• lia76

30+ som fick första barnet 2006 *4*

vi4: tack enligt min bm så kan man känna symtom tidigt... men vi får se vad som sker, har inte haft molvärk mellan äl och mens förut, men man ska väl ha det någongång oxå

(=
  • lia76

Tror inte jag är gravid... Mensen kom i antågande idag om det nu inte är en nidationsblödning (mensen hade jag räknat ut att den skulle komma på söndag, men den kom väl tidigare då). Aja, bättre lycka nästa gång :) 

(=
  • lia76

Nja, är nog inte spottings... Hade hoppats på nidationsblödning, men idag blöder jag mer så det är nog mens.
    Clearblue test igår visade negativt.

Får väl hoppa in i den tråden nästa månad ;)

Oj skor måste jag handla också, tror Stella kommer kunna ha sina tygskor i somma,r men Ida måste jag nog köpa nya till.
    Min mamma var på besök här en vecka och har köpt sandalar till dem iallafall, ett par jättefina vita med lite blommor på.
    Behöver mer kjolar och klänningar till dem också, och shorts.

(=
  • lia76

Appropå tänder... Stella är på väg att tappa tand nummer 3 och 4.
    Hon har tappat de två nedersta framtänderna.
    Hon satt i mitt knä en dag och när hon gapade så såg jag något vitt bakom tänderna, tittade lite närmare så såg jag att hennes permanenta tänder tittat fram och att mjölktänderna satt jätte löst (hur jag nu ha kunnat missa detta när vi borstat tänderna o_O )
    Hon tappade första tanden på dagis när hon åt ett äpple. tittad epå äpplet så satt tanden fast där ;)
    Andra tanden tappade hon i skogen med dagis.

Nu har hon framtänderna i överkäken lösa. i lördags krockade hon med kundvagnen på affären och fick handtaget på munnen och efter det så blev tänderna ännu lösare. var till tandläkaren i måndags, och han tog kort för att se så de permanenta inte tagit någon skada, de såg så fina ut (=
    Stella fick rådet att vicka så mycket som möjligt på mjölktänderna så de skulle lossna fortare för att hjälpa de permanenta tänderna att komma fram fortare (= Så nu vickar hon dagarna i enda och de blir bara lösare och lösare ;)

(=
  • lia76

Ett tips till er som har barn med växtvärk.
    Köp Selentabletter på hälsokost, ren selen, inte med en massa andra vitaminer och annat skit. Låt barnet ta en tablett varje dag så ska ni se att växtvärken försvinner (= 

(=
  • lia76

Milla C: Ska du inte in och jobba på förskolan Trollsländan här i Köping ;)

Hade troligen ÄL i början av förra veckan och fick kraftigt illamående på fredagmorgon (4 dagar efter ÄL) Har mått illa hela helgen, kräktes fredag och söndag. Igår kändes det som om maten låg i matstrupen hela tiden och nästan på väg upp, men jag fick behålla maten. Idag känns det bättre, men molar i magen...
    Får väl se hur det slutar denna gång då

(=
  • lia76

Hej alla gamla och alla nya!
    Det var inte igår jag var inloggad här inte....
    För er som inte vet vem jag är så heter jag Linnéa och har en dotter som heter Stella som är född 23 september 2006 och en annan dotter född 1 september 2008.
    Gift med en man som heter Tommy som har MS.
    Vi väntar nu vårt tredje barn (=
    Har ingen aning om i vilken vecka jag är, ska till BM den 19 februari sen får jag väl vänta till RUL för att veta hur långt gången jag är...

Hade mens runt jul men den var väldigt sparsam (motför vad den brukar vara) så jag kan ha varit gravid redan då. I annatfall så blev jag gravid runt den 6 januari.
    Så nu vet ni det (=

Överraskande, chockad? Ja...
    Då Stella och Ida kom till medan jag åt p-piller så är vi lite i chock då denna lilla krabat kommit till fast jag har haft p-plåster.

(=
  • lia76

Tack för alla gratulationer... Jo är själv inte så aktiv då jag har annat att prioritera här i livet heheSugen på en trea Har jag varit ja, men har haft det lite på is för tillfället och då kom det som en klar blixt från himlen hehe

Vad hemskt att få uppleva att bli strypt av en kompis
    Förstår att du inte kom på något att säga. Vad gäller ADHD så har jag för mej att många blir aggressiva och så. har även fått veta att just på flickor kan det vara svårt att upptäcka ADHD och att de gärna sluter sig och försöker göra illa sig själv.
    Men hur som så är det ju jobbigt... Man vill ju att ens barn ska känna sej trygga på både dagis och skola.
    Gick de bra för henne idag då så hon vågar sej dit igen?

(=
  • lia76

Så trevligt att ni kommer ihåg mej (=

Skönt att hon inte blev avskräckt iallafall... Och Åre är kanon... Där har jag varit ofta i och med att jag är uppväxt i Jämtland (=

Här har vi sportlov vecka 9 och jag har tagit semester från jobbet, men vet inte riktigt än vad jag ska hitta på med barna... tar väl dagarna som de kommer, det är skönt att bara vara ledig också och inte ha en massa planer.

I morse när jag vaknade så kände jag mej inte ett dugg gravid, men nu sitter jag här på jobbet och mår illa efter att ha ätit lite frukost...
    Längtar till tisdag när jag får träffa min BM

(=
  • lia76

Här pratas det mycket om morfar, farfar och vår hund Tessie. ofta frågar de när Tessie kommer tillbaka. Men annars frågar de inte så mycket om döden. Här hemma har vi sjukstuga. influensa hela högen *suck* sen oroar jag mej över bebis. faktiskt mer denna gång än de två första. märkligt kan jag tycka. Hade en blödning på natten för 2 veckor sedan som slutade snabbt. Med Ida blödde jag i 6 dagar. Nu när jag var och kissade så var det slem tjockt som tapetklister. Min första tanke är slempropp. fy sjutton vad jag är orolig att bebis inte mår nå bra. Att jag inte ska gå se ett hjärta slå när du är dags för ultraljud. Ska träffa min bm den 4 April sen får vi se när ul blir. Men jag är skott orolig

(=
  • lia76

Stella vill också ha kalas när hon fyller 7 år i september... Men jag har ingen lust att ha ett kalas när jag är höggravid och ska få när som helst då (beräknat 29 september enligt UL).
    Kan väl ha det i oktober då istället... men med en nyförlöst liten bebis så vette tusan om jag orkar då heller.
    Usch stackars Stella som inte får ha kalas

Ida lär ju också vilja ha kalas omkring den 1 sep då hon fyller... Men med en månad kvar till förlossning så lär det ju inte bli något där heller.

Vad skulle ni säga om denna ultraljudsbild, om det är pojke eller flicka?
    db.tt/GPRatLrL
    Där sträcker h*n på benen men enligt UL tror hon på en pojke, men tycker "tappen" ligger så högt upp... strax nedanför navelsträngen.
    På andra bilden när h*n har benen lite mer uppdragna så syns där inget: fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/644743_10151434923553178_410492128_n.jpg

(=
  • lia76

Ja det borde ju funka att ha det lite i förväg... Kanske ha ett litet kalas på McDonalds :P

(=
  • lia76
    Finns det ingen som godkänner medlemmar till denna för jag har väntat på svar i över en månad nu på att få gå med. Har varit med tidigare men tydligen blir utkickad därifrån... Antagligen pga inaktivitet...
    Någon som vet?
    Någon av er som är medlem i denna tråd som kan fråga i den tråden?

Samlingstråd för alla i 30+ trådarna
    (=
  • lia76

kan inte ansöka igen då det står att jag redan skickat ansökan...

"Du har ansökt om medlemskap, väntar på svar." ;)
    Så jag väntar och väntar

(=
  • lia76

kaz: magen mår bara bra... foglossning dock som gör ont som jävlar anamma.

mina chefer tycker jag ska försöka bli sjukskriven sista två månaderna istället för att ta av fp. får se vad fk säger om det bara.

(=
  • lia76

kaz: Det är jag alltid (=
    Har ju ett rätt så stillasittande jobb... men fötterna sväller, ischiasnerven ömmar när jag sitter och fogarna blir ju stel som sjutton...
    Sen att ta sej in och ur bilen varje dag är ju en pina i sej, samt lämna barnen.

Men får se vad som händer framöver (= Semester om 2 veckor... sen blir det FP eller sjukskrivning

(=
  • lia76
    Gladhannapanna skrev 2013-09-19 08:56:57 följande:
    Våra hjärtan har brustit flera gånger... 

Vi körde först med jacka och byxor till A förra hösten, men sedan bad hon själv om en overall och då fick hon en. I år är det jacka och byxor som gäller, vi har en ärvd overall som hon kan få ha som extra...

I hennes klass var det ungefär hälften som hade overall och hälften som hade jacka och byxor.

Nu i ettan är det tydligen helt ute med ryggsäck, nu ska man ha en axelväska... Så larvigt tycker jag, men vi har köpt en axelväska som hon ska få i födelsedagspresent. 

Knäppt att de säger att man måste ha axelväska, har inte hört talas om något sådant på Stellas skola. Där har de både ryggsäckar och axelväskor. Sen är det ju så att kroppen blir sned om man ska bära axelväska i så unga åldrar om de måste bära tungt... Då är det bättre belastning på ryggen med en ryggsäck.
    Visst alla kanske bara har någon bok, ombyte och så i väskan så den inte väger så mycket, men ändå.

Stella hade ryggsäck första dagarna, men sen var det så många kompisar som hade fått axelväskor så då ville hon också ha en... Hon är lite så att hon vill inte göra annorlunda än hennes kompisar, utan hon ska göra likadant.
    När de skulle på utflykt så gav jag henne en ryggsäck och ombyte, då frågade hon om de andra också skulle ha ryggsäck och ombyte...
    Jag svarade att jag vet inte hur de andra gör om de har ombyte eller så, men jag tycker att du ska ha med dej det iallafall. Men det dög inte så hon kom till skolan utan ombyte.
    Ska alltid kontrollera om klasskompisar gör samma sak, annars får det va. Lite drygt ibland 
    (=
  • lia76
    gbg30plus skrev 2013-10-23 14:36:45 följande:
    Tack alla för stöd och glada tillrop . Det är en sån lättnad att se honom komma över trösklar. Nu senast lyckades han våga testa klädsim på simskolan också - något som han haft ångest för i tre terminer på simskolan. Men nu, med stöd från en simfröken och en lätt knuff från välmenande modern så gick det bra. Han var så lycklig efteråt och jag satt där med tårar i ögonen.

Det leder mig in på en fråga - kan alla era 06-or simma? Elliot kan simtagen men får inte tillräckligt med kraft för att hålla sig flytande. Han har precis lärt sig ryggsim utan flythjälpmedel men kan inte ligga stilla och flyta. Jag börjar fundera på privat simlärare för honom då tre terminer i simskola inte lett någon vart direkt. Snart börjar de väl åka och simma med skolan och då är jag rädd att han är den ende som inte knäckt simkoden...
    Du behöver inte oroa dej för om de inte kan simma, det är helt naturligt att de inte kan simma vid den här åldern. Och att de åker till badhuset osv för att simma behöver du heller inte oroa dej för, de har ju hjälpmedel, de som inte kan simma behöver ju inte simma utan hjälp (=

Stella kan simma någorlunda. Hon har precis blivit uppflyttad till en grupp som kallas för Fisken, där de ska lära sej simma på djupt vatten. Hon är fortfarande osäker på att simma på djupt och använder sej av tuberna på ryggen (=

-----------------

Den 6 oktober kom vår lille pojk till världen (=
    Allt gick bra, tog ca 11 timmar från första värken tills han var ute.
    Fick morfin vilket inte hjälpte ett skit och var tvungen att vänta 3 timmar innan jag kunde ta EDA.
    Klockan 13.26 är han född, 53 cm lång och vägde 4035.

Dessvärre föddes han med något som kallas klumpfot (PEVA) och är nu inne på sin tredje gipsning för att rätta till hans fötter. Sedan kommer de skära av hans hälsenor då de är för korta och sedan ytterligare gipsning på det i ca 3 veckor (omgipsning varje vecka).
    Efter det så får han skenor. Vet dock inte riktigt vad för sorts skenor, men läkaren har pratat om några som heter Dennis Brown skenor, och dessa ska han då ha dygnet runt (23 timma rom dygnet) i ca 3 månader, sen räcker det att han har dem nattetid fram till 3-4 års ålder. 

Allt har väl äntligen sjunkit in i huvudet på mej, men är fortfarande tufft att se honom gipsad, men han vet ju inte om något annat, för honom är det här naturligt, men känns ändå tufft.

(=
  • lia76
    gbg30plus skrev 2013-10-25 12:21:44 följande:
    Grattis Lia till er vackra son!! Förstår att ni känner er omtumlade, minns kaoset i våras när min bror fick en liten kille med små felvridna gullefötter. Nu är lille Olle ett halvår och har den gipsade tiden bakom sig. Han har nu såna där skenor en del av dygnet och får även vara utan. Fötterna ser rättvridna ut nu men jag har förstått att man får fortsätta ett bra tag till för att de inte ska vrida sig tillbaka. Har du någon att prata med? Fått några kontakter via BVC? Säg till om du vill ha min svägerskas adress så kan du fråga henne om du undrar över något! Kram och grattis igen
    Tack för de orden (=
    (=
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*