Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0

går förresten lite vid sidan av vagnen när vi kör m freeridern som ståbräda. dock tycker sonen att den är så kul att sparka så vi sällan kopplar på den... Bara väntar på att det ska komma en adapter så vi kan ha den på Phil&Ted:en eller Bugaboon åxå för flexibilitetens skull

• bohusbebis
    Bellbox skrev 2011-04-08 11:03:08 följande:
    ja det var kanske en negativ grej då att man inte kan sätta den på annan vagn? :-/
    det står på deras hemsida att de håller på att ta fram adapters till de flesta barnvagnsmodeller. Det som behövs för att kunna använda befintlig adapter är en vagn med tvärgående hjulaxel som är ca 1 cm i diameter (philåteds sport/explorer är tjockare och funkar inte, har testat)
  • bohusbebis
    sandrachristofer skrev 2011-04-10 11:11:32 följande:
    Hejsan alla..

Jag undrar om någon vet var man kan få tag på en ny klädsel (svart) till Urban jungle singel 2009? Det passar inte med en från 2010-2011 va? Duo klädseln passar inte till en singel vagn?
    såg en på blocket idag för 900, vet inte vilket årtal.
  • bohusbebis
    Mijjo skrev 2011-04-10 14:25:51 följande:
    såg  lite annonser på terrain vagnar,,,vad är det för skillnad på breeze och dom äldre
     terrain vagnarna ? är breezen mindre än terrain?  
    Vi har en breeze, finns en bild på den ihop med en freerider bakåt i tråden. Den är som en swift i bredden och har fällbart handtag. Antar att den är som en swift i höjden men har inte fått kläm på det. Liten stålkorg under och fast framhjul. Mindre hjul än UJ:n åxå.
  • bohusbebis
    sandrachristofer skrev 2011-04-10 15:53:51 följande:
    Jag såg den med.. Den va från 2008 men om jag har fattat rätt så funkar det med min 2009 vagn.. Det är från 2010 som det är skillnad så en ny kan jag inte köpa tror jag.. Jag har hört av mig till henne men inget svar tyvärr...
    tror att ex.vis bonti har nya klädslar av äldre modell i lager åxå...
  • bohusbebis
    Mijjo skrev 2011-04-10 22:28:09 följande:
    jo jag såg bilden,,,,men jag har förstått att breeze är som en föregångare till swift fast med fast framhjul, jag läste att swift klädsel passar på breeze chassi...
    ,,,är terrain som en singelvagn med fast hjul då?
    var såg du att swiftklädseln passar på breezechassit? Frågade nämligen svenska importören som mailade nz som sa att det inte gick - och att det inte går att få tag i klädsel el reservdelar till breeze alls
  • bohusbebis

kollade förresten på en swift i butik häromdan men tyckte den såg större ut än breezen (som förstås var kvar hemma) - och tyngre. Vår breeze känns nämligen som om den snart är urvuxen (dottern fyller 3 i sommar är runt 92-98 i strl och väger 12 kg) så jag sneglar lite på andra (även om vi kan använda Phil&Ted:en mer som singelvagn nu) Men man "måste" ju snegla lite på andra vagnar, så man känner att man lever.... Men det är klart, snart åker åkpåsar, vinterkläder etc av och då blir det lite mer plats... Breezen har varit vår vinter-slit-å-släng-terrängvagn.

• bohusbebis
    AnPa skrev 2011-04-11 09:04:10 följande:
    Bohusbebis: vill du att jag ska mäta Swiften på alla längder och höjder? :D
    Jaaaa! Jättesnällt! Swiftens bygel passar på Breezen så jag antar att bredden är densamma. Det jag är mest fundersam på är själva rygghöjden (dottern slår i huvudet i tygtaket när hon ligger å sover), men även sittlängden vore ju käckt.
  • bohusbebis

sprang genast å mätte breezen, den är 46 i ryggen och 23 i sittytan.
    Precis som MT och UJ så är själva sittdelen olika tror jag. MT/Breeze har som "rör" som man trär på sittdelen och avslutningen vid benen ser annorlunda ut... Tror inte swiften ser ut så, måste googla

• bohusbebis

Tror jag har köpt en brun UJ istället... Ska bara fixa det praktiska m bussgods... Och inte ropa Hej...

Svar på tråden Samlingsplats för Urban Jungle ägare v 4.0