-
Ojoj förstår att du vill göra lite roliga saker med barnen och för barnen, men tänk på ditt tillstånd. Sammandragningar är inte roligt ...Har barnen långt till närmasta granne? Tänkte om en vänlig själ skulle kunna avlasta dig liteTeskedsmamman skrev 2010-05-15 16:39:45 följande:Jag hade varit apnöjd med den riktiga kroppen också Idag skulle jag varit med ungarna till Ängelholm och gått på Järnvägsmuseet... vi väntade till 14.30 när det väl slutade regna och vi hann bara komma knappt 1 mil innan bilen bara dog! Jag fick inte igång den!! Grannen ringdes till platsen av maken och under tiden fick jag igång den, men så fort jag rörde gasen så dog den... Grannen körde lite seriös övertalning så vi kom hem i alla fall...Men nu när det har blivit underbart väder här så kommer vi inte iväg och dessutom har jag fått sammandragningar igen av all stress runtomkring..... *sukcar djupt*Lägg till att det är samma bil som vi lagade för 11 000 förra veckan...
-
Har precis kommit från akupnktören. Vem vet det kanske gör nytta ändå. Mätte äggen i lördags ..7 stycken blåser på runt 12 mm, slemhinna på 8 mm. Än så länge funkar allt som det ska. Är ju pessimistiskt lagd så vi får väl se hur det går. Ska in imorgon för mätning igen. Hopas dom kan sköra redan på torsdag. Hade inte varit dumt. Nu spänner det något otroligt imagen och den är STOR.
Tar två sprutor nu. En på vardera sida. En stor som en virknål ...Till den tar jag Emla plåster. Fick ett blåmärke av den igår...Tur att det finns sånna plåster...
KRAM!!! -
Vilken LYCKA du måste ha känt!!!! Härligt!!!! Tack för ditt stöd!Skruttefia skrev 2010-05-17 14:46:41 följande:Det låter som om det går väldigt bra tycker jag! Hoppas blåsorna växer till sig fint och innehåller många fina ägg När jag gjorde min IVF hade jag 8 jämnstora blåsor + några mindre. Vid ÄP blev det 10 ägg varav 7 befruktades normalt och 5 blev sk toppembryon. Fick två tillbaks vid första tillfället och testade tyvärr minus. Efter sommaruppehållet fick jag ytterligare två tillbaks - båda fäste men den ena lade av väldigt tidigt (man gör tidigt VUL efter IVF så därför vet jag). Den andra stannade kvar i 8 månader till och fyller snart 1 år Kram o lycka till!
En fråga...varför valde du/klinken att sätta in två?? Eller varför gör man det? Är det verlöigen större chans att plussa med två en med ett? Dum fråga kanske.
Blev glad att du tyckte det såg fint ut. Vilken dag gjorde du ditt ÄP? -
Hej alla!!! Shit vad ni skriver...svårt att hänga med i svängarna.
På fredag blir det äggplock. är ju självklart nervös. har ringt och trackat dom på kliniken. Vill veta om man kan spruta in Emla cremé i slidan. Är rädd för papacervixblockaden(stavning?). Någon här inne som tagit den?
Det är väl eb bedövning som man också kan ta vid barnafödande?
ikväll ska jag ta ägglossningsprutan (Ovitrelle). Håll tummarna för mig på fredag att dom får ut några ägg. KRAm -
Idag gjorde jag ÄP. Det gick bra inte det minsta ont. Fick en kanyl med morfin i armen och lokalbedövnng i muttis. Dom fick ut 5 ägg. Så nu ska dom ligga och gotta sig. Mannens spemier och mina små ägg. Ska tebax på söndag för insättning av embryo (ET). Vet nte varför dom bara kommer odla i två dagar. Någon som vet av IVF tjejerna här inne?
Puss och KRAM på söndag kan jag äntligen sätt upp mig på BIM listan igen..*längtar*
P.s Nu har jag ganska ont i magen och blöder lite D.s -
Tack så mycket! Menar du att du hade Et på söndag eller måndag? Är väl fortfarande lite snurrig på morfinetMs Ms Kanga skrev 2010-05-21 18:55:06 följande:Grattis till 5 ägg hoppas att alla blir befruktade. Du ska se att det är ett riktigt party i labbet ikväll - när jag har haft ÄP på fredagen har kliniken valt att odla 3 dagar istället eftersom de bara tar jourfallen (det mest akuta som tex överstimulering) på söndagar med återföring måndagen. Vilken klinik går du på?
Det är det ja tycker är så konstigt. Varför väljer dom att återföra redan på söndag liksom? Det blir ju bara två dagars odling. Jag går på Carlanderska i GBG. Vart gick du? -
Godkväll mina damer!!!! Nu har jag ett litet embryo i magen. Tog bild på den. 5 st bubblor var det. Så nu kan ni kalla mig ruvare PUSS!!!
-
HAHA ...Ja det gör han. Riktigt stolt...1000 tack!!!!Bossan1967 skrev 2010-05-23 22:05:38 följande:Happiness: grattis din lilla höna! Antar att tuppen går omkring o kromar sej nu ;)
-
Tack alla ni för lyckönskningarna!!!!!!!!!
Som ni vet är jag super negativ och pessimistisk så era lyckönskningar väger upp...MYCKET!!!!
Jaha då är man på ruvardag 1. Känner INGET!!!!! Trodde änglar skulle spela nu och illamåendet skulle vara påträngande...but no!!!!
Dom som gjort denna resa vittnar om den värsta perioden. Fråninsättandet till resultatet. Kan hålla med , men jag tackar min pessimism jag vilar tryggt i den. Så besviken nja kanske. Förhoppningsvis har vi ju två blasto till
Mamsie: Jag har inte lagt ut bilden på embryot på min sida in fact har jag inte ens uppdaterat den och därför stängt den. OM jag plussar ska jag öppna upp dörrarna och visa bilden på min blivande bäbis.
*************LOVE YA ALL******************************** -
Tack för infot tjejen!!!! Detta ska jag komma ihåg..Det kan alltså dröja upp till 5 dgar innan det hatchar. Haha nä då kommer jag inte märka något idag Ja jag känner symtom av progesteronet. Bröstvårtorna är stora som tefatModesty Blaise skrev 2010-05-24 11:35:43 följande:Hej! Kul att allt gick bra. Det tar några dagar innan du öht kan känna något. Ja, om du inte är en av de kvinnor som upplever symptom av progesteronet, som jag förmodar att du ska ta. Då kan du känna symptom redan innan återinsättningen. För min del brukar första ruvarveckan gå ganska bra. Sedan smyger ruvarångesten sig på och tiden går sakta. Då brukar hoppet och missmodet tävla om att ta psyket i besittning. Kan vara extra skönt att kunna bubbla ur sig alla känslorna här på nätet då. Lite info: When does the embryo implant following IVF transfer?A healthy human embryo will hatch from its shell on day 5-7 after fertilization and implant within hours after hatching out. So actual invasion of the embryo with attachment to the uterine wall occurs about 2-5 days after a day 3 transfer and within 1-3 days after a day 5 transfer.
Hur gick det för dig när du var i IVF-svängen. Lyckades det för dig?
Ja, jag kommer och häcka här på FL varje dag fram till TD. KRAM!!!!