Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi har inte tänkt klart kring barnen, men Julia får en hel barbiefamilj och en prinsessklänning. Agnes får en sminkdocka och ngt mer. Har även köpt hörlurar med Lisebergskaniner på som de kan ha när de tittar på film i bilen.

• Gladhannapanna

Jahapp, så är det vi som har magsjuka i huset.... Agnes började kräkas  vid fyra inatt så efter det sov jag inte mycket, låg och lyssnade efter mystiska magljud...
    Nu ´är det några timmar sedan hon kräktes, vi har sovit en stund också så jag hoppas att det har vänt.

Är också intresserad av ergoterapi, Agnes är ju hopplöst disträ.

Hoppas att proet gått galant Malin!

Kaz: Mysigt med gravidmage, är faktiskt lite avis även om jag är nöjd med två barn.

• Gladhannapanna

Drutten: inget jag känner igen.

Jag förstår vad du menar med granen,jag vill också ha vissa saker på mitt sätt men med barn är det bara att ge upp!

Mandra: åh så trist, hoppas att ni ändå kan komma iväg!

• Gladhannapanna

Har kommit tillbaka till svärisarna efter en dag i skidbacken. Mysigt men jag har fått skav av pjäxorna, snygga blåsor runt hela vristerna.... Just nu ligger barnen och tittar på Djungelboken i sängen.

• Gladhannapanna

Stackars er seren, kanske den går till historien som den absolut värsta?

Vi har också kommit hem, huset har varit strömlöst i ca fyra dygn så det är rätt kyligt inne.... Men det är inget som skadats, inte ens frysvarorna!

• Gladhannapanna

Fick ett tips av svågern som jag gärna delar med mig av! Deras son är född i november 2005 och hans lärare har sagt att barnen bör läsa högt för en vuxen femton minuter om dagen. Agnes älskar det! Först läser hon för den som nattar och sedan läser vi för henne! Efter bara några kvällar märker jag skillnad och mer flyt i läsningen!
    Jag är väl medveten om att inte alla sexåringar läser, men för dem som är intresserade!

• Gladhannapanna

PW: enligt Agnes fröken ska de läsa samma text flera gånger för att lära sig hur orden ser ut utan att behöva ljuda sig igenom varje bokstav. A har ju läsläxa varje vecka, då läser de i en speciell bok, fyra sidor varje gång.
    Hon visar säkert gärna, så kan H visa hur man gör med hästen!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*