Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Fy vilka grannar! Här anmäler de bara varandra till miljö och hälsa/bygglovsnissarna hos kommunen/skatteverket Och ja, det är bara en familj som anmäler...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Håller tummarna Mandra! Hoppas allt går fort och bra, vem är ni hos? Funkar det att stanna? Har du hjälp med barnen?

• Piggley Wink

Jag funderade faktiskt idag på hur ni skulle ta er hem, för visst är det väl så att du inte har körkort? Skönt att ni är hemma! En elev till mig åkte ut och in flera dagar innan de fattade och opererade blindtarmen

• Piggley Wink

Mandra: När flyttar ni? Förstår att det måste vara skönt att förhoppningsvis få lite mer normala grannar. Trist när ni ändå i övrigt verkar trivas så himla bra.

Milla: Skönt att han är hemma igen, hoppas barnen "förlåter" honom imorgon så att han kan få lägga effektivt igen! 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Vi4: Hälsa Minimalla, vad kul att hon fått jobb "hos dig"!

Ojojoj, jag har hört att fyraåringar sover hela natten iaf 98 % av nätterna och att åttamånaders sover med undantag av två nätter före tandsprickning. Den lille killen behöver iofs nappen en gång eller två men det somnar man ju fort om efter.

Nu är Ns rum snart klart, vi la golv igår så nu ska garderoberna in. De ska stå under snedtaket så de måste modifieras lite... Jag har idag röjt lite i förrådet. Gamla räkningar från 98-2004 var rätt lätta att slänga, inga känslosamma stunder där inte

• Piggley Wink

Mandra: Har du nåt bra tips på läsning om diet? Vi funderar på GI, jag har gått upp några kilo för mycket sen ryggen pajade Maken hinner inte träna lika mycket som förr men äter förmodligen lika mycket

• Piggley Wink

Ela: H är också mer än en handfull Igår och idag har jag mutat henne med att hon ska få glass om hon är snäll mot N. Egentligen är hin ju jätteförtjust i honom men det blir för MYCKET och när hon blir upprörd får han sig ett tjuvnyp . Igår fick hon glassen efter mellanmålet och direkt efter glassen så började hon terrorisera N. Idag gjorde jag dealen att hon fick glassen efter middagen, då funkade det hela dagen . Vi brukar äta middag vid 18 och N lägger sig 19 så det blir inte så mycket tid kvar då och dessutom är vi ju oftast båda hemma då. Nu blir det glass alla dagar efter middagen tror jag . Vi har liksom hamnat i en dålig spiral så nu blir det mutor för fullt! Jag vet inte vad jag vill säga mer än att jag också är intresserad av tips!

Milla: Låter ju underbart med en plan! Bra jobbat!

Minimalla: Känner precis igen det där med att bryta ihop och komma igen, vissa dagar vill man ju bara lägga sig ner och gråta. Förra veckan funderade jag allvarligt på att ta med N och åka iväg några timmar. Om Ns rum blev färdigt eller inte kändes totalt oviktigt för jag höll på att bryta ihop!  Jag gjorde mig ett ärende till hästarna en stund så blev det lite bättre sen. 

Började läsa Mandras LCHF-länkar,  men jag var för trött igår kväll. Måste ta tag i något tänker jag...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Mandra: H har också tappat hörselförmågan, men det visade sig att hon är röd och svullen i öronen efter en förkylning så det hade en naturlig förklaring - skönt! Jag åkte till vc när jag insåg att hon inte heller hörde ord som glass och fika
    Duktiga du som tog upp det med mannen när du själv var lugn, jag tillåter inte heller mig själv att bli arg över sånt men blir emellanåt frustrerad och ledsen iaf. I den frustrerade känslan är man inte särskilt konstruktiv när man ska diskutera saken, men jag hoppas det blir annorlunda när jag börjar skolan i oktober och maken ska vara hemma

Vi4: Fick du svar direkt på proverna?

Drutten: Trist med mensen Varför kan den inte vara lite mer medgörlig? Jag kunde gärna hoppa över min ett tag (utan att vara gravid då alltså), så kunde du få den...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Ojojoj, stora tjejen Ida! Har ni tittat på Karius och Baktus, Assar? H gråter om hon tror att vi ska missa tandborstningen

Vi4: har ni bra sjukgymnaster där du bor? Här kan man få både Scanlab, akupunktur och såklart övningar om man är spänd någonstans. Fy, när jag klarade mig utan intravenös morfin efter diskbråcket åt ja 18 tabletter om dagen, av tre sorter inte så bra för magen, hoppas du bara behöver det en vecka och kan minska sen.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*