Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Snabbt svar på väg till förskola och skola! Jag fick tag i läraren och hon ska prata med A först och främst. Hon ska också prata med sin kollega, de är två i klassen. Och göra upp en plan för hur de ska jobba framåt! Jag hoppas att det hjälper, så att vi slipper detta!

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2013-08-29 22:26:27 följande:
    Å vad skönt kaz!

Jag har ju bara träffat A en gång, men hon kändes ju som en glad och framåt tjej. Hur kan de vilja sätte sig på en så go tjej

Tack PW! A beundrar H mycket! Speciellt när jag sa att H kan simma 200m!

Nisse: A har också bärjat prata om stor/liten mage. Att bikini är snyggare när man är 12 för då har man en "sån här mage" (drar in magen) JAg är ju tjock själv och i perioder jobbar jag på att gå ner i vikt men det är ingenting jag pratar med barnen om, inte med maken heller när de är i närheten.

KAz: Skönt besked om armen.      
  • Gladhannapanna

Tack för pepp kring A och det som händer i skolan!

Hon har kompisar, men de är inte alltid snälla utan kan vara dryga i tonen mm mot A.

I fredags hände två väldigt positiva saker! Den mesiga tjejen hade satt sig före A vid frukosten. A valde att sätta sig hos en annan flicka som hon inte känner så bra än. Mestjejen tjatade på A att komma och sätta sig hos henne men då sa A: " om du vill sitta bredvid mig får du komma hit" ett jättesteg för A!!!

Samma mestjej var dum mot A i kön till maten, då såg deras fröken som jag pratat med det. Hon gick fram och sa till A att nästa gång ngt sådant händer ska A gå till personal, inför alla barnen. Sedan vände hon sig direkt till mestjejen och frågade hur hon kan vara så dum mot A när hon är så beroende av A på morgonfritids!

Att A markerade själv att den andra tjejen inte har makt över henne känns som ett stort steg i rätt riktning, och att personalen är tydlig med att de ser och att det inte är ok att bete sig illa hjälper ju till!

• Gladhannapanna

Kaz: tack så mycket för att du frågar!

Peppar peppar så verkar det som om det har vänt. Hon har fattat att hon bestämmer över sig själv och står upp mot de som hon brukar leka med också. Nu gäller det att hjälpa henne att balansera så att hon inte trillar i andra diket!

• Gladhannapanna

Vi kör med veckopeng. 15 kronor får man på lördag fm. Men då ska egna rummet och lekrummet vara undanplockade. Började i våras och funkar faktiskt riktigt bra! Fast den här veckan får det bli imorgon för vi har inte haft tid att fixa med städningen.

• Gladhannapanna
    Siggan skrev 2013-09-09 09:47:16 följande:
    Idag fyller K 4 år. I går hade han 3 kompisar från dagis på kalas och det gick vældigt smidigt. I dag uppvaktade vi med sång och paket på sængen. Men A var svartsjuk. Det var orættvis att K hade fødelsedag och att han dessutom skulle få paket var ju bara før mycket. Så hon låg kvar i sin sæng medan vi sjøng och øppnade paket. Men sen tinade hon upp och kom och år frukost iallafall. Ær era stora så svartsjuka fortfarande?
    Lillebror var jætteglad ændå. Han ær inte svartsjuk nær A fyller år...

Agnes är itne så svartsjuk på presenter mm. Våra brukar få köpa och ge varann presenter vid födelsedagarna mm och då är det ju kul att se om syrran blir glad för det man valt.
  • Gladhannapanna

Malin: Åh vad ledsen jag blir när jag läser om hur Alfred har det i skolan! Agnes har två läxor i veckan, en matteläxa och en läsläxa. Båda ska göras hemma och de har en hel vecka på sig innan de ska vara klara. Dels hinner ju de flesta hjälpa barnen om man har en vecka på sig, dels så blirdet inte lika tydligt vilka barn som är "bra" och vilka som är "dåliga" i klassen. Agnes vet inte så mkt om hur det går för kompisarna, hon verkar inte bry sig alls vilket är jättebra tycker jag!

Jag vet att vi jämförde oss massor under hela grundskolan, i alla ämnen. Jag hade bra koll på hur de andra i klassen klarade av olika ämnen, och varför skulle jag ha den kollen??? Det är ju bara upp till läraren!!!

Hoppas att ni kan ha en vettig dialog med läraren och att han kan få lugn och ro så att han hinner göra sina läxor.     

• Gladhannapanna

Agnes har läsläxa och matteläxa varje vecka. Idag var första matteläxan. De fick en fråga som de skulle svara på genom att rita svaret. (Tre harar som sitter bakom en sten, hur många öron syns).

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*