• lia76

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Tack (=

Ja det är inte lätt att veta om mens skulle utebli då jag har -plåster och detta skall jag ta av mej på måndag för att då ha en veckas uppehåll för att man ska få en blödning.

Usch... ovissheten gör mej galen här
    Om jag ska ha mellanblödningar och ha molvärk pga den så borde det ju komma nån blödning, men någon sådan har jag inte sett till ... Förutom under helgen då jag fick lite i trosskydden... Vilket kan vara en nidis kanske...

Jo jag både hoppas och inte hoppas att jag är gravid...
    Ska till BVC imorgon på Idas treårskontroll (hon fyllde tre år nu i torsdags, 1 sep) så ska jag se om jag akn haffa min BM på samma gång och fråga henne lite...

Ska köpa ett nytt test och testa direkt på morgonen så får jag se... har ju iallafall gått mer än 2 veckor så det borde ju visa något tycker jag 

(=
  • lia76

Testade idag med med digitalt men det visade att jag inte är gravid så jag antar att det är en massa biverkningar efter p-plåstret. men jag har haft dem i några månader nu och det är först nu som jag får dessa knepiga symtom...
    Kissar ofta, ömma bröst, molvärk och spänner och drar i magen, illamående vissa kvällar, irriterad... m.m.
    Blir galen på detta
    Kanske första gången jag är skengravid hahaha 

(=
  • lia76

Jo... fast jag hade inte direkt stopp med plåstren heller... Utan jag gjorde det där veckouppehållet man ska ha fjärde veckan, men istället för att sätta på ett nytt när en vecka gått så väntade jag några dagar extra...

Men jag tror också att det är kroppen som är knäpp av hormonerna...
    Och jag har ju varit gravid två gånger tidigare så symtom vet jag ju hur de kommer, men då har jag inte ens haft nån tanke på att vara gravid så jag har inte tänkt så mycket på tidiga symtom..
    Med Stella trodde jag ju att jag var sjösjuk haha
    Ida så drömde jag att jag gjorde ett test som visade + så jag tog ett test på eftermiddagen som visade + 
    En vecka senare kom illamåendet m.m.

Så jag har inga förhoppningar längre på att jag är gravid, utan det är hormoner från p-plåstret som spökar...
    Men på måndag har jag en veckas uppehåll igen... Lär nog inte sätta på ett nytt efteråt, utan då kör vi p åistället för jag vill ha ett barn till (=

Visst, blir tufft med två småbarn och en sambo med MS, men jag tror på allvar att vi (jag) kommer klara det (=

Mandra: Skönt att få hjälp, även om du fick bli "utskälld" först  

(=
  • lia76

Grattis till alla som fyllt och de som fått plus och lite annat (= (om det hänt nå mer).

Själv så är jag inte gravid... Kroppen börjar ha stabiliserat sej igen, så jag vet inte vad den hade fått för mupp ryck  

(=
  • lia76

Den 21 maj i år sluta Ida med nappar så hon har varit utan napp i 4 månader. Var då drygt 2½ år gammal.
    Lämnade de till kalvarna på betesutsläppet (=
    Gick faktiskt smidigt och hon somnade bra den natten också, och andra nätter framöver.
    Dock hade hon sin nappflaska kvar som hon hade vatten i.. Gick inte så smidigt att få henne att sluta med den, men efter någon vecka så var den också väck. 
    Hon bet sönder napparna till den och till slut så slutade jag köpa nya och så fick hon vara utan helt enkelt  

(=
  • lia76

Milla C: Den boken är bra Jag tankade hem den som "läsbok" från nätet och det är Robert Gustafsson som läser

(=
  • lia76

Hej hopp i tråden (=

Lite statusuppdatering på fronten... 11-11-11 gifte jag mej med min älskade Tommy.

Nu försöker vi skaffa en tredje bebis... Tänkte ventilera lite tankar kring det.

Hade troligtvis ägglossning i söndags (enligt en app jag har och alla andra uträkningar på nätet) och jag och Tommy älskade i fredags.
    Jag har haft lite molande (som mensvärk), jag mådde lite illa igårkväll (vilket kan bero på min migrän), haft lite smått huvudvärk i 4 dagar, spänner lite i magen och runt äggstockarna, och jag tänker som så... jag kan väl inte ha ägglossning i flera dagar?
    Jag hoppas ju verkligen att jag kan ha blivit gravid, men tror inte jag är det dock. Hade samlag förra mpnaden också (på samma dag som jag trodde att jag hade ÄL) men det tog sej inte, fick min mens ca 2 veckor efteråt *suck*

Nu går jag ju bara och hoppas för det molar riktigt, och det kan ju inte vara mens heller för den ska inte komma förrän om 1½ vecka ungefär. Men samtidigt så tänker jag att det är väl för tidigt att känna molande pga graviditet så det måste vara för att jag precis haft ägglossning, så mina förhoppningar är inte så stora.

Så nu ska jag vänta en vecka till och sen ta ett graviditetstest... Denna väntan *huvva*
    Nu vet ni läget (=
    (=
  • lia76

Jo ska även uppdatera tt Stella var på sin 5½ årskontroll igår och hon är 122.8 cm lång och väger 24.5 kg.
    Lilla Ida är 3½ och är strax över 100cm (101 kanske) och väger 16kg.

Stella har ett misstänkt bråck i ljumsken på vänster sida och ska få remiss till kirurgen i Västerås för kontroll och eventuell operation. Lite nervöst och jag vet hur Stella är när det gäller läkare m.m., hon gillar det inte ett dugg så jag hoppas verkligen det går bra!

(=
  • lia76

jo väntan är olidlig Men som sagt, jag har inga stora förhoppningar...

Milla: Jobbigt med feber och halsont...
    Hoppas dagen ändå kommer bli bra för er (=

ida vaknade 4 i morse och tyckte att det var morgon... längesen hon vaknade så tidigt. Det är ingen höjdare.

(=
  • lia76

Kram till Kaz och Fru Kanin!

Har inte varit inne och följt tråden nu på ett tag så har ingen aning om vilka som är gravida och vilka som har bebisverkstad...

Själv har jag mer molande värk idag, i morse fick jag ordentlig kramp i magen, men gick över efter någon sekund.
    Min BM tror att jag kan vara gravid så vi får väl se om en vecka. är jag gravid så är jag i vecka 3.
    Äntligen har jag koll på när vi hade sex och när jag hade ägglossning... Stella och Ida var ju oplanerade och hade noll koll på när de kunde ha blivit "tillverkade", men troligtvis någongång under lucia båda gångerna ;)
    Nu har jag iallafall koll och förstår verkligen vad ni alla går igenom när ni prickat ÄL och hoppas på det lilla miraklet och att få plus på stickan"
    Fy sjutton vad det är en pina alltså!

Sen OM jag är gravid så hade jag tänkte att vänta till efter 12 att berätta här på jobbet just för att jag inte vill ha så många sympatier om jag skulle få ett MF. Mina tvä närmsta vänner här på jobbet vet dock så jag har några att ventilera med haha
    Men jag har så svårt att hålla tyst om saker.

När jag blev gravid med Ida så hade jag tänkt att inte berätta något för min mamma utan tänkte kolla om hon hade något på känn... Sen försöka dölja att jag var gravid och sedan skicka ett MMS när jag låg på BB, men jag ringde och meddelade samma dag som jag fick +.

Denna gång OM jag skulle vara gravid så ska jag verkligen försöka dölja och sedan skicka MMS när jag ligger på BB haha
    Tur hon bor drygt 50 mil härifrån och inte hälsar på så ofta.  Hoppas magen inte är så stor i sommar bara ;) Sen under höst och vinter så får vi ha en period från varann :P
    Lycka till  med det säger jag bara

Känner mej iallafall väldigt väldigt lycklig idag!! och har börjat hoppas mer och mer.

kram på er!! Och jag hoppas jag kommer visa av mej mer här inne... Ska försöka läsa några sidor bakåt också så jag får lite uppdatering om vad som pågår här eller om någon vänlig själ kan ge en liten kortfattad sammanfattning (=

(=
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*