något slag. Trodde det skulle börja brinna i hela bilen. Kom av motorvögen och skrek åt min sjuåring:Hoppa ur bilen! Han va duktig ocjh kastade sig ut i en snö driva vid vägen. Bilen är inte gammal heller. En super snäll tjej stannande och hjälpte mig och stannade all trafik sprang iväg till en bilfirma som låg längre bort. Tackade henne! Men sen försvann hon bara. Har dåligt samvete. Karin hette hon. Tack Karin!{#lang_emotions_laughing}

Gubben på bilfirman körde hem mig och sonen med fyra stoa matkassar och väskor. Vilka underbara människor det finns. Mannen är bortrest till imorgon så jag vet inte hur jag ska göra. Bilen kan ju inte stå där. Funderar på att gå dit...inte så långt. Se om motorn kallnat. Men 17 vad jag tycker det är läskigt... Får inte tag på mannen..Nä jag går och försöker hämta hem den. Det kan väl inte hända igen? Haha i denna tråd kan man fråga om diverse råd allt från spermier till bilar.

• Happiness
    Anna65 skrev 2010-02-02 18:48:47 följande:
    Hej Tjejer Tittar in en liten stund, flera nya på tråden, välkomna, grattis till födelsedagen teskedsmamman. Livet går sin lilla gång här i Småland. Lex Maria beslutet om Axel har kommit ut till p4, trots inga pressmeddelanden ifrån sjuka sjukhuset. Här kommer en länk. www.sr.se/cgi-bin/jonkoping/nyheter/artikel.a... Har inte läst så mycket nu på tråden. Hoppas alla mår gott, kramisar.
    Jag finner inga ord....sitter bara och gråter. gick in och läste på din sida. Är så ledsen för er skull. Hur fick detta lov att hända? Så fruktansvärt...jag kan bara ana vad ni går igenom. Hoppas ni får all tröst stöd ni behöver. Jag gråter med er!!! Är så ledsen att jag inte kan hitta fler tröstande ord...{#lang_emotions_cry}
  • Happiness
    Charlotta66 skrev 2010-02-04 08:40:22 följande:
    Morning Ställer fram kaffe
    God morgon...

har snart BIM och jag känner mig nere och lessen{#lang_emotions_frown}. Har absolut inga symtom alls.
  • Happiness

Börjar nästan bli deprimerad på att försöka skaffa barn. Vet inte om jag orkar mer....

• Happiness
    Charlotta66 skrev 2010-02-04 08:53:01 följande:
    Tror att det är bra att inte ha några symptom! Själv e ja ju skengravid varje månad av mina PMS känningar. Ta inte ut några sorger i förskott, det e ju inte förrän mensen kommer som vi faktiskt vet att det e kört. Stor kram & hoppas hoppas på ett plus för dig
    Tack vad du är gullig!{#lang_emotions_flower} Det är så sant det du skriver..Försöker hitta dig på listan., men jag måste vara blind. Ser dig ej!
    Kramar till dig från mig!
  • Happiness
    Charlotta66 skrev 2010-02-05 11:38:52 följande:
    Tack Smytt, så där måste de ju vara, det där med kontaminering alltså Hur mår din äkta hälft? Fortsätter han som vanligt eller har det skett ngn förändring efter sjukhusvistelsen? Milk skönt att du fått lyssna på lilla hjärtat  Härligt att du får vara ledig några dagar, det är du verkligen värd, kramBIM listan Ja, vi får se hur det går denna månad, tror att jag kommer att ligga lite lågt i fortsättningen om det inte blir nått denna gång. Kommer försöka tänka och leva lite mer normalt, här och nu. Tar mkt tid och kraft med bebistankar. Just nu känns det precis som det brukar innan BIM, kanske lite tidigt med mensvärk, men annars har jag bara de "vanliga" symptomen, molvärk, ömma bröst och svullen mage. Trevlig helg alla sötisar
    Vad skönt det måste vara att känna något innan BIM iallafall. Då är det ju på rätt spår. Du har rätt i det att det går så fruktansvärt mycket energi till att orka hålla på aktivt och göra barn. Det blir till ett heltidsjobb och känslorna åker bergochdal-bana hela tiden. Hopp och misströstan. Kollade upp priser på IVF igår. jag och maken har bestämt att vi håller på till april sen får det vara bra. Då kör vi igång med det. Men iof jag har svårt att se hur det kan underlätta psykologist. Chanserna är ju lika små som på vanligt sätt. Det tror jag iallafall. Vi får ta oss ett snack med läkarna. Ska gravtesta på måndag.
  • Happiness

Är sur och irriterad på att vänta så här...Eftersom det inte alls känns som om jag skulle vara gravid vill jag att mensen ska komma igång nu. Vid tidigare graviditeter har jag varit så säker redan på BIM dagen att jag inte behövt ta något test. Stickningar,spänningar i brösten, yrsel, allmän sjukdomskänska,tyngdkänsla i magen och extremt "villig".
    Just nu känns inget av detta. Så för att få slut på lidandet och att barnen ska ha en lite gladare mamma så tycker jag gott det kan börja blöda nu med en gång. Cykeln verkar bli längre och längre. Förra efter MA:t 20 nov.låg den på 23 dagar förra månaden 24 och idag är det den 25 så utvecklingen går åt rätt håll, men längre än 26 dagar behöver den inte bli.

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5