Mandra skrev 2013-12-17 08:38:43 följande:
Hej, allt väl med er? Är ni redo för en Jul?
Jag sitter och (undviker) rapportskrivning
Gör ett sista uppdrag i skolan/på arbetsplats (verksamhetsförlagd utbildning). En revidering av deras chefsrekryteringsprocess baserat på att jag fått intervjua 16 personer, otroligt roligt. Är på Upploppet nu i skolan, tar examen den 17de jan. Livrädd för att vara klar och inget jobb än. Baksidan med att byta stad mitt i livet utan ett jobb klart. För litet nätverk. Nåja, det löser sig hoppas jag.
Jag vill varmt rekommendera den här idén med uppdragskalender. Vi har haft så roligt med det. Mannen och jag fick ju också kalendrar av tjejerna. Det har varit lite som att krypa in i deras värld, huvud. Vi har gjort saker som: Delat ut Godis åt dem
, Burit en sten i fickan hela dagen, ritat en katt och kanin, mannen svängde runt kvarteret tre varv (vi stog i fönstret och räkna och han försökte fuska!!)
, köpt julklappar i snöstormen och mycket mer. Tjejerna har fått göra sånt vi gör runt Jul, bakat pepparkakor, lussekatter och marsipangrisar och dagen efter bak har de fått ge bort hälften till en granne. Välja gran och klä gran, göra Julkort och grandekorationer och göra en främling glad o.s.v.
För oss har det passat och att tjejerna gjorde uppdrag åt oss, som vi får dra dagligen, vilken bonus!!
Wow, tänk att du snart är klar! Tycker att det är nyss du bestämde dig för att plugga.... Du är verkligen beundransvärd! Klart att du kommer att få ett jobb!!!
Kul med uppdragskalender, ska nog göra det nästa år!