M73, GRATTIS!!!
Vi4, så ledsen för din skull! Jag hoppas att nästa försök blir det lyckade, som ger er det syskon ni vill ha <3 Förstår att det blir till en besatthet - jag tyckte jag var besatt när vi försökte få till både Alfred och Elvira...... då tyckte jag att de 9 respektive 5 månader det tog att bli gravid var evigheter, nu inser jag förståss att det inte var något konstigt. När man längtar blir känslorna och tankarna stora. KRAM till dig!
Vad det gäller arbetsförhållanden är jag liksom Kaz tyvärr inte heller förvånade - Thorsten finns ju också i den världen....
Drutten, snart dags!
Här är det fortfarande lite tufft med Alfreds känslighet som bara verkar öka. Igår var vi tex på lekplatsen, hans kompis A var också där. Så kom A´s kompis från dagis, som är en liten bråkstake och gärna provocerar (har träffat honom en gång innan och ville gärna ruska om hans föräldrar....) De skulle spela fotboll, men ingen av dem sköt till Alfred. Ååååh vad det gör ont i hjärtat! Jag gick ned och spelade med lite, sa att man måste låta alla vara med. A sa till sin kompis att skjuta till Alfred också men hans kompis kollade bara på honom med ett flin och struntade i det....... Nu var det ju ett rätt förståerligt exempel på varför Alfred blev ledsen - vem skulle inte ha blivit det. Men det blir som att världen rasar och hans gråt blir så djupt och sorgset. Både jag och T hade svårt med såna situationer när vi var barn, att ta plats, att tro att andra ville ha med oss, övertolka situationer. Jag tror inte att vi kommer att kunna lära Alfred att "borsta av sig" såna händelser, men jag letar desperat efter verktyg att stärka honom. Så att han i en sån situation kan säga till sig själv att det inte är fel på honom, att det då är bättre att umgås med de "snälla" kompisarna. Att inte känna att det är ett nederlag att gå därifrån. Jag önskar också att han ska våga ta mer plats i en sån sits, när han känner sig trygg har han inga problem med det (där är det snarare tvärtom att han pratar oavbrutet, ska visa saker etc, så att de andra till sist inte lyssnar, vilket också leder till svåra sitser ibland).
Jag tycker det är skitsvårt att veta när man ska gå in och blanda sig i det hela, och hur. Till sist kan det ju bli så att han blir retad för att mamma kommer och "räddar" honom, om ni förstår? Känner mig lite splittrad och önskar sååååå att han snabbt hittar några bra kompisar när han börjar skolan!!!
I övrigt så fortsätter Tyskland-Sverige historien. Igår, "bara" 2½ månad efter intervjun fick vi veta att den andre kandidaten så tackat NEJ till tjänsten Thorsten sökt. Pga semestrar och konferenser dröjer det dock innan de beslutar om de ska erbjuda Thorsten tjänsten eller ta bort den bara. Om 4 veckor börjar Alfred skolan. Om två veckor åker vi till Sverige för att fixa med lägenheten. Den står tom och kostar pengar. Need I say more?