Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

PW: förstår frustrationen, men jag är säker på att du klarat tentan med glans!

• Gladhannapanna

Vi4: A hade det superbra med kompisen, de leker så bra och gillar verkligen varann. Kompisen har också kloka föräldrar så vi var helt trygga med att hon sov där. men visst sov jag inte lika bra som vanligt ändå.... De somnade halv elva, elva och Agnes vaknade sex på morgonen så hon var bra trött i söndags eftermiddag/kväll! Kraschade totalt så klart men det var ändå ok, vi visste ju varför!

Spännande med huset Mandra! Vi ska byta fönster under våren och det kommer att kosta massor plus en hel del meck. Men när de väl är bytta kommer vi att ha en helt underhållsfri utsida på huset med tegelfasad och aluminiumfönster! Skönt att ni har vänner som hjälper till!
    Hoppas att det blir ett bra möte på skolan också!

Idag är Agnes hemma från skolan, hon var dålig i magen imorse, jag funderar på om hon egentligen är förstoppad även om hon är lös i magen nu. Hon klagade nämligen på ont i magen från och till under hela helgen och numer går hon ju på toa helt själv så det är svårt att ha koll och hon kommer ju inte ihåg när hon bajsade senast...

• Gladhannapanna

Usch så ledsen jag blir när jag läser om Elliots skräck för att prestera!!! Vad jättebra att ni tagit tag i det och att ni blivit tagna på allvar! Vad skönt att ni är på samma spår allihopa. Jag hoppas verkligen att han uppnår första målet som ni satt upp. Förutsättningarna är ju goda eftersom han är med på det själv! Sedan har jajg full förståelse för din känsla kring att det bästa vore om han var som alla andra!!! *kram*

• Gladhannapanna

Siggan: så klokt skrivet! Agnes jobbar knappt med matte i skolan, de håller på med någon form av målarövningar där de ska färglägga fält i olika färger beroende på vad summan av talen blir. Men jag vet inte hur mkt. Däremot pratar de om udda och jämna tal mm.

• Gladhannapanna

Kaz: hoppas att ni piggar på er snart, influensa är inte kul alls!!!

Mandra: Så skönt när allt är på ett och samma ställe, men jobbigt med magsjuka! Vi fixade sovrummet innan vi flyttade in, resten har vi gjort allteftersom och dels blir man hemmablind och dels lat. Iaf vi! Jobbigt att flytta runt alla saker och jobbigt att ta tag i projekten! Men vi har faktiskt gjort om nästan hela huset nu, bara gästtoan, lekrummet och tvättstugan som inte är fixade!

• Gladhannapanna

Vi blev inbjudna till infomöten på de olika skolorna, gick bara på ett, den skola som ligger närmast oss och som vi redan hade bestämt oss för.
    Instämmer med de andras frågor kring varför ni känner att ni måste byta?

• Gladhannapanna

Drutten: Just fixandet är det som gjort att vi valt bort alla kooperativa förskolor/skolor. Det är inget vi känner att vi orkar med så för mig hade montessori gått bort av den enkla anledningen!

Gbg: Underbara nyheter!!!! Så himla kul att det blivit framsteg så snabbt och till coh med med en lärare som inte är favoriten!

• Gladhannapanna

mandra: vad impad jag är av dig och din inställning till saker i livet! duktig är du också! Jag hade inte fått mkt gjort alls tror jag! *kram*

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*