Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla: så kul att G gillar skolan men stackars Lukas!

Drutten: hoppas att A får nya kompisar han kan leka med!!!!

• Gladhannapanna

Agnes har dansat sedan hon var fyra, älskar det! Det är gymet som har det och de dansar lite blandat. Inte balett och inte funky.  Hon går i simskola också och vill gärna fortsätta med konståkningen. DEssutom är det ju ridning som hägrar i fjärran. Vi kommer att ställa krav på att hon verkligen gör alla övningarna om hon ska gå i konståkningen, tidigare har hon mest åkt runt och försökt lite halvhjärtat. Om det är att åka hon vill så kan vi gå till ishallen och åka tillsammans utan att betala massa pengar och passa tider.

Julia börjar simskola och dans den här terminen.  

• Gladhannapanna
    Mandra skrev 2013-08-23 07:56:58 följande:
    Hej på er!
    Vad roligt att era barn gör så mycket. Dessvärre får våra inte göra något denna termin, jag får inte ihop det.
    Så spännande med alla skolbarn och flrskoleklassbarn, härligt att alla verkar nöjda med sin start.
    Själv har jag en tjej som i måndags gick till skolan med spänd förväntan och igår berättade att det var tråkigt i skolan. När mannen frågade vad som var tråkigt tittade hon på honom och svarade - Men pappa, behöver jag lära mig bokstäverna?
    Nä, det gör hon ju inte. Hon vill ju lära sig saker, vetgirigare tjej får man leta efter. Hoppas hon snart får lite mer utmaningar i skolan så den blir rolig. Däremot är klassen och läraren trevlig.
    Jag har i snart tre veckor renoverat köket från morgon till kväll. Och i helgen knyter vi ihop allt. Jag har målat och väggar, stommar, skåpdörrar och lådor, ny fläkt, sågat slipat och pigmenterat nya bänkar, i helgen kaklar vi. Nytt golv ska också in. Det är ett UNDERbart, rent och fint 50-talskök nu. :)
    Jag kommer nästa vecka få dricka mitt morgonkaffe i köket. Familjens minsta medlem skolas in nästa vecka och veckan därpå startar jag min sista termin. Roligt med allt nytt i livet och att få lite mer vuxet utbyte om dagarna. :)
    Men vad duktig du är!!!!!! KAn du inte lägga in lite bilder så vi får se resultatet av ditt slit?!

Förstår att hon behöver mer utmaningar. Agnes fick en läsebok som hon läste ut första kvällen. De har gjort om klasserna på vår skola och den fröken A hade förra läsåret gav läsläxa och jobbade mkt med läsningen så jag tror att de flesta som hade henne kan läsa. Den boken de fick nu är på samma nivå som den de hade förra året så jag tror att andra barn i klassen inte har fått samma stöd i läsningen.

Häromdagen sa jag till Julia. "Du ska äta fem fiskbullsbitar till", då äter jag tre så blir det fem för jag har redan ätit två! (hon är fyra!)

Hoppla! Verkar ha fått pappas mattegener!  
  • Gladhannapanna
    Gustie skrev 2013-08-23 11:12:57 följande:
    Hej tjejer

Oj, vad det var länge sen jag var här inne...

Satt och läste några sidor bakåt i tråden, kul att få lite uppdateringar om era små knattar, tänk vad stora de blivit...

Jacob började också ettan i måndags och verkar tycka det är OK. Han har ju myror i kroppen så jag trodde det skulle bli problem att sitta still, men än så länge verkar det funka (det har å andra sidan bara gått en vecka  Flört)

Ang aktiviteter så tycker jag det är så svårt....han går på simskola och han har provat på fotboll. Simningen gillar han men fotbollen var han inte jätteintresserad av, han ville mest vara där för att leka.
    Nu säger han att han vill testa fotboll igen men jag är skeptisk....vet inte annars vad man kan testa. Såg att det fanns handbollsskola här i stan där jag jobbar, det kanske hade varit kul...

Hoppas jag har lite mer tid att komma in här då och då, det var så härligt att se alla de gamla välkända namnen Solig
    HEEEEJ vad kul att du tittar in!

Vi har fått massa brev om olika aktiviteter, tennis, fotboll, handboll, innebandy mm. Det känns som om föreningarna slåss om barnen!

• Gladhannapanna
    asap skrev 2013-08-23 12:17:26 följande:
    Gustie - Vad roligt att se dig här igen!

Tänkte på vad Mandras V sade om att inte behöva träna på bokstäverna när man börjar ettan: Jag har just ätit lunch med mina två yngsta, och G (fem år och elva dagar) satt och sneglade på tidningen som låg kvar på bordet. Jag är helt fascinerad över att han sitter där och läser ord som "skådespelarna", "guiden" eller "orientering" utan att staka sig det minsta! Jag är jätteglad att han är så intresserad och verkar ha lätt för sig, men kan inte låta bli att vara lite orolig. Ska han sitta där om TVÅ år och träna bokstäver, det kommer ju inte funka!
    Verkligen imponerande att G läser så bra! A läser också ganska bra, men hon ljudar fortfarande en hel del ord.
  • Gladhannapanna

Agnes simmar inte så bra hon heller trots många terminer i simskolan! Hon vill börja rida, men vi kräver simkunnighet innan det är aktuellt. Hoppas att den moroten räcker!

• Gladhannapanna

Kul med kör!

Nisse: jag minns att det var jobbigt kring dig när du försvann, men jag är inte säker på att jag minns exakt vad. Separation?

Jag tror att du minns både Asap och PW men de hette Assar och Juni på den tiden!

• Gladhannapanna

Kaz: Hoppas att handen piggar på sig!

I nollan gick A: 8.15- 12.00 (tror jag, hon hade ju fritids efteråt)
    I ettan är det 8.15-13.20
    Måndag-fredag, samma tider hela veckan. MEn eftersom hon går på fritids så har vi inte dunderkoll faktiskt... 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*