Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Helt klart en ny fas!

Agnes har varit skitjobbig efter fritids hela veckan, piper, gråter, gnäller HELA tiden. Man blir galen för mindre. Eftersom jag själv är trött och sliten och Julia också så blir det måååånga konflikter hemma. Igår frågade jag henne till sist om hon behövde kramas lite.  Då kröp hon upp i min famn och sa: "Men mamma, du måste fråga om något är fel!" Då frågade jag om det är jobbigt att gå i skolan med allt man måste klara själv och då nickade hon. Sedan kröp det fram att en pojke sagt att hon pratar som en gris.... Så himla larvigt sagt och jag peppade henne att skita i honom och säga till fröken om det händer igen. 

Sedan sa hon att jag inte får berätta för pappa. Det är svårt tycker jag, vi har alltid delat på allt om barnen men samtidigt får man inte svika ett förtroende... Just den här gången hade jag pratat med honom innan hon sa att det varhemligt. Han berättade då att hon sagt att pojken är snygg så då svider det väl extra om just han retas.

*suckar* 

• Gladhannapanna

PW och Asap: Jag tänkte precis som ni och sa det till Agnes men hon tror inte att det är så, men så har hon inte lärt sig spelet mellan killar och tjejer än.

Asap: Oj så stolt jag hade varit om det hade varit min A som sagt så!!!!

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2012-08-23 10:06:30 följande:
    GHP: Näe, det där spelet har jag fortfarande inte lärt mig Inte så lätt faktiskt!

En annan tanke jag har 'r det där med att känna sig kränkt. Min mamma jobbar ju i skolan och säger att barn (och föräldrar) idag är mycket mer lättkränkta än på vår tid. Dessutom tror de att de är onåbara, en kille sa "jävla bög" till en annan (mellanstadie) och blev uppriktigt FÖRVÅNAD när han fick en smäll. Att ta åt sig lagom och att fatta att om man är dum får man förmodligen    samma tillbaka känns ju självklart, men hur lär man barnen det?

Jaadu, det är inte så lätt! Om jag kommer på hur ska jag dela med mig!
  • Gladhannapanna

Intressant att läsa om era erfarenheter från skolstart!

Igår fick vi uppleva en baksida med skolstarten!
    Agnes och Julia bråkade i lekrummet och A sparkade J i ansiktet enligt J. Inte så hårt för J blev mest arg. Dock blev vi rejält arga på A eftersom man absolut inte sparkas och ännu värre i ansiktet. Då kallar A sin pappa för dumjävel..... Vi svär aldrig hemma!
    Efter ett rejält bråk insåg A att hon gått långt över våra gränser, både fysiskt och verbalt. Ganska omtumlande för oss alla!

• Gladhannapanna

Skönt att det inte är ett utomkveds och skumt med spiralen!!!!
    Då kanske man vågar sig på ett litet försiktigt grattis och ett stort lycka till!!!!

• Gladhannapanna

Hmmm, får nog kolla att trådarna sitter där de ska vid nästa toabesök!
    Är absolut inte inne på ett tredje barn, har ju opererats för framfall och det är 100% återfallsrisk vid en graviditet och vagnial förlossning är omöjligt eftersom de tagit bort vävnad....

• Gladhannapanna

Mk: hittade trådarna

Jag hade lämnat henne! Enligt vår barnläkare har de knappt feber förrän det går över 38. Är allmäntillståndet ok så!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*