• aqua84

Utredning september 2008 tråd 7

Hej brudar!
    Tisdag 11/1-11 kl 14.56 kom äntligen våran lilla DOTTER Ellie till världen. Förlossningen tog 14 tim från att vi kom in te förlossningen tills hon va ute!
    Nu är vi hemma och myser för fullt..hela familjen...sambon har t om 2 veckor kvar hemma, skönt!!

stolt mamma till Ellie
  • aqua84
    Myra skrev 2011-01-18 15:37:11 följande:
    Ohh Super grattis till lilla tjejen. Vilken fint namn hon har. Så glad för dig, ni som kämpat så.

Vikt, längd, hår mm?

Hoppas vi får se en lite bild snart.

Stor kram till er alla
    tusen tack! NU är det din tur gumman!!!! Hon va 50 cm lång och vägde 3225 g och har väldigt mkt hår, mellan brunt typ! Hon va har vart super snäll på dagar och nätter (sovit som en stock, så man har fått väckt henne för att amma)...men i natt har hon gnällt 80% av natten, inget har vart bra. Så vi är super trötta..o även under dagen idag har livet inte vart allt för toppen för henne...magknip kanske??
    stolt mamma till Ellie
  • aqua84
    Myra skrev 2011-02-09 21:59:37 följande:
    Hur går det för er här innen?

aqua: hur mår du och den lilla?

Kram på er alla 
    jag har haft psykbryt ett tag nu. 1 v efter att vi kom hem från bb, fick jag lunginflamation och blev inlagd 2 nätter på sjukhus, när penicillinkuren va över trilla jag på uppfarten med Ellie i stolen när vi skulle till bvc så jag fick en spricka i handleden så nu har jag gips...och under veckan har jag haft världens förstoppning...häller nu i mej katrinplommonjuice och vatten. Det bästa med gipset är väl att sambon får va pappaledig då jag blev sjukskriven för att jag inte kan ta hand om Ellie. O mitt i allt går farmor bort oxå...men d vänder...
    stolt mamma till Ellie
  • aqua84
    Myra skrev 2011-06-11 23:07:11 följande:
    Nu har jag tagit mina sprutor och var på vul i Torsdags. Hade en fin äl blåsa på 20,4 och jag behövde bara ta sprutorna i 5 dagar. var så säker på att jag skulle få köra en omgång till. SÅ på kvällen tog jag äl sprutan, doktorns order sex torsd och fred. Tur vi fick till det i onsdags också och det är likabra att köra i kväll också.:) 
    Så nu är det 2veckors lååååååååååång väntan.

Goklumpen: hur går det för dig?

Aqua: Hur mår du och lillen?

Sussey: Du som jobbar och pluggar på så duktigt i den här värmen.  
    heej.
    gör du ivf, eller bara "hjälp på traven"?? Har en kompis som gjorde "hjälp" på traven men sprutor och sånt.

Jodå med oss går d bra, Ellie är redan 5,5 månad...tiden springer iväg...börjar jobba igen i september och då ska sambon va hemma till årsskiftet...ångrar mej redan och börjar stressa..men men...

Goklumpen: beklagar ditt missfall..*kramar om*

Vi har börjat prata lite om syskonförsök (blir ju ocå ivf), så kanske nästa vår alt efter semestern nästa år...vi får se.
    stolt mamma till Ellie
  • aqua84

jo det är fett mkt ångest just nu..vi har även börjat fundera på ev syskonförsök...blir ju IVF då jag inte har några äggledare kvar..men vi får se om vi försöker redan under hösten eller väntar te våren...hhmm...Hur går d Myra??

stolt mamma till Ellie
  • aqua84

för din del hoppas jag tiden till augusti kommer gå fort!!

Nej nej, inte ångest för syskonförsök, utan ångest för att börja jobba så tidigt..när hon bara är 8 månader...ha ha, så fel det kan bli!
    Vi får väl se hur d blir med syskonförsök eller ej,,

stolt mamma till Ellie
  • aqua84

tråkigt Myra...när får ni köra på IVF??

Kul Sussey med syskon försök!!

Här pratar vi om att köra ivf  te våren igen (måste spara cash)...men vi får se...

• aqua84

Tråkigt att läsa om dina mf Goklumpen, gör ont i hjärtat. Bra att ni stod på er om utredning. Håller fullstänfigt med dej att det inte är normalt att få 3 mf på ett år....hoppas testerna visar nåe förklaring på det hela! Stooor kram te er! Tänker på er!

Grattis Sussey...alltid kul att läsa om folk som plussar! Stort lycka te!!

Myra: Hoppas att det funkar för er denna gången nu. Annars blir det IVF...men du är ju redan "halvvägs" inne i den svängen..det är nässpray och sprutor, äp och et...Går väldigt smidigt.

Här har vi bestämt oss för att göra syskonförsök i maj/juni...."bara" 2-3 mensar kvar dit....vi är grymt taggade!!! Skulle det (hoppas inte) inte passa in då så kör vi direkt de öppnar i Falun igen i augusti...

• aqua84
    Myra skrev 2012-02-14 06:00:22 följande:
    Aqua: Kul att se dig igen och att ni ska köra på med syskon. Hur gammal är lillen nu?
    Ja just ja du har ju gjort IVF. Försöker ni själva i börja?
    Hade tur, fick en återbudstid i morgon till IVF avdelningen och är på CD 4då. Jag kan inget om sprayande mm.
    Hoppas det går fort iallafall.

Tackar!
    Lilltösa är 13 månader nu!! Stora bumman! Och redan vart med om möe. Vi opererade ju hennes tumme för 4 veckor sen, och i möra ska gipset av, vi är såå förväntansfulla att få se hur tummen blev!! (hon hade en dubbeltumme). Så te hälja blir det tårtkalas för att fira tummen!! *ler*
    Vi måste gå via ivf eftersom jag har opererat bort bägge mina äggledare och kan därav inte få barn via naturligväg, tyvärr...Så nu blirre att öppna upp den "stora" plånboken som eg inte är så stor...sucka...Ok, dir för info nu då lr? Va snabbt man glömmer....Tror man börjar att spray på dag 21..så man ska få en "sprayblödning" som en mens...efter det sprayar man 1 v till, och sen börjar man med sprutor i ca 10 dar och får gå på reglebunda vul för att kolla storleken på öggblåsorna så man vet om man ska öka lr sänka eller behålla dosen i sprutorna...men samtidigt man sputar ska man ta nässpray oxå..fast bara 1 puff....möe att hålla koll på!! men det kommer gå toppen och du kommer få all info typ 17 000 ggr..!! Lycka te!
  • aqua84

Jag har fått synarela, gonal F och ovitrielle. Och i Falun får man trombyl utskrivet efter äp. Jo, jag har börjat spraya dag 21 och gjort det i 3 veckor. Hört fler som fått kräm utskrivet oxå. Ja visst är högkostnadsskyddet toppen!!! Spec med tanke på IVF. Stort lycka te nu Myra.

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7