Inlägg från: Goklumpen |Visa alla inlägg
  • Goklumpen

Utredning september 2008 tråd 7

Var iväg och tittade på ett hus i söndas och det kommer nog att bli så att vi köper det. Är ett gammalt hus som kräver lite renovering men det är ett fint hus. Eftersom min man har problem med ryggen så kände vi att vi hellre köper ett hus som vi kan renovera eftersom istället för att köpa en byggsats som vi själva måste resa upp och göra allt invändigt själv. Det huset som vi kollat på är ju beboligt men vi kommer nog att bo kvar i den lilla stugan tills vi har renoverat köket och ett sovrum till oss och ett till Viggo. Känns i alla fall bra att vi äntligen har bestämt oss hur vi ska göra med hus.

• Goklumpen

För oss tog det inte alls så lång tid att få svar. Inte mer än två veckor.  Hoppas att du det går bra för er.

• Goklumpen

Så hur går det för alla. Är det semester som härjar nu?
    Aqua: Hur mår du?
    Myra: Inte hänt nåt nytt?
    Sussey: Hur är det med lilltjejen?

Här håller vi för fullt på att planera vad vi ska göra med huset som vi eventuellt ska köpa. Är besiktning om en vecka och om det inte är nåt allvarligt fel blir det köp. Så nu håller vi tummarna för fullt. Viggo härjar runt som bara den. Just nu har han kommit in i en period då han gärna vill vara nära oss och att han bytt rum och sover själv har väl inte gjort det hela bättre. Men det går ändå bra.

Hoppas alla har en bra semester.

• Goklumpen

Hej!!!

Myra : Va skönt att du fått igång mensen igen och att testen visar på ägglossning. Håller tummarna och tänker på er och hoppas.

Aqua: Usch va jobbigt med tarmvred...måste ha varit oroligt för er med tanke på barnet och så. Men det var ju tur att det gick bra och att det inte var någon risk för barnet och att graviditeten kan fortlöpa som vanligt.

Är fortfarande mammaledig även fast jag skulle ha börjat jobba i måndas. Men det är så att min man är sjukskriven till 15 sep. så då måste jag ju vara hemma tills dess. Måste erkänna att jag inte klagar. Blev i alla fall husköp för våran del. Skrev på papperen igår och får tillgång från 1 sep. Så nu blir det renoverig framöver, ska ju in med ett helt nytt värmesystem och ett helt nytt kök + lite nya tapeter och så. Men det känns jätte kul. Med lillkillen är allt jättebra, han har börjat gå så nu får man passa honom, det blir ju lite bulor och blåmärken så här i början när de är lite vingliga, men det får man ju ta.

• Goklumpen

Oj...tiden går. Renoverar på all ledig tid så man hinner inte ens sitta vid datorn som man gjorde förut. Men det är verkligen kul att se hur små förändringar kan göra så stor skillnad. Det är verkligen roligt att renovera och se till att man får det precis som man vill, samtidigt längtar jag tills vi är färdiga och kan flytta in. Vi skitar på att flytta in nån gång i november, senast  december. Vi ska alla fall vara inne där till jul.

Nu har jag börjat jobba. Man kommer ganska snabbt in i det men jag måste säga att jag hellre hade varit hemma med Viggo. Det är ju stor skillnad på att ta hand om andras ungar.

Nu är Viggo hemma med pappa istället och det går ju jättebra. Nyttigt för både pappa och son.

Hoppas allt är bra med er andra.

• Goklumpen

OJ....Här var det länge sen man var in.

Hur är det med alla?

Myra hur går det????

Aqua är det snart dags för förlossning? När går tiden ut?

Sussey går det fortfarande bra för lilltjejen på förskolan?

Vi har i alla fall flyttat in i huset, Hann renovera det mesta före jul så vi flyttade in i början på december. Känns jätte bra att ha lite större och Viggo kan ju röra sig på lite större yta. Jag jobbar på för fullt nu. Viggo är fortfarande hemma med pappa, ska vara hemma till slutet av mars då han ska börja på förskolan. Känns lite jobbigt att tiden gått så fort men det kommer säkert att gå bra.

Hoppas allt är bra med er och att ni haft en bra jul och nyårshelg.

• Goklumpen

Oj här har det hänt en hel del.

Ett STORT grattis till dig Aqua och er lilla tjej. Den där första tiden hemma är ju så härlig. Men det låter som om ni haft det lite jobbigt. Men precis som du skriver så kan det ju bara bli bättre. En stor kram till er i alla fall.

Myra: Så bra att mensen kommer i alla fall. Förstår att det är jobbigt att vara sjuk nu när du vill göra allt för att gå ner i vikt. Du får väl fortsätta med dina peromenader och sen när du är frisk köra sten hårt igen. Håller tummarna för att det ska gå vägen.

Sussey: Oj så du har snart pluggat klart. Måste ju vara härligt, sen så måste det ju vara skönt att dottern trivs på förskolan också.

Vi ska skola in vår lille son i slutet at mars, Känns helt sjukt att tiden har gått så fort. Men det kommer nog bli bra tillslut även fast jag hade kunnat tänkt mig att haft honom hemma ett tag till, men det handlar ju lite om pengar också.

Sänder en alla hjärtans dags kram till er alla.

• Goklumpen

Hej alla!

Det var väldigt länge sen jag var inne här.

Hur mår alla och vad har hänt sen sist? Hur är det med Meja och Ellie? Myran hur går det för dig?

Själv jobbar jag och sliter, men jag jobbar bara 80% och är ledig varje fredag vilket är jätteskönt. Viggos inskolning gick jättebra och vi har inte haft nån dålig period än, men det kan ju komma. Sen har han ju varit sjuk lite till och från, men det får man ju räkna med när de börjar på förskolan.

Vi har i alla fall börjat fundera på syskon. Tänkte att vi skulle få en 2012. Så vi började i tid för vi tänkte att det kanske skulle ta lika länge den här gången. Men jäklar va paff vi blev när jag blev gravid första månaden. Allt var frid och fröjd fram till vecka 11 då jag började småblöda lite. Kontaktade gyn och sjukvårdsrådgivningenmen de sa bara att jag inte skulle vara orolig utan att man kunde blöda under graviditeten. Men den 6 april (på min 30 årsdag) fick jag i alla fall ett missfall. Det var tufft men samtidigt kändes det bra att det hände då och att man inte hade gått längre i graviditeten. Nu är det väl bara att ta nya tag.

• Goklumpen

Myra. Min mens kom igång nätan direkt. Några veckor efter missfallet.

Jag är inte inne så där jätteofta. Nån gång i veckan kanske.

• Goklumpen

Hejsan!

Sussey: jag tycker du gör det bra som både ska plugga och jobba i sommar.

Själv ska jag bara njuta av min ledighet och pyssla på på tomten.

Myra hur går det för dig???

Själv försöker jag ta ett steg i taget efter missfallet. Det går ganska bra men ibland kommer det över en och då kan man bli så lessen. Somm för någon dag sen då jag kom på att om allt gått vägen skulle jag ha gått mer än halva tiden nu. Men man får väl se framåt och hoppas att man snart bär på en liten igen.

• Goklumpen

Hejsan alla!

Ser att det går framåt här. Myra det var synd att det inte gick på första omgången men vi håller tummarna och hoppas att det fungerar nästa gång. Har du kommit igång nu eller, du skrev ju att du skulle sätta igång i augusti igen.

Aqua: Jag förstår att det känns jobbigt att börja jobba när lillan är så liten, men du får tänka att det är positivt att pappan får vara hemma medan hon fortfarande är liten. Men det gör ont i hjärtat att inte få vara hemma med de små. Va roligt att ni funderar på syskon, du får berätta hur det går.

Sussey: Jag hoppas att sommaren inte varit alltför jobbig med jobb och pluggning.och att du hunnit umgås lite med din familj.          

För mig har sommaren varit lite upp och nervänd. Som ni vet så fick jag ju ett missfall i april. Jag blev sedan gravid på första försöket igen. Det var en oerhörd stor glädje för oss, kändes skönt att det gick så lätt. Men glädjen byttes till sorg även denna gång. Vi fick ett missfall sista juli. Det blev riktigt tungt och det känns fortfarande jättejobbigt, speciellt eftersom en av mina jobbarkompisar är gravid. Nu är det med väldigt blandade känslor man fundera på nästa graviditet. Hur kommer det att bli? Rädslan för missfall kommer nog att finnas där hela tiden. Vet inte hur jag skulle klara av ett missfall till. Det är ju så psykiskt nedbrytande. Men man får väl blicka framåt.  

• Goklumpen

Hejsan!

Va trist Myra att det inte tog, men vi får hålla tummarna att det går bättre nästa gång.

Sussey: Skoj att ni funderar på syskon.

Aqua: Ja jag förstår att ni måste spara pengar, det är ju ite precis gratis att göra ivf.

Vi håller ju också på med syskon men det har ju som sagt gått lite dåligt för oss med två missfall, båda i vecka 12. Just nu ligger vi lite lågt och låter kroppen vila. Men jag måste erkänna att även fast jag vill ha barn så fort som möjligt är jag vettskrämd inför nästa graviditet. Kommer att gå på helspänn hela tiden. Fast sen kommer jag nog att kräva ett tidigt ultraljud. Men man får väl gå in med den förutsättningen att det kommer att gå bra.

Ha det bra alla och jag håller tummarna för oss alla.

Kramar

• Goklumpen

Här är allt lugnt. Vi har väl börjat försöka lite smått så vi får väl se hur det går. Det är med skräckblandad förtjusning. Vill så gärna att det ska fungera den här gången.

Va trist att det inte tog den här gången heller Myra. Men det kanske är som du skriver att du får sikta in dig på ivf ochjobat hårt för att den ska fungera. Jag håller i alla fall tummarna.

Sussey jag hoppas att det snart tar sig för er så att det snart blir ett syskon.

• Goklumpen

Hej hur är det med alla här inne?

Med mig är det väl ganska bra, fast bara ganska. Vi fick vårt tredje missfall den 14 dec.
    Det känns hur tungt som helt, man kan inte fatta hur det är möjligt att få tre MF på ett år.

Men läkarna säger ju att det är helt normalt. Så fasen heller sa vi och krävde faktiskt
    en utredning den här gången. Känns som om nåt måste vara fel.

Nu har jag fått tid den 22 feb för provtagning så får vi väl se vad  den visar.

Jag tror inte läkarna fattar den psykiska påfrestningen det är för en att få MF. Läkaren frågade ju om jag hade återhämtat mig mentalt innan jag blev gravid igen, fa fasen menar han med det? Mentalt blir man ju aldrig återhämtad oron finns ju där hela tiden.        

Jag hoppas i alla fall att allt är bra med er. Och att det här nya året bjuder på många fina ungar.     

• Goklumpen

Så kul Sussey att du är gravid igen. Jag tycker verkligen att det är roligt men ändå så skär det lite i hjärtat. Men även fast det känns jobbigt så kan man ju glädjas åt andra.

Jag har fått mina missfall i v. 12. Det är det som jag tycker är konstigt att alla tre kommit i v. 12. Fast fostren kan ju ha dött vid olika tidpunkter ändå. Den sista gången så trodde läkaren att det dött väldigt tidigt efter som det var så litet på ultraljudet.

Myran jag håller verkligen tummarna för er och hoppas att det går vägen den här gången. På din fråga om hur snabbt det gått för mig att bli gravid efter missafallen så måste jag säga att det gått väldigt snabbt. Första månaden efter. Just nu tar vi det lugnt och skyddar oss vid sex eftersom jag vill vänta och se vad utredningen visar.

Kram till er alla.       

• Goklumpen

Hej!

Jag har haft ett litet uppehåll från familjeliv. Har kännt att jag inte riktigt orkat.

Det som har hänt här hos mig sedan sist är att det gjordes en utredning där inga fel hittades. Lite synd tyckte jag, hade ju hoppats att de skulle hitta något fel som var lätt att åtgärda. Så efter att jag fick provsvaren har jag börjat med akupunktur och hälsokost preparat.

Får se hur det går.

Hoppas att alla har en bra sommar.           

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7