Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Även Agnes har gjort framsteg på cykelfronten! Hon har en ny cykel som är 20" och hon har tyckt att det är svårt att starta utan att någon håller i pakethållaren men idag startade hon själv när maken hämtade från fritids, cyklade bara iväg innan han var beredd en MYCKET nöjd tjej här hemma idag!

• Gladhannapanna

Mandra: det var väl helt rätt resonerat tycker jag! En av Agnes kompisar hade en period när hon surade så fort hon inte fick bestämma...

• Gladhannapanna

Agnes tog silverpingvinen förra måndagen, maken är faktiskt i simhallen med båda tjejerna i denna stund, jag har veckohandlat och slappar lite i soffan innan de kommer hem.

• Gladhannapanna

Båda tjejerna har märkessköldar, både simmärken och skidmärken på Agnes och bara skidmärken på Julias. Julia börjar simskolan i höst.

• Gladhannapanna

Asap, drutten: Skidmärken är dels snöstjärnan som numer är 1000 m längdåkning och det var ju inte så svårt att få till i vintras när vi var i Lofsdalen. Dessutom har de fått märken på avslutningen av skidskolan så de har gult, grönt och Agnes har blått också. 

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2013-05-07 08:03:11 följande:
    asap: Det finns väl märken där det är valfritt simsätt som gäller? Typ haj eller nåt?
    Silverpingvinen är 10 m valfritt simsätt, Agnes valde ryggcrawl. Hon kan inte simma bröstsim och är inte så bra på att simma med armarna utan använder mest benen...
  • Gladhannapanna

Jag köpte vallningsfria skidor för ett par år sedan, annars hade jag aldrig kommit ut för valla är inte något som jag kan.

Barnen har också vallningsfria skidor. Agnes var nog ungefär fyra när hon åkte första gångerna och det gick jättebra, Julia provade i vintras och det gick bra för henne med. Vi har sådana man sätter fast med vinterkängorna men kommer nog att satsa på andra nästa år, sådana med riktiga skidskor så att de sitter fast bättre för hur kul är det att åka med skidor som lossnar???

• Gladhannapanna

Milla: ett tips, köp gärna på synsam även om de är lite dyrare. De har fantastisk garanti där man får helt nya glasögon om de gamla går sönder eller försvinner( inom ett år) vi har bara utnyttjat det en gång när ena glaset gick sönder, men ett glas kostar ca 1500 för À...

• Gladhannapanna

Milla: klokt att ta närmaste optiker, man springer där ofta! Vi justerar nog Agnes glasögon någon gång per månad...

Igår hittade Agnes sitt hopprep, hon kunde hoppa ett hopp då och då, men sedan dess har hon övat i princip hela tiden och nu hoppar hon riktigt bra! Vi åkte till landet igår och när vi kom hem idag började båda tjejerna att hoppa studsmatta. De lär somna ovaggade ikväll!

Mamman har klippt gräset och kommer att sova gott hon med

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*