Inlägg från: Goklumpen |Visa alla inlägg
  • Goklumpen

Utredning september 2008 tråd 7

Myra: Va kul med ett miljöombyte. Kan vara skönt att komma bort både med tanke på din mammas bortgång och allt annat runt dig. Men jag hoppas innerligt att du hinner plussa innan ni åker och att ni sen får en helt underbar vistelse där.

Aqua: Jag hoppas att det tar sig för er den här gången. Skulle vara så kul om alla vi 4 som är kvar får en varsin liten knodd.

Sussey: Måste ha varit skönt att ha varit till värmen. Fast det har ju varit fint här i påsk också så man ska väl inte klaga.

Vi har bara njutit av värmen i påsk. Viggo har åkt mycket pulka och varit ute i skogen tillsammans med mamma, pappa, farmor, farfar, kusinerna och faster. Det är ju mysigt när pappan i familjen är hemma och är långledig.

• Goklumpen

Gud så kul Myra. Ja tänk va otroligt det kan vara, men det kanske är som du säger att din mamma har varit med och påverkat.
    Jag är så glad för din skull. Håller nu tummarna att allt går bra för dig. Sänder massa kramar till dig och den blivande fadern.

Aqua: Nu håller vi även tummarna för dig och att allt ska gå vägen även för dig. Kramar till dig också.

• Goklumpen

Så glad för din skull Myra. Hoppas att du får må bra under graviditeten. Tycker också att du ska ringa så fort som möjligt.

Aqua: Håller tummarna för dig nu.

Ja Viggo ska snart fylla 7 månader. Tiden går alldeles för fort. Just nu ålar han sig framåt och han hittar mycket intressant på golvet som man själv inte visst att man hade liggande.

• Goklumpen

Hejsan!
    Sorry att jag inte skrivit på länge, men det har varit så mycket. Vi mår i alla fall bra både jag och Viggo. Han växer och frodas. Just nu är han lite gnällig eftersom han har tand nr. 9 pågång.

Här hade det i alla fall hänt en hel del medan jag varit borta, både tråkiga och roliga nyheter.

Myra: Så lessen över att du fick missfall. Måste ha känts jobbigt eftersom ni kämpade på så länge. Hoppas nu att de känningar du har är de rätta. Håller tummarna och tänker på dig. Men som du skrev så vet du ju nu i alla fall att du kan bli gravid.

Aqua: Får gratulera till +. Så jätteskoj. Hoppas att din graviditet flyter på som den ska och att du slipper må dåligt. Håller tummarna även för dig.

Sussey: Hur är det med din lilla tjej och hur går det med pluggandet?

• Goklumpen

Ja det går riktigt fort. Ska bara vare hemma över sommaren och sen ska jag börja jobba. Känns jobbigt att inte vara hemma med Viggo hela dagarna och se hans framsteg. Men det är väl pappa som får göra det istället.

Ja 10 månader....Viggo fyller ju 8 månader om några dagar.

Förstår känslan Aqua när du var på vul. Kommer själv ihåg att man var vettskrämd att de inte skulle hitta nåt i magen på en och sen när de gjorde det så var det som att sväva på moln.

Hur går det för dig Myra???

• Goklumpen

Hur går det för alla här. Har varit så tyst ett tag?

Aqua: Hur mår du?
    Myra: Vad händer?
    Sussey: Hur mår lilltjejen?

Här är allt bara bra. Viggo kryper för fullt och ställer sig upp mot allt han kan hitta (stadigt eller ostadigt). Vi har i alla fall haft första turen in på Akuten med honom. Han ramlade och slog huvudet och en timme senare kräktes han som bara den. Men det var ändå lugnt men de vill ju gärna att man kollar upp sånt när de slagit huvudet och kräks. Men gud så rädd man blir som mamma...är ju ens ögonsten det handlar om. Tur att allt gick bra.

• Goklumpen

Viggo står ju också upp fast med stöd, fast han släpper ibland och då står han några sekunder innan han sätter sig ner igen.

Myra: Jag hoppas att det fixar sig för er under sommaren.

Aqua: Så bra att du mår ganska bra under graviditeten.

• Goklumpen

Ja det är kul att läsa om Mejas framsteg. Känns som om det är lika med Viggo. Allt händer på en gång, mycket rörelse, han är aldrig still och sen så är det mycket ljud också. Han säger faktiskt "mamma" och "pappa" men jag tror inte att han vet vad det är han säger och vad det betyder.

Myra: Det är ju tråkigt att mensen ska börja strula igen men jag hoppas att den rättar till sig. Har inte din sambo fått lämna spermaprov förrän nu? Det var ju det första som skulle göras när man började en utredning. Vad är Sofiahemmet?

Aqua: Så kul att då mår bra och va spännande att ni börjar berätta. Nu börjar du väl att kunna börja njuta av graviditeten om du inte mår illa längre.

• Goklumpen

Ja just det Myra, du frågade ju om semestern också. Den blir nog lugn för våran del. Vi ska åka bort en helg i Augusti för att fira 1 årig bröllopsdag. Lämna bort Viggo över natten för första gången. Sen kommer det nog att bli några korta turer upp över landet för att hälsa på några kompisar. Annars så håller vi ju på att fundera på hus köp eller på husbygge så det är många sånna tankar som snurrar runt. Men jag hoppas i alla fall på härligt väder.

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7