• Myra

Utredning september 2008 tråd 7

Halloj halloj.

Jag har precis fått första mensen efter misslyckade IVF, tog tid innan den kom. Hade nog 44dagas cykel. Kanske normalt. Men nu är mensen över och kör med clearblue fertilitets monitor för bättre kontroll. Jag vill köra igen med IVF men det kostar ju mycket, sambon är tveksam att göra igen. Mycket pengar och inga garantier. Så jag ska försöka övertala honom. Har börjar med LCHF för ett par veckor sedan, tar tid att göra det 100%rätt. Går ganska ok med maten och godis suget går upp och ner. Tyvärr dålig på att träna. 

Sussey, oj vad tiden rusar iväg. Tänk snart dags igen, vad spännande. Vet ni vad det blir den här gången?

Aqua: när kör du igång igen? Jag önskar att jag också hänger på om jag nu inte lyckas själv i sommar.  JAg hoppas att LCHF gör att något händer i kroppen med både vikten och att jag plussar. 

• Myra

Hej alla. 

Var ett tag sen jag var här. Hoppas allt är bra med er.

Sussey: läste på din sida, grattis till den nya familjemedlemmen

Aqua: hur går det för er? har ni lyckats med nr 2

Goklumpen: Jag hoppas det går bra för dig också.

Jag fick ägglossning på julafton och plussade idag..:)  Fattar inte att det är sant. Efter alla hormonbehandlingar och misslyckat IVF så har man lyckats bli gravid av sig själv. Känns helt otroligt och det är ett mirakel, 

• Myra

Ja äntligen så blev vi gravida samtidigt..;) Jag vågar inte andas ut än. Nu kommer man vara orolig för missfall enda fram till knyten ligger i min famn.  Sist fick jag missfall i v 7 men jag tror att det tog slut redan v 6 för min halsbränna och ömma bröst försvann från en dag till en annan väldigt tvärt över natten. Sista natten kulmerade halsbrännan väldigt och borta dagen efter. 

Jag har BIM på måndag så jag plussade tidigt. Har köpt ett digitalt gravtest i dag som jag ska använda i morgon tänkte jag..:) Kan inte låta bli. Har bara kört med billiga tester.

Grattis aqua till dig också, vad roligt. Lyckades du på första försöket?

• Myra

Jag vågar varken tänka eller tro positivt eller negativt. Kans fortfarande helt overkligt. 
    Jag känner bara lite spänningar i nedre delen av magen och väldigt ömma bröst. Inte halsbränna som förra gången.

Funderar på att ringa sophiahemmet och fråga om jag kan göra ngt för att föhidran missfall, trombyl eller ta synarel gelen som jag tog efter jag fick till baka äggen vid IVF. 

• Myra

Hej!

Här går det bra. Just ju spänner det massor i magen. GIick in i vecka 6 igår och syptomerna går upp och ner i styrka men det kanske är normalt. Fick en pytte blödning i fredags men det försvann.
    Är lite trög i magen och orolig att man ska få problem med hemoröjder, en mardröm man alltid varit orolig för.
    Det är visst normalt att blir lite trög, har ni några tips?
    Annars så fryser jag, små rapar som sambon klagar på.:) hör nog ihop att man blir svullen, brukar alldrig ha dom problemen annars. Brösten ömmar och haft lite orolig känsla i benen.
    alla symptomer går upp och ner.
    Ska på vul den 30/1 på sophiahemmet. började med progesteron krämen, ringt och frågade och dom skrev ut mera. Ingen risk att det kan bli för mycket. Så känns skönt att man tar något som kan förhindra om det skulle bli något. Man vet ju aldrig vad missfallet man fått beror på.

• Myra

Grattis sussey, en lite tjej till. 

Jag ringde sophiahemmet som gjorde min IVF. Vid IVF så fick jag progesteron gelé vagiatorer efter återinförandet av äggen. Aqua du kan ju hela den här processen..;) Jag frågade dom nu om jag kunde använda dom fast jag blivit gravid på egen hand. Det kunde jag och hon skrev ut mer till mig. Var ingen fara att bli överdoserad.
    I fredags så fick jag en lite blödning på eftermiddagen. Det var brunare och lite som sen försvann. Blev naturligtvis jätte orolig men glad att det fösvann sen. Kom inget på hela helgen o måndagen. Idag Tisdag så kom det lite igen på em. Samma sak som sist, lite och brunare. Plus att jag haft ondare i magen idag speciellt på höger sida. Känns när jag hostar och reser mig, sätter mig och kraftigare rörelse. Även när jag gick från jobbet. Nu har jag suttit i soffan ett tag och vilat så det känns bättre. Kan växtvärken kännas så kraftigt redan i v 6.
    Är orolig att det är ett missfall på gång och när det kommer mörkare blod också, dock lite än. Så orolig att det ska bli mera blod som är färskt.
    Progesteron vaggisarna gör ju att man kan få ont i tuttarna så vågar inte lita på den symptomen.

• Myra

Det var mörkare men i natt kom det ljusare m inte som mens. Kom mindre nu på morgonen så jag hoppas det avstannar. Vi har inte haft sex men jag använder dom där vagistorerna och dom kanske retar till slemhinnan. Blödningen har alltid startat på em o jag tar dom på morgonen.
    Så jobbigt att vara orolig hela tiden. Vaknade 3 i natt så jag känner mig sliten o trött. Magen känns bättre, bara lite spänningar.

• Myra

Nu på morgonen kom det inget o nu pytte igen. Mörkbrunt. Hade räknat med växt värk m inte så kraftigt dom igår plus blödningen på em så den kombinationen blev för mycket. Idag känner jag bara lite.
    Vaggisarna är som ett långt rör man för in. Bryter av toppen o för in den och sprutar in gelén. Hoppas till gudarna att det är den som retar slemhinnan.

• Myra

Jag mailade i morse och fick svar att ringa innan 12 men missade precis. Svarade att om dom har tid att ringa mig idag innan 14.
    Blödningen är pytte lite nu så det känns skönt. Hoppas hoppas att det avtar o inte blir störtflod. Vet att allt kan vara normalt med blödning och att man inte kan göra något mm. Går bara inte att styra oron.

• Myra

Japp, i slutet av jan är det vul. Känns som en evighet dit. Vet att man inte kan se hjärtat slå än men något måste man kunna se. Livmodern borde man kunna se och en plutt.

Svar på tråden Utredning september 2008 tråd 7