Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

GHP: Näe, det där spelet har jag fortfarande inte lärt mig Inte så lätt faktiskt!

En annan tanke jag har 'r det där med att känna sig kränkt. Min mamma jobbar ju i skolan och säger att barn (och föräldrar) idag är mycket mer lättkränkta än på vår tid. Dessutom tror de att de är onåbara, en kille sa "jävla bög" till en annan (mellanstadie) och blev uppriktigt FÖRVÅNAD när han fick en smäll. Att ta åt sig lagom och att fatta att om man är dum får man förmodligen    samma tillbaka känns ju självklart, men hur lär man barnen det?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ooops kaz Läskigt spännande som kusinen säger... Har ni diskuterat saken?
    Kärlek på förskolan är verkligen inte lätt

• Piggley Wink

Kram mini, håller helt med om att det inte känns så länge sen, men samtidigt känns det som det passerat oceaner av tid...

• Piggley Wink

Mandra: Härligt med bästisen och skönt med psykologmamma. Jag är mycket tacksam att ha släkt och vänner fulla av kompetens i barnutvecklingsfrågor, att delar av dem dessutom uppfostrat mig och maken med stor framgång är lugnande för H är ju inte helt olik oss på många sätt Hjärta. När jag berättade om mina känslor inför utvecklingssamtalen så sa min mamma att om hon inte varit lågstadielärare så hade hon varit jättebekymrad mina första två år i skolan, jag gjorde aldrig som läraren sa Skäms och läraren tyckte tydligen inte om mig alls. Däremot så lärde jag ju mig allt jag skulle, iofs kunde jag väl det mesta innan jag började för min storasyster körde hårt hemma :-9. Jag tror jag hade tråkigt helt enkelt, även om jag började ett år för tidigt. Min mamma visste ju att jag kunde allt jag behövde och kunde känna sig lugn med det inför framtiden. Sen flyttade vi och allt blev annorlunda...

h har ju börjat på ny avdelning där det bara går femåringar. De äter i matsalen och har gympa i gymnastiksalen. Superintroduktion till det riktiga skollivet! Det ska bli jättespännande att höra vad de har att säga på utvecklingssamtalen där. Nu är det ju helt nya pedagoger (varav några som hade mig som liten), och jag hoppas att de kan visa en lite mer nyanserad bild av H och uppskatta de förtjänster hon har!  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mandra: Klart du löser det! Din bok såg ju jätteintressant ut, den skulle jag gärna läsa (men har tyvärr inte tid just nu). Jag känner mig just nu som en Duracellkanin och hoppas att batterierna räcker ett tag till så att alla tentor blir gjorda och klarade även denna termin. Livet springer liksom ifrån mig . Jag hoppas det lugnar ner sig snart så jag hinner med lite mer... Det konstiga är att det ju faktiskt brukar lösa sig i slutänden iaf.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mandra: Skönt att boken är bra, för den såg tjock ut...

Kaz: Jobbigt med projektavslut . Hoppas inga överraskningar dyker upp, utan att allt går så smidigt det bara kan!

asap: Jag tror alltid det blir lugnare nästa vecka, det håller mig uppe. Att det inte blir så är en annan sak, det blundar jag för tills nästa vecka är här

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*