• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Jag har fuskat liteoch lite för ofta....:(

• Myra

Ger mig inte och är nu på väg till läkaren för en ny omgång. Hoppas det går vägen den här gången. Hade så stora förhoppningar förra gången när jag gått ner så mycket i vikt. Vågar inte hoppas den här gången.

• Myra
    aqua84 skrev 2013-06-05 22:50:02 följande:
    Myra...Go girl!! Skam den som ger sig!! Stoort lycka till!! O många tumhållningar!!!
    Tack vännen lär behöva det. 
  • Myra

Hej!

Måste fråga er. Mannen åkte bort i Fredags em och jag visste att jag troligen skulle få äl Fred eller Lörd.
    Vi fick till det Onsd, torsd och Fredag mitt på dagen innan han åkte. Fick halv svagt utslag på Torsdag, lite starkare på Fredagen och fullt utslag på Lördag morgon och max idag söndag. Kände av kraftigt från äggstockarna på fredagen, högg ordentligt. Nästan så man stöndade till av smärta och vek sig dubbel. Vet inte om det är på gång med ägglossningen när man känner av dom eller om äggen börjar släppa då.
    Nu är frågan om vi hann få till det i tid för att lyckas bli gravid, vad tror ni? Enligt instruktionerna så ska ju ägget släppa 24-48h efter max utslag på äl stickan. Men eftersom jag kände så kraftig i äggstockarna redan på fredagen em  innan testat gav max på Lördagen.

• Myra
    aqua84 skrev 2013-07-14 21:00:24 följande:
    Hej. Ser att jag glömt uppdatera er! Den 11/6 (11 dar innan BF), kom vår Lowa till världen med full fart!

Lycka till Myra'
    Ohh Grattis till lilla tjejen. vad härligt med en lite tjej. Har för mig att första var en tjej också.
  • Myra

Hej på er. Hoppas ni har det bra. Vi har bestämt oss att köra en IVF till. Skulle satt igång en omgång den här cykeln jag precis hade men hade en blåsa/cysta som skulle störa och måste vänta till näst cykel. Den här gången så kör jag korta metoden och behöver inte sättas i klimateriet som förra gånger så jag slipper vallningarna. 

• Myra

Tack, det lär behövas. Lite orolig att det inte ska gå vägen fast man gått ner 20kg. har inte gått vägen trots hormonbehandling 2 ggr efter viktnedgången. Är lite nervös.

• Myra

Ja nu kör vi igen då med IVF. Sprutar på för fult med 375ie. Är på dag 6. Kör den korta metoden och blev inget nässpray och sättas i klimateriet den här gången. 
    Hoppas på äggplocka början på nästa vecka.

Hoppas allt är bra med er

• Myra

Sprutdag 9 och vul i morgon, hoppas vi får veta när det blir äggplock. Så spännande. 

• Myra

r på vul i morse. Hade inga blåsor på vänster sida och 3-4 st på höger sida. Det var på höger sida dom inte kom åt förra gången, den äggstocken satt högt upp. Så lite orolig att det ska bli problem den här gången också speciellt när man inte har något på vänster. Förstagångsbesök fick jag ut 3 st från vänster och ingen från höger. Dom sa att den kanske åker ner lite när äggen växer mer till kontrollen i helgen. Dom flyttar sig hela tiden och är rörliga. Kan skilja från dag till dag tydligen. Men orolig är jag.

• Myra

Nu har jag tagit ägglossningssprutan och äggplocka på måndag. Vid vul i onsdags så hade jag bara 3-4ägg på min högra äggstock och inget på den vänstra. Förra ivf så kom dom inte åt äggen på min högra för den satt för högt upp och var fastvuxen med livmodern sa dom dom. Så sen i onsdags har jag varit jätte orolig att det inte skulle gå att plocka äggen på min högra äggstock. Var inställd på att kanske avbryta behandlingen och vänta till nästa cykel. Men idag vid vul så hade den hägra äggstocken fallit ner när alla 4:a äggen växt till sig. Fy fasen vilken lättnad. Insåg då hur orolig jag har varit. 
    Så nu är det äggplock på måndag, insättning troligen på Onsdag och sen 2 jäkligt långa veckors väntan.
    Hur ska jag stå ut.  

• Myra

Det gick bra, 4 blåsor blev 3 ägg. Ska få 2 ägg i morgon. Hoppas på att det 3:e går att frysa.

• Myra

Ja nu fasen måste det gå vägen. Tänk om set blir tvillingar.

• Myra

Det blev bara 1ägg av 3 som blev befruktar. Jag är superglad för det men visst hade man hoppats på att alla 3 skulle bli befruktade och 1 av dom till frysen. Men jag är glad endå. Så mycket hormoner och känslor som flyger runt i kroppen. Nu ska jag. Ta progeateton vagistorer 3gg/dag tills nästa besök om 2v. Det tar 4 dagar innan ägget fäster och ett par dagar senare börjar hcg bildas. Dom placera bara embryot i livmodern som ser bra ut. Jag skulle vara lite kissnödig innan troligen för att blåsan ska vidga ut så dom ser. Efteråt var jag tvungen att kissa och det var så läskigt. Vågade knappast göra det och rädd att det trillat ut. Vet att det inte gör det men hjärnan får sig ett fnatt.
    Gick så försiktigt till bussen och nu tycker jag den skakar lite väl mycket.hoppas den här oron försvinner snart för den är jobbig.

• Myra
    aqua84 skrev 2013-10-10 15:21:35 följande:
    Ha ha, känner igen det där! Våga knappt nysa!! Lycka till!'
    haha ja usch det är hemskt jobbigt. Bättre idag men endå skit jobbigt. Hon sa att det tar 4 dagar att det fästar så jag kommer att tippa på tå till söndag exakt kl 13:40 4 dygn efter.  
    Känner mig fortfarande positiv men jag är mera livrädd att jag ska orsaka något.  
Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7