• sussey

Utredning september 2008 tråd 7

Goklumpen (och ni andra) - Jo, det är bra här, vi håller på och planerar lite för 1-årskalaset i sommar och Meja utevecklas för fullt. Just nu är det ganska lugnt på den motoriska delen, det är mer prat och sånt som gäller nu ;) Det är dock inte långt ifrån att hon går nu, står själv en kort stund om hon inte märker det, kommer hon på det sätter hon sig direkt ;)

Fy vad otäckt med slag i huvudet just =/

Håller även på att irritera mig på vår vagn som börjar kännas klumpig nu när hon är lite större... Ska få en paraplyvagn av mina föräldrar i födelsedagspresent, men vill ha en vanlig sulky/mindre sittvagn nu. Jag har hittat några på Blocket och tänkte att vi kunde sälja vår duo-vagn och tjäna lite pengar genom att köpa en billigare sån sen. Sambon tyckte dock att vi skulle behålla den till nästa barn, så ikväll är det operation övertalning ;)
    sussey.blogg.se ~ Meja 090723 ~
  • sussey

Idag har Meja börjat stå alldeles själv :) Har trott länge att hon kan, och idag bara hände det, nu står hon en bra stund och kan dansa och allting ståendes plötsligt :P

• sussey

Ja med stöd har hon med stått länge :) Glad midsommar på er! Vad ska ni hitta på?
    Hur långt är du nu aqua? =)

• sussey
    Aqua - Vad skönt, känns ju ändå lite som en magisk gräns :) Vet folk än?

Idag bestämde sig Meja för att hon kan ställa sig upp själv nu, utan stöd. Bara så. Som om hon aldrig gjort annat :P
  • sussey

Japp nu går hon med :P Likabra att ta allt på samma gång ;) Eller går & går, men några steg i alla fall :)

• sussey

Men oj, blodprov & spermaprov var som Goklumpen sa det första vi fick lämna...

På semestern ska vi fira lillans födelsedag, sola och bada, och så ska vi åka på en campingtripp =) Jag är ju ledig hela sommaren, så fram till sambons semester blir det sol & bad här hemmakring!

• sussey

Har för mig attt de sa max 3 veckor här, vi hann ju aldrig få reda på vårt eftersom jag blev gravid.

• sussey

Ja här är semester nu, eller för sambon, jag är ju föräldraledig över sommaren. Meja fyllde 1 år häromdagen och har firats ordentligt! :) hon går nu ganska så obehindrat sen sin födelsedag. Bara över natten kunde hon plötsligt gå :P idag är det dags för 1årskontroll på BVC med sprutor och så :S
    Om några veckor är det dags för Meja att börja på dagis :S känns både "bra" och jättejobbigt. Bra för att man får in mer rutiner och hon får leka av sig, och för att förskolan hon ska gå på verkar jättebra! :) men det är ju någon helt annan som ska ta hand om henne, och göra allt. Det känns jobbigt!

• sussey

Håller tummarna för huset Goklumpen!

Hoppas det är bra med er andra!

• sussey

Grattis till husköpet goklumpen! :)

Nu har förskolan dragit igång här, haft inskolning nu i 2 veckor, så idag börjar det på "riktigt". Det känns så klart jättejobbigt, men samtidigt väldigt bra, eftersom jag är så himla nöjd med just vår förskola :)

Skolan har även startat igen för mig, började förra måndagen. Känns väl sådär :P Mycket att göra nu med en gång, tenta om 3 veckor! Fördelen är väl att man får in lite rutin i vardagen igen :)

Duktig han är som går Goklumpen :) Meja fegade ju och började inte gå själv förrän hon var "helt säker" så det har inte blivit så mycket fall här. Men det är skönt när de väl går tycker jag, det blir lite "friare" ;)

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7