Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

MAndra: Vad kul att läsa att du hittat en tankemetod som funkar!!! Skönt att du och maken är sams med!

Mini: Jag känner igen mig precis! Jag försökte tänka på att lägga fokus på det positiva och inte bry mig så mkt om det negativa, men det var skitsvårt och jajg misslyckades typ varje dag! Nu är vi inne i en lugnare period.

Det som jag brukade göra var att verkligen säga till henne hur glad jag var när vi inet bråkat. Och också säga på kvällen hur ledsen jag var över hur mycket vi hade bråkat under dagen.

• Gladhannapanna

Mandra: Vilken myskommentar från Vilya!

Drutten: Det där känner jag igen! Julia vägrar ofta vantar vilket känns sådär i -10. INgen idé att tvinga på dem på henne, då slänger hon bara bort dem.

Agnes och jag har varit iväg och delat ut ett par julklappar, dels till min gudson och dels till en tjej jag jobbar med (hon fick från en ungdomsgrupp inom missionskyrkan). Agnes trodde att hon var storasyster till sin bebis, det skulleman kunna tro med tanke på att hon var 16 när hon blev mamma!  Mycket prat om hur gammal/ung jag var när ajg blev mamma efteråt!

Annars är julstöket klart här, jag har bokat räkningarna också, inte så kul men det måste ju göras det med!

• Gladhannapanna

Juni: SKönt att det inte kommit mer kräk! Det kanske inte var magsjuka utan hostan?

Maken och Agnes är i centrum och köper julklapp till Julia från Agnes. Julia pysslar lite med pusselmattan (dvs tar isär den) och jag surfar, sämre kan man ha det!

• Gladhannapanna

Fina barn Juni!

Vi är i Gävle hos svärisarna. Agnes har åkt både skidor, skridskor och pulka. Här är enormt mycket snö! I området där svärisarna bor är alla lekplatser helt täckta av meterdjupa snöberg eftersom det är där man lägger snön när man skottar, finns ingen annanstans. Vid parkeringarna är bergen fem meter höga!!! I naturen är det mellan 80 cm och 1 m!

vackert coh roligt, men jag är inte alls avundsjuk på dem som måste skotta!

Imorgon är planen att jag och maken ska ner på stan barnfria en stund, ska bli skönt!

Mandra: Hoppas att ni sluppit magsjukan!

vi4: Härligt med kusiner som trivs ihop och skönt att känna att du kan jobba som du vill!

• Gladhannapanna

Julia är tveksam till Mollipect men Agnes sväljer utan knot!

Agnes har hasat runt på sina skidor, det är kul att se hur hon kämpar på! Går riktigt bra så länge det är platt! Här finns riktiga pulkabackar men vi har faktiskt inte åkt ngt i dem *skäms*, men maken och Agnes har byggt en snögång i vallarna som barnen kryper igenom.

• Gladhannapanna

Äntligen hemma igen! SKa bli så himla skönt att få sova i sin egen säng inatt!

Vi firade med svågern coh svägerskan igår, åt förrätten medan barnen tittade på bolibompa, sedan paus till niosnåret när alla fyra barnen sov. Sedan varmrätt, efterrätt och lite wii innan tolvslaget!

Våra barn är verkligen helt fantastiska i bilen! Knappt ngt gnäll alls på hela vägen, visserligen gick dvd-spelaren varm men Julia är inte så intresserad av film än.

Totalt egoinlägg, sorry!

• Gladhannapanna

Juni: Det är jättebra! Vi använder den hemma med ibland när A vill se film och vi vill se annat.

Idag har jag köpt mig ett par längdskidor, har knappt åkt sedan mellanstadiet! Syrran och jag tog en tur på en av sjöarna i närheten, känns rätt bra i kroppen redan nu, antar att jag kommer att ha träningsvärk imorgon. Har ju inte tränat på sisådär tre månader.

• Gladhannapanna

Mandra: Usch så oroligt!!! Hoppas att ni fått bra besked under natten!!!

Julia rasade nerför vår trappa häromdagen, kände mig som skitmamma men hon slog sig itne så farligt som tur var!

• Gladhannapanna

Vi4: SÅ himla trist att det aldrig får hålla i sig med positiva perioder för er!!!  Känner inte av op, däremot tror jag att jag behöver knipa massor för att allt ska bli så bra som möjligt.

Juni: Ibland är bajs jättebra!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*