Schäfer, jag är såååå glad för din/er skull! Nu du ska du se att det går vägen
Schäfer skrev 2010-10-28 11:42:11 följande:
Tack för alla hejjarop
Jag njuter och fortsätter att ta det "extra lugnt" i ett par veckor till
Känner mig lite som "ny-gravid" och svävar på molnen
Oj vad märkligt
Jag frågade ju min läkare igår och hon sa att hon absolut rekommenderade mig att ta vaccinationen och att den var gratis för gravida!
Hon sa att det var även viktigt för min bebis att jag tog vaccinationen eftersom jag riskerar att föda prematurt och under "högsäsongen". Bebis får genom mig antikroppar och ökat skydd om jag vaccinerar mig!
Tänk så olika det kan vara...
Det var sköterskan på vårdcentralen som ville att jag frågar min BM först.
Fattar inte varför, det är ju bara att kolla min journal och se att jag är i riskgrupp (KOL) och i fass att man kan få Fluarix från andra trimestern. Är man tveksam kan man ju kolla janusinfo!
Men nejdå, det krävdes att min BM frågar läkaren på mödravården för att jag skulle få sprutan.
Att det kostar olika i olika landsting är ok, rekommendationen är ju att det ska vara gratis eller till reducerad kostnad för riskgrupper.
Årets vaccin är INTE svinis, det är vanliga influensan - med ett
visst skydd mot svinis. Har jag för mig - orkar inte kolla upp just nu...
De som fick svin-sprutan förra året behöver inte ta årets influensavaccin om de inte tillhör en riskgrupp.
Jag har fått en himskans huvudvärk på samma sida jag fick sprutan. Tror det är relaterat, men man kan aldrig vara säker. Och att jag är seg och trött o orkeslös kan också vara pga allt annat runtomkring mig nu.
Jaja, imorrn är det bättre. Jag lämnade återbud till eftermiddans möte - tyvärr. Men vad ska man göra?
För min och min familjs del är det viktigare att jag inte tar ut mig helt. Eller hur?
//