• aqua84

Utredning september 2008 tråd 7

Nu tar vi följe Myra....testa {#lang_emotions_plus} idag!!

ur form
  • aqua84
    sussey skrev 2010-05-01 12:34:08 följande:
    Ååååååh aqua jag visste det :D GRATTISGRATTISGRATTIS!!!! :)
    tack så mkt gumman!!
    ur form
  • aqua84
    Myra skrev 2010-05-01 18:20:08 följande:
    Aqua: Ohhhhh vad roligt. stort grattis. fan vad kul. Nu är det full pott i den här tråden.Själv fick jag en pytte blödning idag. inte mycket och jag vet att det är väldigt vanligt att många får det tidigt i graviditeten. sussey och goklumpen fick ni det i början?
    tackar! Nu hoppas vi pyrena stannar kvar i dessa 8 månader som det är kvar (typ)!
    Hoppas blödningen går över vännen, förstår om man blir orolig d skulle jag oxå bli
    ur form
  • aqua84
    Myra skrev 2010-05-02 17:25:46 följande:
    ringde sjukvårdsupplysningen och fråga ang blödningen och hon sa att det var normalt att blöda lite tidigt i graviditeten. Det är förmodligen känsliga slemhinnor i slidan. Kändes skönt att höra. Men sak endå ringa BM och fråga dom endå i morgon. Hoppas på ett VUL. Kan man se bönan vid VUL? går in i v 8 på tisdag.Aqua: när är du beräknad till? Hur mår du? Jag känner ingen illamående eller annat. Bara lite att dt spänner i magen och det är ju bara livmoderna som växer. Sen ådrroan på brösen som ömmar lite, hmm tror dom börjar växa lite.
    ja ring bm idag! jag ska ringa ivf kliniken strax o sen gripen (där jag gjorde all förbehandlning) o sen bm i komun. Vi som gör ivf, får komma in o göra ett vul men vet dock inte i vilken vecka ännu.
    Ja du..enligt fl är det 3/1-2011..men sen kan det ju skifta! Jag mår illa om jag inte äter var 3:e timma...! Tycker det låter knepigt inom att jag inte är så långt gången..men tydligen funkar min kropp så..Ont/spänd i brösten är jag oxå..o ådrorna syns väl! Hugger väl lite då och då i magen, springer på toa o glor hela tin tycker ja..ha ha..
    När är du beräknad te?
    ur fotrm
  • aqua84
    Myra skrev 2010-05-03 18:52:54 följande:
    fick tag på på kliniken som jag bokad tid för inskrivning. Dom sa samma som på sjukvårdsupplysningen och jag frågade om VUL men om jag ville det så fick jag åka till gynakuten. Tycker det är konstigt att man inte tar imot en "kund"  utan härvisar till aktuen om man är orolig. det är normal att blöda även om det är lite mera. Blri det missfall som kommer det mera färsk blod och klumpar och man har oftast ont. Om kroppen ahr bestämt sig för missafall kan jag inte göra något. Det har bara kommit pytte idag och det är mera mörkt brunt. Så jag får se det lite possitivt att det inte är mera. Träffade en jobbar kompis idag som fick barn för 7 veckor sedan. Visste att hon nämde att hon blödde i början av hennes graviditet. Var tvungen att fråga henne. Hon sa att hon fick ganska mycket som höll i sig ett par dagar. Nu har hon en lite tjej på 7 veckor.Jag är beräknad till 20-21/12. en riktig julklapp..;)
    va skönt att det avtar då! Oj, så nära jul! Kul!
    ur form
  • aqua84
    Myra skrev 2010-05-04 07:17:14 följande:
    Började blöda mera i natt. Har bestämt mig att åka till gyn akuten för att få veta om det är ett missfall eller om allt är ok. Jag är så pass orolig att jag måste kolla upp det. Aningen så är allt ok och jag kan slappan av eller så är det ett missfall och jag kan ställa om mig på att börja om igen.
    stackare...hoppas allt gick bra på gynakuten. Hör om många som får blödningar, men lite bra o åka o kolla läget så man vet..! Tänker på dej!
    ur form
  • aqua84

näe myra...vi får verkligen hoppas att det INTE är ett missfall. Jag har fått tid för vul inbokat v21..tror jag är i v8 då..en fl är jag i v 5+1 idag...

ur form
  • aqua84

myra...nej vad ledsen jag blir. Ni som kämpat så, o du som argumenterat med läkarna...Men som du säger, hoppas att det funkar direkt ni kan försöka igen iaf. Vi skulle ju göra detta tesammans ju!

Lycka te nu gumman, o tappa inte hoppet. stoooor kram

ur form
  • aqua84
    Myra skrev 2010-05-10 11:10:48 följande:
    Det är inte försent än. nu jäklar ska det plussas innan sommaren. Opps. då har jag bara den här månaden på mig..:)
    ha ha..eller plussa under sommaren!!
    ur form
  • aqua84
    Myra skrev 2010-05-16 21:41:42 följande:
    Hej tjejer, hur går det för er?Aqua: hur mår du?, massa grav känningar?Har tagit grav test och sett att hcg hormonet är borta i kroppen för en v sen. Tog äl test och den ger utslag så hoppas på att det händer något. 1,5 v sen missfallet. Men hört att många blvit gravida direkt innan dom fått en mens mellan.Så vi får se vad som hände. Låter lite väl opotroligt om äl kommer så snabbt efter missfallet men kroppen är ju en konstig manick och man vet inte hur kroppen reagerar efter missfallet.
    får hoppas du får äl direkt nu vännen, för vi skulle ju göra detta tesammans!
    Jodå jag mår ok, äter jag inte efter ordning blir jag o må lite kasst...ibland kör det igång nere i magen, men mestadelen är det lugnt...har hälsosamtal o vul nästa vecka...spännande!
    ur form
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7