Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: tackar!!!

Min vecka har fortsatt lite i samma stil med en mellandag igår. Inatt kräktes Julia så vi sov väl ca 4 timmar totalt. ni vet ju hur lätt man sover med ett magsjukt barn bredvid sig så kvalitén på den sömnen var ju inte den bästa direkt. Tog långlunch idag och sov 20 minuter hemma, kom till mitt besök klockan 13 med kuddränder på kinden! Tur att vi har haft en lång kontakt!

Ska snart gå hem och avlösa maken som är rätt trött han med, Agnes har ju inte heller varit på förskolan eftersom de vill att man ha syskonen hemma när ett barn är sjukt.

• Gladhannapanna

Assar: Har ni varit och kollas Idas ögon föresten?

Maken var med Agnes hos ortoptisten idag, hon var väldigt nöjd med hur Agnes såg. Hon kunde se att ögonen samarbetar nu vilket de inte gjorde tidigare, känns superbra! Ska tillbaka i april.

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2011-01-14 14:30:13 följande:
    Pyttis: Några tips på närmre håll? Uppsala känns lite långt... Härligt med ögonen!

Håller tummarna för Mandra idag!
    Tyvärr inte jsut nu, men maken och Agnes var i stenhammarsalen i höstas och lyssnade på "stadsmusikanterna från Bremen" med delar av symfonikerna. Mycket uppskattat av båda!
  • Gladhannapanna

Jahapp, så spydde Agnes! Trodde att hon hade klarat sig men så var det tydligen inte. Hoppas nu att maken och jag inte blir sjuka också för det blir väldigt meckigt!
    Julia har piggat på sig ikväll i alla fall.

• Gladhannapanna

Mandra: Sedär, det verkar ju lösa sig på bästa sätt för din del!

Agnes var jättedålig fram till ettsnåret, så det skär i hjärtat när de skriker av smärta när magen är tom men ändå vill kräkas! Hon är dock väldit pigg idag, har kräkts en gång men det varmitt fel. Gav henne 1,5 dl välling som hon drack i ett svep. Nu har hon fått vatten i små mängder samt lite proviva.

Tyvärr missar vi julgransplundringen på makens jobb, den är jätterolig och välorganiserad så det är verkligen trist.

Vi har fått massor med snö inatt så maken är ute och skottar, och nu har det börjat snöa igen ser jag.

• Gladhannapanna

Kaz: Jobbigt att semestern inte blev någon vila utan mest påfrestningar! Har ni bestämt er för att söka hjälp?

Pratade med mamma igår, hon har ställt ultimatum till pappa, hon ska flytta och han får fundera på om han vill flytta med eller ej. Det mesta tyder på att han flyttar med! Han har nog fått sig en rejäl tankeställare, jag hoppas det i alla fall!

• Gladhannapanna

Mandra: Jag är också jättenyfiken på vad som var fel med tentan!

Vi4: Så bra att du hittat en strategi som funkar för dig! Belöningar är aldrig fel!

Agnes mår bra idag, Julia har krånglat en del med maten, vi misstänker att det mest handlat om vem som ska bestämma. Idag hotade maken henne med att ge vällingen med doseringsspruta om hon inte drack, då drack hon en dl i alla fall. Efter en stund ville hon ha lite macka och efter ännu en stund åt hon en banan och en yoghurt så nu har hon nog kommit på att mat är gott!
    Skönt, för hon blir så himla grinig annars!

Det regnar idag, så trist med slask. Speciellt när man är hänvisade till närmaste familjen för att inte smitta någon annan!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*