michia skrev 2010-02-24 12:27:58 följande:
Ah, skit också. Inte kul att gå på ledighet och njuta av den då ju Hoppas det löser sig...
Näe man kommer ju absolut inte njuta på samma sätt
Teskedsmamman skrev 2010-02-24 12:28:36 följande:
Jag kommer stå likadant, 41 år, 4 barn under 7½ år och arbetslös sedan 2005... känns inte alltför positivt, men har man tur kanske det har vänt lite tills dess..
Ja vi får hålla tummarna att de löser sig.. för oss båda..
Smytt skrev 2010-02-24 12:32:53 följande:
Men gumman, fy vad trist, vet precis hur det är att vara mammaledig och arbetslös... När jag väntade L blev jag uppsagd i oktober -04 pga LAS-listan, mitt företag skulle slås ihop med ett annat i en annan stad och på sikt flyttas dit. lyckades hänga mig kvar fram till mammaledigheten på olika vik... (gjorde exakt samma jobb som innan fast inte längre som fastanställd utan som vikarie för en kollega) Gick hem på mammaledighet... men hela tiden gnagde det i bakhuvet att jag inte hade nåt jobb att gå tebax till. Var surt som f-n, är lite trygghets-junkie sådär så... När L var 6 månade ringde en av mina kollegor från tidigare jobbet, då hade han bytt jobb och på hans nya företag skulle de ha in en till, så han tyckte jag skulle söka, och hade snackat halsen ur led för min sak Om det var därför eller pga min otroliga kompetens det kan ju vara osagt, men det är iaf där jag jobbar idag. Fick dock lov att börja jobba lite tidigare än jag tänkt mig... men det är en annan historia. Så vad jag vill säga är att det löser sig säkert, du har ju hela mammaledigheten på dig att söka nytt, och vi har ju en konjunktur som är på väg uppåt även om det går sakta, så jag tror att vi kommer tebax till ett arbetsliv där vi har alla möjligheter på vår sida. (Mitt jobb försvinner oxå iom att jag går hem även denna gång, *suck* dock är jag lovad en "likvärdig tjänst" på annan avdelning, men det är jag INTE så sugen på, ingen avd jag vill vara på, även om det är bättre än inget.) Stor kram, vi fixar detta, nu skall vi vara hemma o njuta av våra bebbar, resten löser sig alltid.
kram tillbaka.. förstår ditt dilemma oxå, inge kul att komma tillbaka till ett jobb man helst inte vill ha heller..
Nä ska försöka njuta ändå.. jag får trösta mig med att jag kanske får vara hemma längre med vår plutt istället.. men kolla efter jobb kommer man ju göra hela tiden.. suck.. akassa med en bebis och tre tonåringar=gröt hela veckan..
och väldigt surt, jag har varit med och byggt upp butiken från skratch och även varit butikschef sista året och haft en massa ansvar som nu bara försvinner,, suck de var ju min butik
att hitta ett likvärdigt blir ju svårt..
och i ock med att jag går på havandeskapspenning nu så blir de tungt för de två som är kvar, går ju inte att anställa en person en månad,, lider med mina kollegor
Nä nu måste jag gaska upp mig, solen skiner och jag är ju gravid efter en massa kämpande.. De här kommer lösa sig..
*försöker frenetiskt att tro på det oxå*